NOVEMBER 23., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:38.491 |
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:37.236 |
NOVEMBER 24., SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:37.176 |
időmérő: 1. Hamilton 1:34.794 |
NOVEMBER 25., VASÁRNAP |
verseny: 1. Hamilton, 2. Vettel, 3. Verstappen |
Lewis Hamilton szerezte meg a pole pozíciót az Abu-dzabi Nagydíj időmérőjén, míg márkatársa, Valtteri Bottas a második helyre kvalifikálta magát. A Mercedes így zsinórban ötödször sajátította ki az első rajtsort a Yas Marina Circuiten, míg a Ferrari párosának meg kellett elégednie a 3–4. hellyel, a Red Bullnál Max Verstappenek pedig jó lehetősége volt arra, hogy a hiperlágyon előrelépjen a startnál.
A szezonzáró verseny legnagyobb kérdése így az volt, vajonBottasnak sikerül-e megkaparintania idénybeli első diadalát, vagy a Ferrari nyer-e először a pályán, miközben az egyéni harmadik helyért vívott harc sem dőlt még el.
A brit jól rugaszkodott el és meg is tartotta vezető pozícióját, mialatt a top 10-ből egyedüliként hiperlágyon induló Verstappen a tizedik helyig esett vissza. Bár a mezőny eleje probléma nélkül eljött, a hetedik pozícióból startolóRomain Grosjean a tizedikként rajtoló Nico Hülkenberggel ütközött.
A Haas és a Renault kerekei értek össze egymással, így a német pilóta felrepült és a bokszfalban kikötve fejre állt. Hülkenberg gépe ráadásul ki is gyulladt, ám szerencsére nem lett baja a versenyzőnek. Az eset miatt a biztonsági autót is pályára küldték, amely egészen a negyedik kör végéig vezette fel a mezőnyt.
Az újraindulás után nem sokkal Verstappen a Force Indiákkal csatázott, míg Charles Leclerc Kimi Räikkönent hagyta le. A finn azonban rövidesen további helyezéseket is vesztett, mivel teljesen megadta magát a Ferrarija. Räikkönen tehát kieséssel volt kénytelen búcsúzni a maranellóiaktól, a leálló SF71-H miattpedig virtuális biztonsági autós szakasz lépett érvénybe, ami megnyitotta a kerékcserék sorát.
A mezőny első feléből a vezető Hamilton, Leclerc és Grosjean hajtott a bokszba – előbbi az 5. pozícióban tért vissza a nyomvonalra, és hiába hagyta le szinte azonnal Verstappent, a holland visszaelőzte a britet.
Az élcsapatok pilótái közül Daniel Ricciardo állt ki utoljára friss abroncsokért, miután elállt az időközben szemerkélő eső. Az ausztrál egészen a 34. körig húzta és az ötödik helyre sorolt vissza. A Red Bull-os kiállását követően pedig Vettel azonnal bevetődött a hibázó Bottas mellé, és át is vette a második pozíciót.
A finnre nem mellesleg Verstappen is felzárkózott, akit a mercedeses először csak úgy tudott maga mögött tartani, hogy levágta a kanyart. Ám a holland nem sokkal később újabb offenzívát indított, és végül úgy ment el riválisa mellett, hogy a két gép össze is ért. Bottas annyira kiesett a ritmusból, hogy a következő körben már Ricciardo is maga mögé utasította.
A Mercedes végül úgy döntött, kihozza a 77-es rajtszámú autóját egy újabb kerékcserére, Bottas így pár kör leforgása alatt a második helyről egészen az ötödikig csúszott vissza.
A futam végén eközben a kiesések kerültek a középpontba: először Esteban Ocon, majd Pierre Gasly négykerekűje adta meg magát.
Az élmezőny azonban zavartalanul körözött: Hamilton pályafutása 73., míg szezonbeli 11. győzelmét aratta, miközben mellette Vettel és Verstappen állhatott fel még a dobogóra. A holland márkatársa, Ricciardo eközben egy negyedik hellyel búcsúzhat a Red Bulltól, míg Bottasnak az ötödik pozícióval kellett megelégednie – a finn így az élpilóták közül egyedüliként diadal nélkül zárta az idényt, ráadásul Verstappen is megelőzte őt az egyéni tabellán.
Az első tízesben zárt még Carlos Sainz Jr., Leclerc, Sergio Pérez, Romain Grosjean és Kevin Magnussen, míg a Formula–1-től búcsúzó Fernando Alonso a 11. helyen szelte át a célvonalat.
Ezzel véget ért a Formula–1 2018-as szezonja – folytatás március 15–17. között az idénynyitó Ausztrál Nagydíjjal.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:39:40.382 | |
2. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 2.581 mp h. | |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Tag Heuer | 12.706 | |
4. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Tag Heuer | 15.379 | |
5. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 47.957 | |
6. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1'12.548 | |
7. | Charles Leclerc | monacói | Sauber-Ferrari | 1'30.789 | |
8. | Sergio Pérez | mexikói | RPFI-Mercedes | 1'31.275 | |
9. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1 kör | |
10. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör | |
11. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 1 kör | |
12. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1 kör | |
13. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1 kör | |
14. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1 kör | |
15. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1 kör | |
FELADTÁK | MEGTETT KÖR | KIESÉS OKA | |||
Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 48 | technikai hiba | |
Esteban Ocon | francia | RPFI-Mercedes | 47 | technikai hiba | |
Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 26 | technikai hiba | |
Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 7 | technikai hiba | |
Nico Hülkenberg | német | Renault | 1 | baleset |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZ. | PONT | |
1. | Lewis Hamilton | 11 | 17 | 20 | 408 |
2. | Sebastian Vettel | 5 | 12 | 20 | 320 |
3. | Kimi Räikkönen | 1 | 12 | 17 | 251 |
4. | Max Verstappen | 2 | 11 | 17 | 249 |
5. | Valtteri Bottas | – | 8 | 19 | 247 |
6. | Daniel Ricciardo | 2 | 2 | 13 | 170 |
7. | Nico Hülkenberg | – | – | 11 | 69 |
8. | Sergio Pérez | – | 1 | 12 | 62 |
9. | Kevin Magnussen | – | – | 11 | 56 |
10. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 13 | 53 |
11. | Fernando Alonso | – | – | 9 | 50 |
12. | Esteban Ocon | – | – | 10 | 49 |
13. | Charles Leclerc | – | – | 10 | 39 |
14. | Romain Grosjean | – | – | 7 | 37 |
15. | Pierre Gasly | – | – | 5 | 29 |
16. | Stoffel Vandoorne | – | – | 4 | 12 |
17. | Marcus Ericsson | – | – | 6 | 9 |
18. | Lance Stroll | – | – | 2 | 6 |
19. | Brendon Hartley | – | – | 3 | 4 |
20. | Szergej Szirotkin | – | – | 1 | 1 |
1. | Mercedes | 655 |
2. | Ferrari | 571 |
3. | Red Bull-TAG Heuer | 419 |
4. | Renault | 122 |
5. | Haas-Ferrari | 93 |
6. | McLaren-Renault | 62 |
7. | RPFI-Mercedes | 52 |
8. | Alfa Romeo Sauber | 48 |
9. | Toro Rosso-Honda | 33 |
10. | Williams-Mercedes | 7 |