Hamilton 16, Räikkönen 15 körrel a leintés előtt kapott új gumikat, az angol használt szuperlágy, a finn használt ultralágy abroncsokon teljesítette a verseny hajráját. A Ferrari azért cserélte le Räikkönen 13 körös lágy gumijait, mert attól tartott, hogy Hamilton a hajrában a gyorsabb gumikon utoléri, majd megelőzi a finnt.
Ugyanez volt Daniel Ricciardo és Nico Rosberg esetében is, ott Rosberg nem reagált Ricciardo kerékcseréjére, és nyert.
Räikkönen lágy gumijainak 28 kört kellett volna kibírniuk a leintésig, pont annyit, mint Rosberg lágy gumijainak, nyolc körrel kevesebbet, mint amennyit a 8. helyen célba érő Sergio Pérez ment a saját lágy abroncsain.
„Azt hiszem, jól döntöttünk, attól tartottunk, hogy a lágy gumik a végére elkopnak, és nagyon lelassul az autó. Ez drámai következményekkel járt volna – mondta Arrivabene. – Meg kellett előznünk ezt a helyzetet, az adataink ezt diktálták, és most meg kell vizsgálnunk, jók voltak-e az adataink. Kimin semmi sem múlt, ma is megmutatta, milyen nagy bajnok.”
Räikkönent nemigen győzték meg csapata érvei.
„Azért meg kellene néznünk, mit tehettünk volna másképpen – nyilatkozta a finn. – Nyilvánvaló volt, hogy a Mercedes előttem marad a végéig, nem volt esélyem megelőzni. Lewis mögött ragadtam, de nem kérdés, hogy Nico volt a leggyorsabb mindannyiunk közül. Mindegy is, hogy harmadik vagy negyedik vagyok, nem ezért versenyzünk. Biztos vagyok benne, hogy elmentem volna a végéig a lágy gumikon, de így utólag ezt már könnyű mondani.”