A malajziai szervezők a tavaly tavaszi verseny óta eltelt másfél évben módosítgatták a pályát, új aszfaltréteg került rá, amitől F1-es szinten három másodpercet gyorsult a ring. A pilóták számára a másik, leginkább észrevehető változás az utolsó kanyar átalakítása – a belső ívet megemelték, így kifelé dől a kanyar. Az átépítést végzők a jobb vízelvezetés mellett kiszámíthatatlanabb előzéseket is várnak.
„Jó gondolat lenne, ha nem volna utána egy hosszú egyenes DRS-sel. Így inkább arra fog törekedni az üldöző, hogy ne rontsa el a kanyart, és jó legyen a kigyorsítása a célegyenesre” – mondta Jolyon Palmer, aki szerint vezetéstechnikai szempontból idegesítő az új kanyar.
„Nagyon félrehúz az autó a kanyar dőlése miatt, ami nagyon furcsa. Az egész pályának csodás a ritmusa, taposhatjuk a gázt, erre ott az utolsó ív, amelyen kiesünk a ritmusból. Nagyon furcsa, nem szeretem” – mondta Carlos Sainz Jr.
Többen panaszkodtak arra, hogy csak a kanyar végét várják, nem sok trükk van benne, azaz éppen az ellenkezőjét érték el vele a kivitelezők, mint amit vártak.
„DRS-zóna vezet a kanyarhoz, ami miatt megpróbálhatunk előzni, de aki túl nagy lendülettel érkezik, könnyen megcsúszhat, akár keresztbe is állhat” – mondta Felipe Massa.