A Ferrari színeiben az első olaszországi versenyére készülő Carlos Sainz Jr.-t a nyolcadik helyen intette le a kockás zászló a 2021-es nyitányon. A spanyol a Corriere della Serának adott nyilatkozatában elmondta, semmi „különös" nincs ebben az eredményben, de nem is számított rá, hogy azonnal versenyképes lesz.
ÁPRILIS 16., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 11.00–12.00 | ||||
2. szabadedzés: 14.30–15.30 | ||||
ÁPRILIS 17., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 11.00–12.00 | ||||
Időmérő: 14.00–15.00 | ||||
ÁPRILIS 18., VASÁRNAP | ||||
A verseny (63 kör, 309.049 km) rajtja: 15.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Május 2., 16.00 | Portugál Nagydíj, Portimao | |||
Május 9., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona | |||
Május 23., 15.00 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo |
„Ez jó kezdet volt, de inkább érzésre, mint az eredményt tekintve. A nyolcadik helyezésben nincs semmi különleges, de nem számítottam rá, hogy ilyen gyorsan alkalmazkodom az új környezethez és az autóhoz. Azonnal gyors tudtam lenni, de ennél sokkal többet akarok. Kívülről szemlélve nem világos, hogy mennyire más a csapat és a kocsi. Ez egy más világ, más kategória: teljesen normális, hogy az első ferraris futamát teljesítő Carlos nem ugyanaz, mint aki épp a negyvenedik mclarenes versenyét futja. Ott mindent tudtam, hogy mit kezdjek az első szárnnyal, hogyan kezeljem a differenciálművet, miként rajtoljak. Ezek olyan folyamatok, amelyeket még meg kell tanulnom, ezért annyi időt szeretnék eltölteni Maranellóban, amennyit csak lehetséges" – magyarázta a spanyol, aki azt is megosztotta, egészen jól beszél olaszul, és hogy a remek memóriája sokat segít neki.
„Ezt édesapámtól tanultam: tizenegy éves voltam, amikor azt mondta nekem, hogy emlékezzek a guminyomásra, a beállításokra, valamint a tengely típusára. Eleinte nehéz volt, hiszen nem értettem, miért kell mindent tudnom. Csak mostanra értettem meg, és ez sokat segít nekem az F1-ben" – mutatott rá, s azt is elárulta, a neve motiválta a pályafutása során.
Sainz 2015-ben debütált a „száguldó cirkuszban", s a Toro Rossóban azonnal Max Verstappen mellett kellett bizonyítania. A spanyol szerint a fiatal holland elleni harc kulcsfontosságú tapasztalat volt, amely lehetővé tette számára, hogy erősebb versenyzővé váljon.
„Már az első pillanatban egyértelmű volt, hogy Max nagyon különleges, és rendkívüli képességei vannak. Az, hogy lépést tudtam tartani vele, elég magabiztosságot adott nekem ahhoz, hogy folytassam az F1-et. Tudtam, hogy jó helyen vagyok, és hogy bárkivel felvehetem a versenyt" – emlékezett vissza.
A spanyol az idén már Charles Leclerc mellett bizonyíthat a Ferrarinál, amely 1968 óta a legfiatalabb pilótapárosával áll rajthoz.
Mint beszámoltunk róla, a maranellói csapat különleges ajándékot adott Leclerc-nek: a monacói az első Ferrariját, az SF90-est kapta meg, amellyel Belgiumban, illetve csapata hazai pályáján, Olaszországban is győzni tudott. Azóta kiderült, hogy a 2019-es Ferrari Albert herceg gyűjteményében kap helyet, s a világjárvány után meg lehet tekinteni a kiállított autót. |
„Egyesek szerint túl fiatalok vagyunk a Ferrarihoz, de én huszonhat éves vagyok, és már a hetedik idényemet töltöm a sorozatban. Megvannak a képességeim, hogy segítsek a csapatnak visszatérni a győztesek útjára. Charles értéke pedig már ismert, bizonyított. Nagyon igyekszünk Maranellóban a mérnökökkel és a szerelőkkel, mindig a szimulátorban vagyunk. Két fiatal pilóta nagy energiákat hoz, lendületesek vagyunk, és nyerni akarunk" – jelentette ki, és azt is elmondta, miért érzi különlegesnek Leclerc-t.
„A saját története miatt. Elvesztette az egyik barátját, Jules Bianchit, aztán az édesapját. Az, hogy ilyen személyes drámákat kellett átélnie, még erősebbé tették. Ezért nagyon tisztelem őt. Az egész pályafutását figyelemmel követtem" – osztotta meg a gondolatait a márkatársáról, majd Lewis Hamiltonról is szót ejtett. Sainz szerint a hétszeres világbajnok azonos autóban is kiemelkedne a mezőnyből.
„Minden olyan kvalitással rendelkezik, amit egy versenyző szeretne. Nincsenek gyenge pontjai, ezt látom a pályán. Talán néhány idényben nem nagyon kellett megküzdenie senkivel, és legfeljebb egy-két ellenfelet kellett legyőznie, de ha mindannyian ugyanabban az autóban ülnénk, mint ő, Lewis akkor is a legjobbak között lenne. Sőt, szinte biztos, hogy ő lenne a legjobb" – méltatta a Mercedes brit versenyzőjét.