Napos és meleg idő fogadta a Formula–1 mezőnyét az Azeri Nagydíj versenyén Bakiban, ahol már az indulás előtt bőven átrendeződött a rajtsorrend. Antonio Giovniazzi motorelemcsere miatt kapott 10 rajthelyes büntetést, Pierre Gaslyt már pénteken a bokszutcai indulással sújtották a mérlegelés kihagyása miatt, majd utólag ki is zárták az időmérőről, mint ahogyan Kimi Räikkönen is.
ÁPRILIS 26., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés:1. Leclerc 1:47.497 | |||
2. szabadedzés:1. Leclerc: 1:42.872 | |||
ÁPRILIS 27., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 1. Leclerc 1:41.604 | |||
Időmérő: 1. Bottas 1:40.495 | |||
ÁPRILIS 28., VASÁRNAP | |||
Futam rajtja:1. Bottas, 2. Hamilton, 3. Vettel | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Május 12. 15.10 | Spanyol Nagydíj, Barcelona | ||
Május 26., 15.10 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo |
A francia és a finn mellett Robert Kubica is csak a bokszutcából startolhatott, mivel a Williams több beállítást is megváltoztatott az autón, miután a lengyel összetörte azt a kvalifikáció első szakaszában.
Így csak 17 kocsi állhatott fel a rajtrácsra: a két Mercedes Valtteri Bottas, Lewis Hamilton felállásban sorozatban a második alkalommal várhatta az első sorból a piros lámpák kialvását, az „ezüstnyilak" mögött Sebastian Vettel és Max Verstappen következett, míg az időmérőn a Q2-ben az autóját megtörő Charles Leclerc új szett közepeseken a nyolcadik pozícióból támadhatott
Bottas jól rugaszkodott el, ám kanyarokon keresztül kellett védenie a helyét, mivel márkatársa keményen támadta. Végül a finn maradt az élen, míg a mezőny ezúttal baleset nélkül megúszta az azeri startot. Egyedül Kubicát kezdték vizsgálni, aki később bokszutca áthajtásos büntetést is kapott, mert túl korán foglalta el a helyét.
Igaz, Leclerc a rajtnál bukott pár pozíciót, utána remek tempóban kezdte meg a felzárkózást és az élmenők első kerékcseréi után az élre is állt a 13. körben. A monacói egészen a 31. körig vezette a mezőnyt, ugyanis akkor Bottas utolérte a pályán, majd meg is előzte, mint ahogyan két körrel később Hamiton is. A két Mercedes így visszavette az első két helyet, miközben a Ferrari rászólt Leclerc-re, hogy engedje el a mögötte haladó Vettelt.
A monacóit végül a 35. körben hívták ki a bokszba, a ferraris pedig a friss lágyakon a hatodik helyen tért vissza a pályára. Azonban nem maradt sokáig ebben a pozícióban, hiszen hamar megelőzte Pierre Gaslyt, majd megkezdhette a hátránya lefaragását.
Időközben Daniel Ricciardo mérte el a féktávot a 15-ös kanyarban és ahogyan a menekülőutat vette célba eltalálta Danyiil Kvjatot. Az ausztrál aztán neki is tolatott a Toro Rossónak – az eset miatt rövid ideig sárga zászló volt érvényben, miközben egyik pilóta sem tudta folytatni a versenyt. A Renault így idei ötödik kiesését könyvelhette el, Ricciardót vizsgálják is a leintés után.
A 39. körben aztán két újabb versenyzőnek kellett feladnia a futamot: a bokszutcából induló és a hatodik helyen haladó Gasly alatt lelassult a Red Bull, míg Romain Grosjean a garázsba vette az irányt, ahonnan már nem is tért vissza. Az előbbi eset miatt virtuális biztonsági autós szakasz is érvénybe lépett, aminek a 41. körben lett vége.
Az élmenők sorrendje ezt követően már nem változott: Bottas idénybeli második győzelmét szerezte, miközben Hamilton második helye által a Mercedes rekordot döntött. Ugyanis az „ezüstnyilak" a 2019-es kiírás első négy versenyén kettős győzelmet arattak, ilyen teljesítményre korábban pedig egyetlen másik gárda sem volt képes a Formula–1 történetében!
A dobogó alsó fokára még Vettel fért fel, míg a negyedik Verstappen lett a végén újabb kiállást teljesítő Leclerc előtt, aki megfutotta a leggyorsabb kört, így ő kapta meg az ezért járó egy pontot.
A hatodikként Sergio Pérez szelte át a célvonalat, akit a McLaren kettőse Carlos Sainz Jr., Lando Norris sorrendben követett, kilencedikként pedig a másik Racing Pointtal Lance Stroll zárt.
Az utolsó pontszerző helyen eközben a bokszutcából startoló és remek versenyt futó Räikkönen végzett.
Folytatás két hét múlva a Spanyol Nagydíjjal.
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | ||
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1.524 mp h. | |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 11.739 mp h. | |
4. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 17.493 mp h. | |
5. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:09.107 p h. | |
6. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:16.416 p h. | |
7. | Carlos Sainz | spanyol | McLaren-Renault | 1:23.826 p h. | |
8. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:40.268 p h. | |
9. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:43.816 p h. | |
10. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. | |
11. | Alexander Albon | thaiföldi | Toro Rosso-Honda | 1 kör h. | |
12. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. | |
13. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör h. | |
14. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1 kör h. | |
15. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 2 kör h. | |
16. | Robert Kubica | lengyel | Williams-Mercedes | 2 kör h. | |
FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 38 | fék | |
Pierre Gasly | francia | Red Bull-Honda | 38 | váltó | |
Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Honda | 33 | baleset | |
Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 31 | baleset |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LEGGYORSABB KÖRÖK | PONT | |
1. | Valtteri Bottas | 2 | 4 | 4 | 1 | 87 |
2. | Lewis Hamilton | 2 | 4 | 4 | – | 86 |
3. | Sebastian Vettel | – | 2 | 4 | – | 52 |
4. | Max Verstappen | – | 1 | 4 | – | 51 |
5. | Charles Leclerc | – | 1 | 4 | 2 | 47 |
6. | Sergio Pérez | – | – | 3 | – | 13 |
7. | Pierre Gasly | – | – | 2 | 1 | 13 |
8. | Kimi Räikkönen | – | – | 4 | – | 13 |
9. | Lando Norris | – | – | 2 | – | 12 |
10. | Kevin Magnussen | – | – | 1 | – | 8 |
11. | Daniel Ricciardo | – | – | 1 | – | 6 |
11. | Nico Hülkenberg | – | – | 1 | – | 6 |
11. | Carlos Sainz | – | – | 1 | – | 6 |
14. | Lance Stroll | – | – | 2 | – | 4 |
15. | Alexander Albon | – | – | 2 | – | 3 |
16. | Danyiil Kvjat | – | – | 1 | – | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 173 |
2. | Ferrari | 99 |
3. | Red Bull-Honda | 64 |
4. | McLaren-Renault | 18 |
5. | Racing Point-Mercedes | 17 |
6. | Alfa Romeo-Ferrari | 13 |
7. | Renault | 12 |
8. | Haas-Ferrari | 8 |
9. | Toro Rosso-Honda | 4 |
10. | Williams-Mercedes | 0 |