F1: orrfestésben eddig a Toro Rosso az ász - képek!

Vágólapra másolva!
2014.01.27. 17:43
null
A kiszivárogtatott fantomkép (Fotó: Twitter/Red Bull) – <a href="javascript:void()" onclick="initializeNGallery('Toro_Rosso')"><strong>A TOVÁBBI KÉPEK MEGTEKINTÉSÉHEZ KATTINTSON A FOTÓRA!</strong></a><br />
A Formula–1-es világbajnokságban szereplő Toro Rosso is bemutatta 2014-es idényben használandó autóját, amelyet STR9 névre keresztelt el. Első ránézésre, főleg szemből, úgy tűnik, a Toro Rosso nem módosította tavalyi autójának orrát, de ugyebár a 2014-es szabályok miatt ezt meg kellett tennie, így jobban megnézve látható rajta az előre konyuló orrocska – a festés mindenesetre nagyon ötletes.


Az STR9 a csapata nevének rövidítése mellett szezonjai számát jelöli – a 2006-os alapítás óta ez lesz az istállónak a kilencedik idénye.

Az első, Cosworth-motorral megtett év után sorozatban hét idényen keresztül Ferrari-erőforrással vágott neki a csapat a világbajnokságnak, 2014-ben azonban már a Renault 1.6 literes turbómotorjával próbálkozik.

Az istálló a 2008-as kiemelkedő év óta – amikor is Sebastian Vettel révén még egy futamgyőzelem is összejött a Toro Rossónak és végül a hatodik helyen zárt a konstruktőrök versenyében – nem tudott nem hogy újabb sikert, még dobogós helyet sem szerezni, de 2013-ban Jean-Éric Vergne révén Kanadában legalább az első hatba befértek a futamon (az összetettben azonban így is csupán a 8. helyen zárt a csapat).

A Toro Rosso 2012 óta először nem a Vergne, Daniel Ricciardo párossal próbálkozik minél több pontot szerezni, a Red Bullhoz távozó ausztrál helyét az orosz Danyiil Kvjat veszi át.

„A 2014-es szezon nagyon érdekes lesz több szempontból is. Az új stratégia és újdonságok évének hívnám – mondta Franz Tost csapatfőnök. – Új orrot kellett terveznünk, új oldaldobozt, új szárnyakat, soha ilyen hamar nem kellett még elkezdeni a tervezést. Az oldaldobozok nagyobbak, mint korábban, mert nagyobb hűtőrendszer kell a motornak. A csapat jó munkát végzett anélkül, hogy az aerodinamikai teljesítmény csökkent volna.”

„Soha nem dolgoztunk még olyan keményen, mint az STR9-cel az elmúlt hetekben. A csapat hajnali kettőig dolgozott, hogy befejezzük az autót, de sikerült.”

A 2014-ES RAJTLISTA
csapat
motor
rajtszám, pilóta (nemzetiség)
RED BULL Renault 1 Sebastian Vettel (német) 3 Daniel Ricciardo (ausztrál)
FERRARI Ferrari 14 Fernando Alonso (spanyol) 7 Kimi Räikkönen (finn)
MERCEDES Mercedes 44 Lewis Hamilton (brit) 6 Nico Rosberg (német)
LOTUS Renault 8 Romain Grosjean (francia) 13 Pastor Maldonado (venezuelai)
McLAREN Mercedes 22 Jenson Button (brit) 20 Kevin Magnussen (dán)
FORCE INDIA Mercedes 27 Nico Hülkenberg (német)
11 Sergio Pérez (mexikói)
SAUBER Ferrari 99 Adrian Sutil (német)
21 Esteban Gutiérrez (mexikói)
TORO ROSSO Renault 25 Jean-Éric Vergne (francia) 26 Danyiil Kvjat (orosz)
WILLIAMS Mercedes 77 Valtteri Bottas (finn) 19 Felipe Massa (brazil)
CATERHAM Renault 10 Kobajasi Kamui (japán)
9 Marcus Ericsson (svéd)
MARUSSIA Ferrari 17 Jules Bianchi (francia) 4 Max Chilton (brit)
A CSAPATBEMUTATÓK
RED BULL
RB10
január 28.
Jerez
MERCEDESF1 W05
január 28.Jerez
FERRARIF14 T
január 25.internet
LOTUSE22
január 24.
internet
McLARENMP4-29
január 24.internet
FORCE INDIA
VJM07
január 28.Jerez
SAUBERC33
január 26.internet
TORO ROSSO
STR9
január 27.Jerez
WILLIAMSFW36
január 28.Jerez
MARUSSIA?
január 28.Jerez
CATERHAMMR03
január 28.Jerez

Innen első ránézésre nem is látszik a nyúlvány (Fotó: Twitter/Toro Rosso)
Innen első ránézésre nem is látszik a nyúlvány (Fotó: Twitter/Toro Rosso)

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik