A Honda tíz év szünet után a McLarennel karöltve tért vissza a Formula–1 mezőnyébe még 2015-ben, de az az együttműködés nem bizonyult sikeresnek, így három év után a japán gyártó inkább a Red Bull juniorcsapatához a Toro Rossóhoz igazolt, majd idén már a Red Bull istállónak is a japánok szállítják az erőforrásokat.
A Red Bull-birodalomhoz tartozó csapatokkal már sokkal gyümölcsözőbb az együttműködés, mint a McLarennel volt. Max Verstappen idén háromszor is győzött, s összesen hétszer állhatott dobogóra az idény során valamely Honda-motor hajtotta autó pilótája.
„Nagy megkönnyebbülés számunkra, hogy 2021-re máris sikerült megállapodnunk és mindkét csapatunk továbbra is a Hondával indulhat majd” – fogalmazott Marko a Servus TV-nek.
A japánok ügyvezető igazgatója, Jamamoto Maszasi elmondta, az idei pozitív eredmények fontos visszacsatolást jelentenek számukra.
„Fontos ugyanakkor, hogy a költségeket egyensúlyban tartsuk, de úgy, hogy közben az élcsapatokkal is tudjuk tartani a lépést” – idézte Jamamoto a Motorsport.com szakportál.