A Honda egy sajtótájékoztató keretein belül váratlanul közölte pénteken, hogy a Red Bull-lal és az AlphaTaurival futó jelenlegi szerződése lezárultával, vagyis 2021 végén kivonul a Formula–1-ből.
„A Honda 2015-ben azzal a céllal csatlakozott újra a világ legnagyobb presztízsű sorozatához, a Formula–1-hez, hogy a saját erőforrás technológiájával szerezzen győzelmeket. Bár a kezdetekkor sok nehézséggel szembesült, közös összefogással, ide értve a repülőgép hajtómű technológiájának felhasználását, sikerült versenyképessé válnia. Ráadásul a Red Bull-lal és az AlphaTaurival kötött erős partnerségének köszönhetően el is tudta érni a célját: győzelmeket szerzett. Hármat az előző idényben, míg a mostaniban kettőt. Közben azonban az autóipar egy száz évben egyszer előforduló átalakuláson megy keresztül, ezért a Honda úgy határozott, hogy törekedni fog a karbonmentesség 2050-ig történő megvalósulására, ami a Honda környezetvédelmi kezdeményezéseinek a része, és az elsődleges célja" – olvasható a japán motorgyártó közleményében.
„A motorsportban való részvétel a Honda DNS-ébe van kódolva, ennek megfelelően továbbra is szenvedéllyel várja a kihívásokat, és az a célja, hogy minden kategóriában első számúvá váljon, amelyben részt vesz. A Formula–1-ben a szurkolói elvárásoknak való megfelelés érdekében a Honda a folytatásban együtt fog dolgozni a Red Bull-lal és az AlphaTaurival, hogy a lehető legeredményesebben küzdjünk az újabb győzelmekért a 2021-es idény végéig."
A Honda 2018-ban lett az akkor még Toro Rosso néven futó AlphaTauri partnere, majd egy évvel később a Red Bull-lal is szerződést kötött. A japán motorgyártó kivonulásával kapcsolatban a nagy szabályváltoztatásokra így erőforrás nélkül maradó két gárda is megszólalt.
„A Red Bull tudomásul veszi a Honda döntését, mely szerint 2021 végén kivonul a Formula–1-ből, és szeretne köszönetet mondani a cégnek motorgyártóként tett nagy erőfeszítéseiért. A partnerségünk gyorsan sikert hozott, amikor Max Verstappen győzelmet aratott a 2019-es Osztrák Nagydíjon, amely a Honda első győzelme volt 2006 után. Ezt a sikert három további követte, és a 31 verseny alatt összesen 13 dobogót ünnepelhettünk. Ezen felül azzal, hogy az AlphaTauri is nyert idén az Olasz GP-n, a Honda vált az első motorgyártóvá, amelyiknek sikerült két különböző csapattal is győzelmet aratnia a 2014 óta tartó hibrid-érában. A döntés nincs hatással a Honda elkötelezettségére, hogy elérjük a közös céljainkat az együttműködésünk végéig" – áll a „vörös bikák" közleményében.
„A célunk 2020-as idény fennmaradó részében, illetve 2021-ben változatlan: győzelmekért akarunk harcolni, és harcba szállni a világbajnoki címért. Azzal, hogy aláírtuk az új Concorde-egyezményt, a Red Bull 2025 végéig elkötelezte magát a Formula–1-hez, és várakozással tekint az innováció, a fejlődés és a siker új korszakának megkezdésére. Csoportként most megfelelő időt szánunk arra, hogy értékeljük a helyzetünket, és a lehető legversenyképesebb motorgyártót találjuk meg 2022-re és azon túl" – nyilatkozta a csapatfőnök, Christian Horner.
„Szeretnénk köszönetet mondani a Hondának a gyümölcsöző együttműködésünkért, amelynek minden egyes napját nagyon élveztünk. Nem lesz könnyű egy a Hondához hasonló partnert találnunk, azonban természetesen minden lehetőséget számításba fogunk venni, hogy a lehető legjobb megoldást találjuk meg 2022-re, illetve azon túl" – jelentette ki az AlphaTaurit irányító Franz Tost.
Ami a lehetséges opciókat illeti, jelen állás szerint 2022-ben már csak három motorgyártó, a Mercedes, a Ferrari és a Renault közül választhat partnert magának a Red Bull és az AlphaTauri, azonban kétséges, hogy előbbi két motorgyártó kész-e erőforrással ellátni a nagy riválist, főleg, hogy több csapattal is együttműködésben áll, nem úgy, mint a Renault. A francia gyártó ugyanis 2021-től már csak az Alpine névre váltó gyári alakulatot fogja ellátni motorokkal, miközben bevallottan új partnert keres a folytatásra. Ám a viharos szakítás után kérdéses, hogy van-e esély az újabb összeállásra, vagy esetleg egy új motorgyártó tűnik fel a színen.