A harmadik szabadedzés problémamentesen zajlott le, a tréning nagy részében a keménykeverékkel körözhtek a pilóták, de az utolsó bő tíz percre feltették a csapatok a közepes abroncsokat. Az opciós gumi pénteken egy másodperccel volt gyorsabb, mint az elsődleges választás, és ezekkel Sebastian Vettel jelentősen tudott is javítani időeredményén, a pénteki 1:37.3-as legjobb köridejéből hat tizedet tudott lefaragni. A második helyen ismét Mark Webber végzett, így nem lenne meglepetés, ha a Red Bull a kvalifikáción is kibérelné magának az első sort.
Heikki Kovalainen nem tudta megismételni pénteki szenzációs teljesítményét, csapattársa, Romain Grosjean mögött nyolc pozícióval, a 13. helyen zárta a szombati gyakorlást. A pozitív meglepetést ezúttal a 4. helyen záró Nico Hülkenberg szolgáltatta, de a 9. legjobb idővel végző Valtteri Bottas is büszke lehet magára. A két McLaren is versenyképesnek tűnik, na persze az idei szezonhoz mérten, hiszen Martin Whitmarsh már annak is örülhet, hogy mindkét versenyzője a legjobb tízbe került.
A hétvége negatív meglepetése egyelőre a két Ferrari teljesítménye. A Scuderia autói egyik keveréken sem működnek igazán jól, vetélytársaikhoz képest kifejezetten lassúak voltak. A 1.. helyen végzett Fernando Alonso legjobbja egy másodperccel maradt el Vettelétől, míg Massa 1,7 másodperccel autózott lassabban saját legjöbb körében, így csak a 17. helyen végzett, amivel az időmérő edzésen a Q2-t sem érné el.
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:36.733 | átlag: 205.170 km/ó | 14 kör |
2. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:36.936 | 0.203 mp h. | 20 |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:37.064 | 0.331 | 22 |
4. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:37.272 | 0.539 | 20 |
5. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:37.345 | 0.612 | 20 |
6. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:37.534 | 0.801 | 18 |
7. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:37.578 | 0.845 | 24 |
8. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 1:37.583 | 0.850 | 19 |
9. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:37.747 | 1.014 | 17 |
10. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:37.748 | 1.015 | 21 |
11. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:37.763 | 1.030 | 16 |
12. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:37.774 | 1.041 | 18 |
13. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:37.879 | 1.146 | 21 |
14. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:38.022 | 1.289 | 16 |
15. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:38.109 | 1.376 | 23 |
16. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:38.275 | 1.542 | 22 |
17. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:38.408 | 1.675 | 17 |
18. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:38.636 | 1.903 | 21 |
19. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault | 1:39.578 | 2.845 | 19 |
20. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1:40.056 | 3.323 | 21 |
21. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth | 1:40.825 | 4.092 | 21 |
22. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 1:41.293 | 4.560 | 18 |
PERCRŐL PERCRE
A két Ferrari nem teljesített jól, Alonso 11, Massa 17. Vettel és Webber az élen, Hamilton a 3., Hülkenberg a 4., Grosjean az 5., Button a 6. Kovalainen csak a 13., mindkét McLaren az első tízben.
17.00 Kockás zászló, a pilóták még befejezik a megkezdett köreiket.
16.59 Vettel a hármas szektorban is megjavítja a legjobbat, amit Webber ír felül, de a vezetést a német veszi át 1:36.7-tel, szignifikáns előrelépés.
16.58 A két Mercedes 5-6. Vettel a leggyorsabb a középső szektorban.
16.57 A Sauber németje javít idején, 1:37.2
16.56 Hülkenberg nem lassít, lila első, majd második szektor. Az első szektoridejét Pérez javítja meg.
16.55 Hülkenberg ugrik az élre 1:37.3-mal.
16.54 Mind a 22 autó a pályán.
16.52 Szinte az összes autó a pályán, csak Vettel és Grosjean pihen a bokszban. Aki kint köröz, az mind közepes keveréken teszi.
16.50 Alonso lila első szektorral véteti magát észre.
16.48 Mindkét Force India, és a két Ferrari is közepesen.
16.46 Bianchi tér vissza elsőként a pályára, a közepes keveréken. A két McLaren is erre készül.
16.45 A mezőny egésze a bokszban, egy szusszanás az utolsó negyedóra tűzijátéka előtt. Feltehetően mindenki a közepes keveréket fogja feltenni az utolsó körökre.
16.41 Webber a második, ismét a két Red Bull az élen.
16.39 Webber, majd Sutil is lecsúszik a pályáról a 19-es kanyarban, de mindketten visszatérnek a pályára.
16.38 Bottas a második helyre hozza fel a Williamst.
16.36 A pénteki napon egy másodperccel gyorsabbközepes keverékű abroncsokat még senki nem próbálta ki a harmadik szabadedzésen. Az aszfalt hőmérséklete 22 fokra emelkedett időközben.
PÉNTEK |
1. szabadedzés:Köd, helikopterrejtély, Alonso-elsőség a bizarr edzésen |
SZOMBAT |
16.00–17.00:3. szabadedzés |
19.00–20.00:időmérő edzés |
VASÁRNAP |
20.00:a verseny (56 kör, 308.405 km) rajtja |
Az időpontok magyar idő szerint értendők. Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. |
GUMIK.A Pirelli tartja magát az első Amerikai Nagydíjra választott abroncsaihoz, és ezúttal is a kemény és a közepesen kemény gumikat szállítja Austinba. |
IDŐJÁRÁS.Az őszi texasi átlagnál melegebb idő van Austin környékén, a szokásos 22 fok helyett akár 28 fokig is felszökhet a hőmérséklet a kora délutáni órákban. A Karibi-öböl felől a pálya felé azonban felhőzóna közelít, amely sebességétől függően szombat délután és vasárnap reggel bármikor megérkezhet. Ezek szerint csak az időmérő lehet esős. |
16.34 Minden pilótának van már mért köre, Alonso a 11., Hamilton a 12., Massa a 17.
16.31 Hülkenberg a második helyre kormányozza a Saubert.
16.29 Button feljön a 3. helyre, Pérez a 9., egy másodpercre Vetteltől. Bottas lila első szektort villant.
16.27 Még senki nem tette föl a közepes keverékű abroncsokat, Alonso javít, de így is csak 15. Massa 18., két másodperccel lemaradva Vetteltől.
16.26 Hamilton alulkormányozottság miatt szenved, pillanatnilag a nyolcadik legjobb időeredmény az övé.
16.25 Alonso hibázott első gyors körén, így csak a 17. időeredményt regisztrálhatta. Maldonado is hibázott a nyolcas kanyarban, de gond nélkül továbbment.
16.24 Vettel 1:37.4-nél jár, folyamatosan gyorsulnak a pályán köröző autók, a Pirelli óvatos gumiválasztása (kemény, illetve közepes keverékek) mellett nyugodtan kint maradhatnak több, egymást követő gyors körre is. Vettel, Grosjean, Webber, Gutierrez, Sutil az első hat sorrendje.
16.21 Sebastian Vettel első mért ideje a leggyorsabb a harmadik szabadedzésen, 1:37.6. A Ferrarik mért idő nélkül.
16.19 Grosjean veszi át a vezetést, Kovalainen a hetedik.
16.18 Egy kis bemutató a Red Bulltól: Mark Webber veszi át a vezetést. Vettelnek, és jó pár más pilótának nincs még mért ideje.
16.16 Rosberg jön fel a második helyre, majd Grosjean nála is gyorsabb.
16.15 Hamilton is kezd gyorsulni, már a két Toro Rosso között. Grosjean (12-es kanyar) és Di Resta is (8-as) lecsúszik a pályáról, de vissza tudnak jönni. Di Resta így is a második, a két Force India az élen.
16.14 Charles Pic arra panaszkodott, hogy Caterhamjének első kerekeelemelkedik az aszfalttól a lassú és középtempós kanyarokban, úgyhogy két kör után visszahajtott a bokszba.
16.13 Sutil veszi át a vezetést, mindenki a kemény Pirelliken köröz.
16.12 Vergne a leggyorsabb, a két Toro Rosso az élen.
16.09 Vergne lefut az aszfaltról a 11-es kanyarban, de tudja folytatni a körözést.
16.08 Mivel az aszfal hőmérséklete jóval alacsonyabb, mint tegnap volt, a pilótáknak komolyabb feladatot okoz a gumik felmelegítése. A levegő páratartalma 90 százalék.
Heikki Kovalainen számára nem volt igazán kényelmes a pénteki edzésnapra sebtében összedobott ülés, úgyhogy az éjjel készítettek számára egy másikat a szerelők.
16.05 Jules Bianchi az első, aki mért körrel véteti észre magát, de a visszafogott időeredményt Daniel Ricciardo gyorsan üti.
16.01 Az autók sorban gurulnak ki a pályára az installációs körökre.
16.00 Az aszfalt és a levegő hőmérséklete egyaránt 20 fokos.A pénteki köd már sehol, esőre pedig mindössze 10 százalék az esély.
DRS-ZÓNA
Austinban két DRS-zóna lesz a hétvégén, az egyik a célegyenesben, a másik a 12-es kanyar előtti hosszú egyenesben. Aki egy másodpercen belül lesz az előtte haladóhoz képest a mérőpontokon (DRS detection a grafikán), a zónákban kinyithatja a légterelőjét, hogy könnyebb legyen végrehajtania az előzést. Az edzéseken minden körben használható a DRS, de kizárólag ezekben a zónákban.