A Ferrari kettőse a Belga Nagydíj mindhárom szabadedzésén, és az időmérőjének összes szakaszában az élen zárt, a maranellóiak Charles Leclerc révén így 2007 után először foglalhatták el az első rajtkockát Spa-Francorchamps-ban, ahol a rajtot megelőzően egyperces néma csenddel emlékeztek meg a szombati F2-es versenyen tragikus balesetben elhunyt Anthoine Hubert-re.
AUGUSZTUS 30., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Vettel 1:44.574 | |||
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:44.123 | |||
AUGUSZTUS 31., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 1. Leclerc 1:44.206 | |||
Időmérő: 1. Leclerc 1:42.519 | |||
SZEPTEMBER 1., VASÁRNAP | |||
Futam: 1. Leclerc, 2. Hamilton, 3. Bottas | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Szeptember 8., 15.10 | 70. Olasz Nagydíj | ||
Szeptember 22., 14.10 | 12. Szingapúri Nagydíj | ||
Szeptember 29., 13.10 | 6. Orosz Nagydíj |
A Mercedesét a harmadik helyre leparkoló, és kvalifikációt követően egy érdekes stratégiában bizakodó Lewis Hamilton a többiehez hasonlóan közösségi oldalán emlékezett meg a pilótáról, míg az ötödik pozícióból induló és a dobogót becélzó Max Verstappen a futam előtt kérte meg a narancssárgába borult szektort, hogy ne ünnepeljenek, ezzel tisztelegve az elment fiatal francia reménységre.
Az élmezőnyt tekintve tehát az volt a legnagyobb kérdés, a jócskán lehűlő időjárás milyen hatással lesz a pénteken látott versenytempóra, illetve hogy a Ferrarinak végre sikerül-e győzelemre váltania a kvalifikációs elsőségét – idén háromszor már elbuktak a maranellóiak.
Hátrébb eközben a sok büntetés miatt eléggé átalakult a rajtrács: Antonio Giovinazzi, Daniel Ricciardo, Nico Hülkenberg, Carlos Sainz Jr., Lance Stroll, Alexander Albon és Danyiil Kvjat is hátrasorolásos büntetést kapott, míg Robert Kubica a bokszutcából vághatott neki a 44 körös futamnak.
Leclerc jól rugaszkodott el, és tartotta meg a vezető pozícióját, csapattársa rajtja azonban nem sikerült annyira jól, Vettelnek Hamiltonnal kellett csatáznia a második helyért, ám végül nem változott az első négyes sorrendje. Az ötödikként induló Verstappen kerekei azonban kipörögtek a startnál, a holland sok pozíciót vesztett, összeütközött Kimi Räikkönen Alfa Romeójával, majd a sérült Red Bullt a gumifal állította meg.
Az eset miatt pályára hajtott a biztonsági autó, Räikkönen kétszer is megjárta a bokszutcát, mint ahogyan Carlos Sainz Jr. is kénytelen volt kiállni. A McLaren pedig nem is működött jól, a spanyol lassan haladt a pályán, és amikor épp véget ért volna a korlátozás, leparkolta az autóját, amiért a biztonsági autónak további egy körig kint kellett maradnia.
Az újraindítást követően aztán nagy csatában volt egymással a gumiját elfékező Vettel, Hamilton és Bottas, ám pozíciócsere nem történt közöttük, és körökre be is állt a távolság. A 10. kör környékén azonban a címvédő rádión jelentette, Vettel szenved előtte, és a mercedeses meg is érkezett DRS-távolságon belülre. Előzés azonban ezúttal sem történt, a német a 16. körig húzta el az első etapját, és állt ki kereket cserélni elsőként az élmezőnyből.
Vettel közepesen jött vissza a negyedik helyre, az első hármas azonban kivárt: Leclerc a 22. körben állt ki, és jött vissza csapattársa mögött a pályára, a monacóit egy-egy körrel később Hamilton és Bottas is követte. A kiállásokat követően tehát a német vezette a versenyt Leclerc, illetve a Mercedes párosa előtt.
A közepesekre váltás után a Mercedes óriási tempót diktált, miközben Leclerc Vettelt támadta az élen, a Ferrari így a 27. körben úgy határozott, csapatutasítást alkalmaz, miután korábban a németet stratégiailag a monacói elé hozta. Vettel tehát elengedte márkatársát, így Leclerc visszaállt az élre, Hamilton pedig továbbra is nagy léptekben közeledett az korábban kiálló SF90-esre.
Vettel a rádión is megkérdezte, jönnek-e újabb kerékcserére, ám azt a választ kapta, a verseny végéig a Mercedesszel fog csatázni. A címvédő a 29. körre tejesen fel is ért a németre, így Leclerc némileg el tudott húzni az élen. Vettel aztán a 31–32. körben többször is hibázott, Hamilton pedig kapva kapott a lehetőségen, és megelőzte az egyenes végén a szenvedő ferrarist.
Tizenkét körrel a vége előtt tehát Hamilton haladt a második pozícióban, hátránya akkor bő 6 másodperc volt Leclerc mögött, miközben Bottas is megérkezett Vettelre, ám mielőtt a finn előzéssel próbálkozott volna, a Ferrari újabb kerékcserére is hívta, és adott a versenyzőnek használt lágy abroncsokat.
Hátrébb eközben Alexander Albon csatázott nagyot Ricciardóval, és a thaiföldi nem megszokott helyen előzte meg kívülről az ausztrált, amiért nagy tapsot kapott a Red Bull szerelőitől. A mezőny végéről rajtoló és a „vörös bikákkal" az első versenyét futó Albon így feljött a 8. pozícióba, majd nem sokkal később újabb helyet javított, miután Danyiil Kvjatot is lehagyta.
Az élen eközben újra csökkenni kezdett Leclerc előnye, a 40. körben a brit 4 másodpercre megközelítette a Ferrarit, majd körönként körülbelül egy-egy másodpercet faragott a hátrányából, az utolsó kört így Hamilton 1.5 másodperces lemaradással kezdte meg.
Giovinazzi viszont falba állt, igaz, nem jött újabb biztonsági autó, így folytatódhatott a csata az élen. Leclerc végül 981 ezreddel szelte át Hamilton előtt a célvonalat, és aratta pályafutása első győzelmét, ami egyben a Ferrari idénybeli első diadala is. A második helyen befutó brit viszont így is elégedett lehet, hiszen 65 pontra növelte az előnyét az egyéni vb-összetettben a harmadik helyen záró csapattársa, Bottas előtt.
A negyedik Vettel lett, aki megszerezte a leggyorsabb körért járó egy pontot is. Az ötödik helyen haladó Norris versenye viszont drámai véget ért, McLarenje nem sokkal a vége előtt romlott el. Albon eközben nagy előzést mutatott be Pérez ellen, és kaparintotta meg az ötödik pozíciót!
A pontszerzők sorát Kvjat, Hülkenberg, Gasly és Stroll egészítette ki.
Folytatás jövő héten az Olasz Nagydíjjal.
1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:23:45.710 | |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 0.981 mp h. | |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 12.585 mp h. | |
4. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 26.422 mp h. | |
5. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 1:21.325 p h. | |
6. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:24.448 p h. | |
7. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Honda | 1:29.657 p h. | |
8. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:46.639 p h. | |
9. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:49.168 p h. | |
10. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:49.838 p h. | |
11. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1 kör h. | leállás |
12. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör h. | |
13. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1 kör h. | |
14. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1 kör h. | |
15. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
16. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. | |
17. | Robert Kubica | lengyel | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
18. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 2 kör h. | kicsúszás |
FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 1 | áramellátás | |
Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 0 | karambol |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | L. K. P.* | PONT | |
1. | Lewis Hamilton | 8 | 11 | 12 | 2 | 268 |
2. | Valtteri Bottas | 2 | 10 | 12 | 2 | 203 |
3. | Max Verstappen | 2 | 5 | 12 | 3 | 181 |
4. | Sebastian Vettel | - | 6 | 12 | 2 | 169 |
5. | Charles Leclerc | 1 | 6 | 11 | 2 | 157 |
6. | Pierre Gasly | - | - | 10 | 2 | 65 |
7. | Carlos Sainz Jr. | - | - | 8 | - | 58 |
8. | Danyiil Kvjat | - | 1 | 7 | - | 33 |
9. | Kimi Räikkönen | - | - | 8 | - | 31 |
10. | Alexander Albon | - | - | 6 | - | 26 |
11. | Lando Norris | - | - | 5 | - | 24 |
12. | Daniel Ricciardo | - | - | 4 | - | 22 |
13. | Sergio Pérez | - | - | 4 | - | 21 |
14. | Nico Hülkenberg | - | - | 5 | 21 | |
15. | Lance Stroll | - | - | 5 | - | 19 |
16. | Kevin Magnussen | - | - | 3 | - | 18 |
17. | Romain Grosjean | - | - | 3 | - | 8 |
18. | Antonio Giovinazzi | - | - | 1 | - | 1 |
19. | Robert Kubica | - | - | 1 | - | 1 |
*: A futam leggyorsabb köréért járó pluszpont |
1. | Mercedes | 471 |
2. | Ferrari | 326 |
3. | Red Bull-Honda | 254 |
4. | McLaren-Renault | 82 |
5. | Toro Rosso-Honda | 51 |
6. | Renault | 43 |
7. | Racing Point-Mercedes | 40 |
8. | Alfa Romeo-Ferrari | 32 |
9. | Haas-Ferrari | 26 |
10. | Williams-Mercedes | 1 |