A Haas csapatfőnöke, Günther Steiner többször is hangoztatta, hogy elégedett a jelenlegi versenyzőivel, és szeretne minél hamarabb pontot tenni a pilótakérdés végére, így aligha tekinthető meglepőnek, hogy az alakulat a hétvégi Holland Nagydíjat megelőzőn hivatalosan is bejelentette, 2024-ben is a Nico Hülkenberg, Kevin Magnussen párossal kíván nekivágni az idénynek.
AUGUSZTUS 25., PÉNTEK | ||||||
1. szabadedzés: 12.30–13.30 | ||||||
2. szabadedzés: 16.00–17.00 | ||||||
AUGUSZTUS 26., SZOMBAT | ||||||
3. szabadedzés: 11.30–12.30 | ||||||
Időmérő: 15.00–16.00 | ||||||
AUGUSZTUS 27., VASÁRNAP | ||||||
A verseny (53 kör, 307.471 km) rajtja: 15.00 | ||||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||||
Szeptember 3., 15.00 | Olasz Nagydíj, Monza | |||||
Szeptember 17., 14.00 | Szingapúri Nagydíj, Szingapúr | |||||
Szeptember 24., 7.00 | Japán Nagydíj, Szuzuka |
„Úgy hiszem, nyugodtan kijelenthetjük, hogy rendkívül erős pilótapárosunk van az idén, és végső soron nem volt semmi okunk rá, hogy változtassunk. Kevin nyilvánvalóan már jól ismert érték a számunkra, és nagyon boldog vagyok, hogy a hetedik idényét fogja a Haas színeiben teljesíteni. Már csak abból, hogy 113 nagydíjon rajtolt el velünk, tudjuk, hogy mik az erősségei, amikhez remekül párosul az alakulatnál szerzett tudása és tapasztalata is” – kezdte az értékelést a csapatfőnök, aki kitért a „száguldó cirkuszba” idén visszatérő Hülkenberg teljesítményére is.
„ A garázs másik oldalán eközben Nico minden nehézség nélkül beilleszkedett, és bizonyította, hogy értékes tagja a csapatnak. A 200. Formula–1-es rajtjához közeledik, és nagy örömmel vagyunk a haszonélvezői ennek a tapasztalatnak."
„Meg kell oldalunk az idei autó, a VF23-as problémáit, nem tagadjuk, de rendkívül szerencsések vagyunk, hogy két olyan versenyzőnk van, akiknek a visszajelzéseik felbecsülhetetlen értékűek ahhoz, hogy megvalósíthassuk a mérnöki céljainkat. Kevin és Nico a kezdetektől fogva jól összecsiszolódtak, mindketten pontot szereztek, és különösen Nico remekelt az időmérőkön: hat alkalommal is bejutott a Q3-ba. Mindezt úgy, hogy 2019 óta nem versenyzett az F1-ben, ami jól mutatja, mennyire profi, és odafigyelt magára fizikailag. ”
„Kevin és Nico nagyon élvezi a sportban eltöltött időt, érettek, és megértik, mit kérünk tőlük. Így most rajtunk a sor, hogy 2024-et szem előtt tartva biztosítsuk, hogy olyan autót bocsátunk a rendelkezésükre, amellyel folyamatosan pontot lehet szerezni" – tette hozzá.
Hülkenberg kilenc, míg Magnussen két pontot gyűjtött az eddigi versenyhétvégéken, aminek köszönhetően az amerikai istálló pontazonossággal a konstruktőri nyolcadik helyet foglalja el.
rajtszám | név (nemzetiség) | csapat | motor |
1 | Max VERSTAPPEN (holland) | Red Bull | Honda RBPT |
11 | Sergio PÉREZ (mexikói) | Red Bull | Honda RBPT |
? | Mercedes | Mercedes | |
63 | George RUSSELL (brit) | Mercedes | Mercedes |
55 | Carlos SAINZ Jr. (spanyol) | Ferrari | Ferrari |
16 | Charles LECLERC (monacói) | Ferrari | Ferrari |
14 | Fernando ALONSO (spanyol) | Aston Martin | Mercedes |
18 | Lance STROLL (kanadai) | Aston Martin | Mercedes |
23 | Alexander ALBON (thaiföldi) | Williams | Mercedes |
? | Williams | Mercedes | |
10 | Pierre GASLY (francia) | Alpine | Renault |
31 | Esteban OCON (francia) | Alpine | Renault |
? | AlphaTauri (?) | Honda RBPT | |
? | AlphaTauri (?) | Honda RBPT | |
20 | Kevin MAGNUSSEN (dán) | Haas | Ferrari |
27 | Nico HÜLKENBERG (német) | Haas | Ferrari |
81 | Oscar PIASTRI (ausztrál) | McLaren | Renault |
4 | Lando NORRIS (brit) | McLaren | Renault |
77 | Valtteri BOTTAS (finn) | Alfa Romeo | Ferrari |
? | Alfa Romeo | Ferrari |