Egyedül Brendon Hartley neve mellé íródott 10 helyes hátrasorolás az MGU-H egység cseréje miatt, de ez a sorrenden nem változtatott, hiszen az új-zélandi tegnap az utolsó rajtkockába kvalifikálta magát. A Toro Rosso-pilóta így négy verseny alatt negyedszer kapott büntetést, mialatt márkatársa, Pierre Gasly csak a 17. lett.
NOVEMBER 24., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Vettel 1:39.006 |
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:37.877 |
NOVEMBER 25., SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:37.627 |
pole: Bottas 1:36.231, 2. Hamilton 1:36.403 |
NOVEMBER 26., VASÁRNAP |
futam: 1. Bottas, 2. Hamilton, 3. Vettel |
Ez egyben azt jelentette, hogy bár az olasz kis csapat vezetett a konstruktőri hatodik pozícióért vívott csatában, mégis csak reménykedhetett abban, hogy a hetedik helyet is megkaparintó Renault legfeljebb nyolcadikként ér célba.
Ezenkívül az egyéni kiírásban is maradtak még eldöntendő kérdések, mivel két gárdánál is csak két pont választotta el egymástól a versenyzőket. A Williamsnél az F1-es karrierje utolsó viadalát futó Felipe Massának, míg a McLarennél Fernando Alonsónak kellett megőriznie előnyét. Utóbbi istálló esetében azonban sokkal fontosabb volt, hogy a Hondával eltöltött újabb, nem túl fényes korszakuk a mai Grand Prix-val a végállomásához ért.
Valtteri Bottas eközben a teljes pályafutását, illetve az idei szezont tekintve a negyedik alkalommal, míg sorozatban másodszor szerezte meg a pole pozíciót szombaton. Arra, hogy finn pilóta két egymást követő nagydíjon érte el a leggyorsabb kört az időmérőn, legutóbb 2006-ban volt példa. A mercedeses korábbi három elsőségéből azonban csak egyet – Ausztriában – tudott győzelemre váltani, miközben két héttel ezelőtt Brazíliában már az indulásnál megelőzték, és ezt a nastolai pilóta most mindenképpen el akarta kerülni.
Bottas, betartva ígéretét, az élen fordult el az első kanyarban, miközben Kevin Magnussen találta magát hamar a bukótérben egy megcsúszás következtében, amelynek eredményeként a mezőny végére esett vissza. Nico Hülkenberg pedig kanyarlevágásért részesült 5 másodperces büntetésben.
A verseny elején a 13. pozícióért folyt ádáz csata Stroll és Romain Grosjean között, a franciának végül a 11. körben sikerült előznie, ami után a kanadai azonnal a depóba hajtott egy korai kerékcseréért.
Az élmezőnyből Max Verstappen váltott először frissebb abroncsokra, a Ferrari azonban azonnal reagálva az elé vágásra a következő körben Kimi Räikkönent is behívta a bokszba. A finn végül a holland versenyző előtt tért vissza a pályára.
A 17. körben rövid ideig dupla sárga zászlós szakasz is érvényben volt, mivel Pierre Gasly megforgott a 20-as kanyarban. Nem kellett sok időnek eltelnie a következő sárgáig sem, amely Daniel Ricciardo miatt lendült, az ausztrál hidraulikai probléma miatt volt kénytelen félrehúzódni.
Az élen álló finn azonnal kiállt friss abroncsokért, ezt kihasználva Hamiltonnak, bár tovább nyújtotta etapját, nem sikerült megelőznie csapattársát. A brit ezt követően többször is DRS-zónába került, viszont a 30. fordulóban elmérve a féktávot fékezte el az abroncsát.
Nála is nagyobb hibát követett el a Renault, mivel a cserénél nem rögzítették jól Sainz bal első kerekét, ami a spanyol kiesését hozta magával.
A Grand Prix késői szakaszában még Pascal Wehrlein, Magnussen és Hartly küzdött a 13. helyért, a hármas csatában a dán kerekedett felül.
Bottas – megtartva előnyét, és visszaverve a másik Mercedes támadásait – nyert; teljes karrierjét tekintve a harmadik, míg Abu-Dzabiban az első alkalommal. Hamilton második helyének hála pedig a Mercedes újabb kettős győzelmet könyvelhetett el. A dobogó legalsó fokára Vettel állhatott fel, így az általuk alkotott trió is ugyanennyiszer pezsgőzhetett az idényben.
A német pilóta által összegyűjtött 15 egység pedig elég volt ahhoz, hogy másodikként zárjon az egyéni összetettben, így a V6-os hibridek bevezetése óta a Mercedes először nem végzett a versenyzők bajnokságának első két helyén mindkét pilótájával.
A negyedik Räikkönen pedig Ricciardo nullázásának köszönhetően negyedik helyre lépett előre az egyéni összetettben. Mögötte az egyetlen versenyben maradó Red Bull végzett, miközben Hülkenberg egy helyet javítva a rajtpozícióján repítette a konstruktőri hatodik pozícióba alakulatát. A Renault után a két Force India érkezett Sergio Pérez, Esteban Ocon sorrendben, az első tízet Alonso és a búcsúzó Massa egészítette ki. Utóbbi két versenyző így nemcsak megtartotta, hanem tovább is növelte előnyét márkatársa előtt.
Ezzel vége a Formula–1 idei szezonjának, folytatás jövő márciusban az Ausztrál Nagydíjjal.
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:34:14.063 |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 3.899 mp h. |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 19.330 mp h. |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 45.386 mp h. |
5. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 46.269 mp h. |
6. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:25.713 p h. |
7. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:32.062 p h. |
8. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1:38.911 p h. |
9. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1 kör h. |
10. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
11. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
12. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Honda | 1 kör h. |
13. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
14. | Pascal Wehrlein | német | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
15. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Renault | 1 kör h. |
16. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Renault | 1 kör h. |
17. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
18. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
FELADTÁK | megtett körök | |||
Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 31 | |
Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 20 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
Vb: | Lewis Hamilton | 9 | 13 | 20 | 363 |
2. | Sebastian Vettel | 5 | 13 | 18 | 317 |
3. | Valtteri Bottas | 3 | 13 | 19 | 305 |
4. | Kimi Räikkönen | – | 7 | 16 | 205 |
5. | Daniel Ricciardo | 1 | 9 | 14 | 200 |
6. | Max Verstappen | 2 | 4 | 13 | 168 |
7. | Sergio Pérez | – | – | 17 | 100 |
8. | Esteban Ocon | – | – | 18 | 87 |
9. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 10 | 54 |
10. | Nico Hülkenberg | – | – | 8 | 43 |
11. | Felipe Massa | – | – | 13 | 43 |
12. | Lance Stroll | – | 1 | 7 | 40 |
13. | Romain Grosjean | – | – | 8 | 28 |
14. | Kevin Magnussen | – | – | 5 | 19 |
15. | Fernando Alonso | – | – | 5 | 17 |
16. | Stoffel Vandoorne | – | – | 3 | 13 |
17. | Jolyon Palmer | – | – | 1 | 8 |
18. | Pascal Wehrlein | – | – | 2 | 5 |
19. | Danyiil Kvjat | – | – | 3 | 5 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
Vb: | Mercedes | 668 |
2. | Ferrari | 522 |
3. | Red Bull-TAG Heuer | 368 |
4. | Force India-Mercedes | 187 |
5. | Williams-Mercedes | 83 |
6. | Renault | 57 |
7. | Toro Rosso-Renault | 53 |
8. | Haas-Ferrari | 47 |
9. | McLaren-Honda | 30 |
10. | Sauber-Ferrari | 5 |
PERCRŐL PERCRE