A Pirelli a Mercedesszel, a Ferrarival és a Red Bull-lal együttműködve teszteli a 2017-es szélesebb gumikat. A résztvevő istállók módosított, a 2017-es leszorító erő elérésére képes autókat vetnek be, ezzel segítik a Pirellit. Az olasz-kínai gumicég örömmel látta, hogy a Ferrarinál augusztusban Sebastian Vettel, szeptember elején Kimi Räikkönen kormányozta a tesztautót.
Annál csalódottabb volt amiatt, hogy a Mercedes szeptemberi háromnapos tréningjén csak Pascal Wehrlein ült az „ezüstnyílba”, Lewis Hamilton és Nico Rosberg nem. (A Red Bull eddigi két napján Sébastien Buemi körözött Daniel Ricciardo és Max Verstappen helyett.) Marco Tronchetti Provera, a Pirelli elnöke reméli, hogy a jövőben a Mercedestől is az aktív versenyzők vesznek részt a teszten, bár Toto Wolff egyelőre közel sem biztos ebben.
„Számukra is rossz lesz, ha nem segítenek – mondta Marco Tronchetti Provera. – A Ferrari rendelkezésünkre bocsájtja a legjobb versenyzőket, és reménykedem benne, hogy a többi csapat is így tesz. Más sebességgel kell majd menniük, mint eddig, így fontos lenne, hogy a legjobb versenyzők vezessenek a teszten. Ők jobban érzékelik a változásokat, és könnyebben megértik azokat."
Nico Rosberg korábban elmondta, hogy addig várna azzal, hogy ő maga is autóba üljön a teszten, ameddig valóban hasznosnak ítéli a jelenlétét. A Pirelli elnöke szerint egyelőre nincs napirenden a résztvevő versenyzők listájának kérdése, de reméli, hogy Rosberg és Hamilton neve is rövidesen felkerül rá, hiszen fontos feladat vár mindenkire. „A teszt kulcsfontosságú lesz. Nem tudnánk jó irányba fejleszteni, ha nem próbálnánk ki az újdonságokat megfelelő körülmények között. Az autók 4-5 másodpercet gyorsulnak körönként. Nonszensz lenne, ha nem tesztelnénk előtte" – szögezte le az elnök.