A Red Bull-pilóták azért kapnak új erőforrásokat, mert a gyors pályán eleve nincs sok esélyük a kiugró eredmény elérésére. Mivel az új hajtóegység Kvjat és Ricciardo esetében is a hatodik lesz, mindkét versenyző tíz-tíz helyes rajtbüntetésre számíthat.
„Taktikai döntés volt Monzában bevetni az új motorokat, mert itt a kör 75 százalékában padlógázon mennek a pilóták, így nem a legjobb terep számunkra” – mondta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke.
A McLarennél a belgiumi motorcserék után sem ússzák meg, Fernando Alonso és Jenson Button autójába is új alkatrészek kellenek, a spanyolt várhatóan 10, az angolt 5 rajthellyel sorolják hátrébb, így a gyenge Honda-motor miatt megint e páros kerülhet az utolsó sorba.
A Toro Rosso pilótái a Red Bulléhoz hasonló érvvel kaphatnak új hajtóműveket Monzában.