A Haas-Ferrari volt a tavalyi szezon egyetlen újonc csapata, de a bemutatkozás sokkal jobban sikerült, mint arra előzetesen számítottak, hiszen Romain Grosjeant a hatodik helyen intették le az Ausztrál Nagydíjon, a következő versenyen, Bahreinben pedig az ötödik lett. A francia pilóta csapattársa tavaly Esteban Gutiérrez volt, de míg Grosjean – főleg a szezon első felében – teljesített néhány igen erős futamot, Gutiérrez jóval pechesebb volt; nemcsak technikai hiba hátráltatta többször, összesen öt alkalommal végzett a 11. helyen, amivel éppen lemaradt a pontszerzésről. Az idényt pont nélkül zárta, így a Haas mind a 29 egységét Grosjean szerezte, amivel az amerikai istálló a konstruktőri bajnokság nyolcadik helyén végzett.
A 2016-os szezon elején tehát erőn felül teljesített a Haas, később azonban visszaesett a teljesítménye, de Grosjean így is szerzett értékes pontokat még Oroszországban, Ausztriában és Austinban is.
A Haasnál még a szezon vége előtt bejelentették, hogy a Renault-nál versenyző Kevin Magnussen kétéves szerződést írt alá az istállónál, és mint később kiderült, Esteban Gutiérrezt váltotta a csapatnál. Magnussennek ez lesz a harmadik szezonja a Formula–1-ben – egyben pedig a harmadik csapat, ahol szerencsét próbál.
Akárcsak nem sokkal előtte a Red Bull, a Haas is hivatalos honlapján mutatta be 2017-es versenygépét – igaz, egy nappal korábban felkerültek már az internetre kémfotók az új autóról. A csapatnak mellesleg idén nehezebb dolga volt az autó tervezésekor, hiszen míg tavaly sokat segített neki a Ferrari, ezúttal már egyedül kellett boldogulnia. Tavaly mellesleg sokat szenvedett a fékekkel, és év közben márkát is váltott, ezért idén mindkét korábban használt márka alkatrészeivel tesztel, mielőtt eldöntené, hogy melyiket fogja használni a 2017-es szezonban.
Ami idei négykerekű festését illeti, más lett a 2016-oshoz képest, sokkal sötétebb lett, és a fehér és a világosszürke szín helyett inkább a sötétszürke dominál rajta. A VF-17-es elnevezésű autón természetesen megfigyelhetők a többi kocsin is fellelhető ez évi jellegzetességek, mint a nyúlvánnyal ellátott orrkúp vagy a cápauszony. Utóbbi festése pedig kimondottan vagány lett.
„A pedálok ugyanolyanok, de minden más nagyon eltérő a tavalyi autónkhoz képest – mondta Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke. – Esztétikailag az idei autó külseje sokkal agresszívabb lett, és aerodinamikailag is kifinomultabb. Mindent, amit az első kocsink kapcsán megtanultunk, felhasználtunk az új járgány tervezésekor."
Romain Grosjean tegnap már vezette is a VF-17-est, de a jövő heti teszten először csapattársa, Kevin Magnussen viheti pályára az új versenygépet.