Valtteri Bottas már az első szabadedzésen is a csapattárs, Lewis Hamilton előtt tudott zárni, majd a második szabadedzésen a pályakiszélesítés okán elvett köre ellenére is az élen tudott maradni úgy, hogy az ellenfelek már túl volt a lágy gumis próbálkozásukon. A finn végül 1:23.148-nál állította meg a stoppert, s két tizedet adott Pierre Gaslynak, míg a harmadik Max Verstappent 35 századdal előzte meg.
NOVEMBER 19., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:23.723 | ||||
2. szabadedzés: 15.00–16.00 | ||||
NOVEMBER 20., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 12.00–13.00 | ||||
Időmérő: 15.00–16.00 | ||||
NOVEMBER 21., VASÁRNAP | ||||
A verseny (57 kör, 306.66 km) rajtja: 15.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
December 5., 18.30 | Szaúdi Nagydíj, Dzsidda | |||
December 12, 14.00 | Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi |
„Ma eléggé jól nyitottunk, már az első szabadedzésen jó beállításokat találtunk, és az autó egyensúlya is rendben volt, így csak apró változtatásokat kellett megeszközölnünk a második tréning előtt. Ideális kezdés volt ez egy új pályán, és úgy vélem, hogy a csapat remekül eltalálta előzetesen a beállításokat, és nem vagyunk messze a megoldástól. Nyilván mindig van még hova fejlődni a vezetés terén is, hiszen még találhatsz némi időt, szóval továbbra is keményen dolgozunk."
Verstappen az első gyakorláson még az élen tudott zárni, ám a villanyfényben eltűnt a holland korábbi fölénye, és még az AlphaTauri franciája, Gasly is előtte végzett. A Red Bull-os az elmondása szerint a piros jelzésű Pirelliken szenvedett a leginkább, de maga a nyomvonal nagyon elnyerte a tetszését.
„Érdekes volt látni, hogy miként változik meg a kocsi viselkedése a villanyfényben. Eléggé kicsi a különbség a közepes és a lágy keverék között, és utóbbin nem is éreztem kifejezetten jól magam, de ez az első alkalom, hogy itt versenyzünk, szóval sok a tanulnivaló. Meg kell ismerned a pályát is, de eléggé élvezetes vezetni rajta. Király!"
Hamilton egész pénteken lemaradásban volt a márkatársához képest, ráadásul egyik edzésen sem tudta maga mögé utasítani a bajnoki riválisát, Verstappent. A brit nem is volt elragadtatva a teljesítményükkel, s kijelentette, egyelőre nagy a lemaradása.
„Nem is tudom, hogy pontosan mekkora a lemaradásom, de nem kezdtem túl jól, szóval biztosan elég nagy. Vezetés szempontjából rendben van a pálya, a sok nagy sebességű kanyar nyilván fizikailag megterhelő, de alapvetően élvezetes. Nem igazán volt problémánk ma, az autó kicsit megsérült a kerékvetők miatt, de semmi komoly. Egyszerűen lassú vagyok, szóval most rá kell jönnöm, hogy ez miért van így."
A katari péntek egyik legforróbb témáját Hamilton és Verstappen brazíliai incidense szolgáltatta, hiszen a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) csak a két szabadedzés között hozott ítéletet a Mercedes fellebbezésével kapcsolatban, amit csütörtök délután tárgyaltak. Noha a szövetség úgy ítélte, hogy a németek által bemutatott bizonyíték új és releváns volt, nem minősítették elég jelentősnek, aminek értelmében visszautasították a címvédő gárda kérelmét. Több versenyző és csapat szerint ugyanakkor egyáltalán nem történt jó döntés: George Russell szerint büntetni kellett volna a Red Bull-ost, míg Charles Leclerc szerint az, hogy a holland manőverét szabályosnak ítélték, új precedenst teremt. A McLaren eközben az eset tisztázását kérte, hiszen szerinte a mostani döntéssel bizonytalanná vált, hogy pontosan meddig is mehetnek el a versenyzők. |
Ami a pályán kívül történeteket illeti, Verstappen ügye mellett a Mercedes hátsó szárnya is újra előtérbe került, miután a Red Bull óvással fenyegette meg a riválisát.
„Ha ezen a hétvégén is az autójukon fogjuk látni, akkor óvni fogunk. Itt talán nem játszik olyan nagy szerepet, ugyanakkor már az első edzésen láthattuk, hogy jelentős az előnyük a végsebességben, 7 km/ó volt a különbség a két autó között, s ez a differencia Szaúd-Arábiában és Abu-Dzabiban csak szembetűnőbb lesz, s könnyen kerülhetünk olyan helyzetbe, mint amilyenben Brazíliában voltunk, ahol egyszerűen nem lehetett versenyre kelni az autójukkal" – kezdte Christian Horner a pénteki sajtótájékoztatón, majd kiemelte, úgy véli, a Mercedes valamikor nyáron változtathatott a hátsó szárnyán annak reményében, hogy növelje az egyenesbeli tempóját.
„Szerintem nagyon egyértelműek a szabályok, és az Azerbajdzsán előtt kiadott technikai direktíváknak kézzelfogható hatása volt. A Mercedes módszere sokkal fejlettebb, és nehezebb is kiszúrni a kamerákon keresztül, szóval el van rejtve a működése. Az egyenesben mutatott tempójukon azonban egyértelműen látható Magyarország óta, de különösen az elmúlt két versenyen, ahol exponenciálisan megnőtt a hatása. Ez nyilvánvalóan nyugtalanít minket, és Adrian Newey, illetve Paul Monaghan pontosan ezért egyeztet erről a FIA-val."
Noha a Red Bull tehát már kész benyújtani az óvást, a Mercedes továbbra is nagyon magabiztos, és a csapatfőnök, Toto Wolff többször is kijelentette, egyáltalán nem tartanak egy esetleges vizsgálódástól, hiszen nincs rejtegetnivalójuk, minden megfelel a szabályoknak a W12-esen.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:23.723 | átlag: 231.334 km/ó | 22 kör |
2. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:24.160 | 0.437 mp h. | 28 |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:24.194 | 0.471 | 24 |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:24.509 | 0.786 | 21 |
5. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:24.648 | 0.925 | 27 |
6. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:24.713 | 0.990 | 26 |
7. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:24.790 | 1.067 | 27 |
8. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:24.915 | 1.192 | 22 |
9. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:24.972 | 1.249 | 23 |
10. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:25.215 | 1.492 | 19 |
11. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:25.291 | 1.568 | 24 |
12. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:25.328 | 1.605 | 19 |
13. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:25.688 | 1.965 | 24 |
14. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:25.757 | 2.034 | 23 |
15. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:25.828 | 2.105 | 25 |
16. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:25.871 | 2.148 | 24 |
17. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:25.905 | 2.182 | 21 |
18. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:26.699 | 2.976 | 21 |
19. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:26.712 | 2.989 | 11 |
20. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:27.500 | 3.777 | 16 |
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:23.148 | átlag: 232.934 km/ó | 27 kör |
2. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:23.357 | 0.209 mp h. | 27 |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:23.498 | 0.350 | 20 |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:23.570 | 0.422 | 25 |
5. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:23.632 | 0.484 | 24 |
6. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:23.705 | 0.557 | 26 |
7. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:23.735 | 0.587 | 28 |
8. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:23.787 | 0.639 | 20 |
9. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:24.020 | 0.872 | 27 |
10. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:24.033 | 0.885 | 28 |
11. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:24.041 | 0.893 | 29 |
12. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:24.056 | 0.908 | 25 |
13. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:24.095 | 0.947 | 23 |
14. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:24.135 | 0.987 | 24 |
15. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:24.631 | 1.483 | 26 |
16. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:24.954 | 1.806 | 27 |
17. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:25.072 | 1.924 | 23 |
18. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:25.209 | 2.061 | 28 |
19. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:25.575 | 2.427 | 27 |