A Ferrari Austin után Mexikóvárosban is győzelmet, valamint kettős dobogót ünnepelhetett, így magabiztosan érkezhetett meg a tripla hétvége utolsó állomására Sao Paulóba is. Az olasz istálló nem titkolt célja a konstruktőri bajnoki cím elhódítása, ami felé komoly lépést tehetne meg, ha sikerülne sorozatban harmadszor is diadalmaskodnia. Az újabb sikerhez vezető út ugyanakkor nem lesz sima, hiszen a McLaren várhatóan nagy fenyegetést jelent rá, miközben a jósolt eső, a sprintes lebonyolítás, illetve az új aszfaltréteg is okozhat meglepetéseket.
A mezőnyre így meghatározó szabadedzés várt pénteken: mindössze egyetlen óra alatt kellett feltérképezniük a körülményeket, és megtalálni a lehető legjobb beállításokat az esti sprintidőmérő előtt. A Haas így különösen nehéz helyzetben találta magát, amikor kiderült, Kevin Magnussen meg nem nevezett betegség miatt nem tud részt venni a nyitó napon, hiszen ha jobban lenne, akkor is csak a szombati időmérőn ülhetne először kocsiba. A dánt Oliver Bearman helyettesítette az egyórás tréningen.
Az már a Sao Pauló-i Nagydíj előtt biztossá vált, hogy az egyéni vb-összetettet 47 ponttal vezető Max Verstappen motorelemcsere miatt rajtbüntetést kap, és az első tréningen a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) azt is megerősítette, hogy a holland összesen öt rajthelyes hátrasorolásban részesül. Lando Norris előtt így nagy lehetőség áll, kérdés, a mclarenes ki tudja-e használni az alkalmat arra, hogy még tovább csökkentse a lemaradását.
Az első gyors köröket követően Verstappen nevével kezdődött az időlista, a brit mögött George Russell, Sergio Pérez, Carlos Sainz Jr. és Charles Leclerc sorrendben érkezett az első ötös, míg a beugró Bearman a tizenötödik helyen nyitott.
Az első próbálkozásokat követően a versenyszimuláció, valamint elsődlegesen a közepes keverék feltérképezése került a középpontba, a mezőnyből elsőként Russell váltott lágyra, és állt negyed órával az élre. A Mercedes-pilótát hamarosan a többi vetélytársa is követte, így jócskán átalakult a sorrend az hajrában. Noha az egyéni összetettben hetedik versenyző az 1:10.791-es körével sokáig kitartott az élen, Norris az utolsó pillanatokban 181 ezreddel megelőzte őt, és az élen zárta a szabadedzést.
A harmadik meglepetésre Bearman lett a Haasszal, majd Oscar Piastri, Alexander Albon, Leclerc vezérletével a Ferrari kettőse, Nico Hülkenberg, a csütörtöki sajtónapot kihagyó Fernando Alonso, valamint Pierre Gasly tette teljessé az első tízes sorát.
A címvédő Verstappen a tizenötödik, míg Lewis Hamilton a tizenhatodik lett, igaz, fontos megjegyezni, hogy előbbi nem fejezte be a gyors körét, míg utóbbi nem futott a lágy gumin, így rengeteg kérdés maradt az erősorrendet illetően a sprintkvalifikáció előtt.
Folytatás 19 óra 30 perckor a sprintidőmérővel!
4. SAO PAULÓ-I NAGYDÍJ | |
NOVEMBER 1., PÉNTEK | |
Szabadedzés | 1. Norris 1:10.610 |
Sprintidőmérő | 19.30–20.14 |
NOVEMBER 2., SZOMBAT | |
Sprintverseny | 15.00–16.00 |
Időmérő | 19.00–20.00 |
NOVEMBER 3., VASÁRNAP | |
A verseny (71 kör, 305.879 km) rajtja | 18.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Las Vegas-i Nagydíj, Las Vegas | November 24., 7.00 |
Katari Nagydíj, Loszaíl | December 1., 17.00 |
Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi | December 8., 14.00 |