A rajtrács öt pilóta hátrasorolása miatt változott: Daniel Ricciardo és Brendon Hartley 10, miközben Pierre Gasly 25 pozíciós büntetést kapott a motorkomponensek cseréje okán, illetve Stoffel Vandoorne és Marcus Ericsson esetében az idő előtt beépített új váltó ért plusz 5 helyezést.
Rajtuk kívül az időmérő első szakaszában hibázó, autóját összetörő Lewis Hamilton négykerekűje is új elemeket kapott a versenyre, azonban már tegnap hivatalossá vált, hogy a brit a bokszutcából fog indulni. A két héttel ezelőtt negyedik vb-címét bebiztosító mercedeses így tét nélkül, a technikára nem figyelve kezdhette meg a felzárkózást a mezőny végéről.
Eközben Valtteri Bottas szombaton szoros csatában legyőzve Sebastian Vettelt szerezte meg teljes pályafutását tekintve a harmadik, míg Brazíliában az első pole pozícióját. A finn legutóbb Ausztriában várhatta az élről a piros lámpák kialvását, akkor ugyancsak Vettel tette teljessé az első rajtsort.
Ennél jobban nem is alakulhatott volna a forgatókönyv, hiszen az érdemi kérdések eldőlése után így a mellékszálak kaptak főszerepet. A finn, német páros az egyéni összetett második helyéért csaphatott össze, míg a csapatbajnoki kiírásban ötödik pozícióért dúló csatában a Renault és a Williams várhatta a legjobb helyzetből az utolsó előtti Grand Prix-t.
Vettel már az első kanyarban az élre állt, miközben Vandoorne-t Kevin Magnussen lökte neki Daniel Ricciardo autójának. Rajtuk kívül Romain Grosjean és Ocon dupla megpörgést mutatott be, amelynek eredményeként Ocon defektet kapott. Az esetek azonnal biztonsági autós szakaszt vontak maguk után, miközben a versenybíróság Grosjeant 10 másodperces büntetéssel sújtotta. A hármas találkozót ennek ellenére csak a verseny után vizsgálják ki.
Az ütközések következtében Vandoorne, Magnussen és Ocon kénytelen volt feladni a versenyt. Ezzel a francia 27 verseny óta tartó sorozata szakadt meg. A fenti hármas mellett még Hartley esett ki, a Toro Rossóban újra a Renault-motor adta meg magát.
NOVEMBER 10., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:09.202 |
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:09.515 |
NOVEMBER 11., SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Bottas 1:09.281 |
pole: Bottas 1:08.322, 2. Vettel 1:08.360 |
NOVEMBER 12., VASÁRNAP |
futam: 1. Vettel, 2. Bottas, 3. Räikkönen |
A HÁTRALÉVŐ FUTAM |
November 26., 14.00: Abu-dzabi Nagydíj |
A GP elején Hamilton kihasználva a káoszt azonnal a 14. pozícióig zárkózott fel. Az újraindítást követően folyamatosan vadászta le az előtte levőket, s a kilencedik körben már a pontszerzők között szerepelt. A brit mellett Massa is előzött, az utolsó hazai futamát teljesítő brazil Alonsót hagyta le az ötödik helyért, miközben Ricciardo a mercedeseshez hasonlóan gyors ütemben zárkózott fel, miután az első körben történt incidens után a 17. pozícióban is autózott. Előbbi két versenyző a 21. körben egyébként már egymással csatázott, a harcból Hamilton jött ki jobban.
Ez azt is jelentette, hogy a Mercedes-versenyző előtt szabad út nyílt az élmezőnyhöz való közeledéshez, mialatt Vettel konstans 1.5 másodperces előnyt épített ki Bottasszal szemben, aki a 28. körben elévágással próbálkozott. Bár a német gárda terve nem jött be, ennek ellenére a kiállások nagy részének lezajlása után mégis egy Mercedes-pilóta, méghozzá Hamilton vezette a Grand Prix-t.
Az újdonsült négyszeres bajnokra azonban biztosan várt még egy kerékcsere, mivel a versenyen a szabályok szerint legalább két különböző keveréket kell használni. Az angol a 44. körben kapta meg a piros jelzésű Pirelliket, pontosan ugyanakkor, amikor a Red Bull ausztrálja. Előbbi az 5., utóbbi a 8. helyre jött vissza, miközben mindketten azonnal megkezdték az újbóli felzárkózást.
Hamilton a leintésig a negyedik pozícióig tudta előreverekedni magát, miután Räikkönen rendre kivédekezte a brit által indított offenzívákat. Vettel és Bottas eközben senkitől sem zavartatva érkeztek be az első és a második helyen. A német a Magyar Nagydíj után először győzedelmeskedett, teljes pályafutását tekintve a 47. alkalommal intette le elsőként a kockás zászló. Vettelnek emellett sikerült a dobogós helyezések számában Alonso elé lépni a vonatkozó örökranglistán.
A 63. körben újabb kerékcserét kérő és megkapó, majd körrekordot döntő Verstappen az ötödik lett, miközben a holland mögött Ricciardo, Massa, Alonso, Pérez és Nico Hülkenberg egészítette ki az első tízest.
Folytatás két hét múlva a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjjal.
1. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:31:26.260 |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 2.762 mp h. |
3. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 4.600 mp h. |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 5.468 mp h. |
5. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 32.940 mp h. |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 48.691 mp h. |
7. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:08.882 p h. |
8. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:09.363 p h. |
9. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:09.500 p h. |
10. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1 kör h. |
11. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1 kör h. |
12. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Renault | 1 kör h. |
13. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
14. | Pascal Wehrlein | német | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
15. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 2 kör h. |
16. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 2 kör h. |
FELADTÁK | megtett körök | |||
Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Renault | 40 | |
Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 0 | |
Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Honda | 0 | |
Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 0 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Lewis Hamilton | 9 | 12 | 19 | 345 |
2. | Sebastian Vettel | 5 | 12 | 17 | 302 |
3. | Valtteri Bottas | 2 | 12 | 18 | 280 |
4. | Daniel Ricciardo | 1 | 9 | 14 | 200 |
5. | Kimi Räikkönen | – | 7 | 15 | 193 |
6. | Max Verstappen | 2 | 4 | 12 | 158 |
7. | Sergio Pérez | – | – | 16 | 94 |
8. | Esteban Ocon | – | – | 17 | 83 |
9. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 10 | 54 |
10. | Felipe Massa | – | – | 12 | 42 |
11. | Lance Stroll | – | 1 | 7 | 40 |
12. | Nico Hülkenberg | – | – | 7 | 35 |
13. | Romain Grosjean | – | – | 8 | 28 |
14. | Kevin Magnussen | – | – | 5 | 19 |
15. | Fernando Alonso | – | – | 4 | 15 |
16. | Stoffel Vandoorne | – | – | 3 | 13 |
17. | Jolyon Palmer | – | – | 1 | 8 |
18. | Pascal Wehrlein | – | – | 2 | 5 |
19. | Danyiil Kvjat | – | – | 3 | 5 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 625 |
2. | Ferrari | 495 |
3. | Red Bull-TAG Heuer | 358 |
4. | Force India-Mercedes | 177 |
5. | Williams-Mercedes | 82 |
6. | Toro Rosso-Renault | 53 |
7. | Renault | 49 |
8. | Haas-Ferrari | 47 |
9. | McLaren-Honda | 28 |
10. | Sauber-Ferrari | 5 |
A FUTAM (71 kör, 305.909 km)
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes |
2. | Sebastian Vettel | német | Ferrari |
3. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari |
4. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer |
5. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes |
6. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda |
7. | Nico Hülkenberg | német | Renault |
8. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault |
9. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes |
10. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes |
11. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari |
12. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Honda |
13. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari |
14. | Daniel Ricciardo* | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer |
15. | Pascal Wehrlein | német | Sauber-Ferrari |
16. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari |
17. | Lance Stroll** | kanadai | Williams-Mercedes |
18. | Brendon Hartley* | új-zélandi | Toro Rosso-Renault |
19. | Pierre Gasly*** | francia | Toro Rosso-Renault |
20. | Lewis Hamilton**** | brit | Mercedes |
*10 rajthelyes büntetés a motorkvóta átlépéséért | |||
**5 rajthelyes büntetés váltócseréért | |||
***25 rajthelyes büntetés a motorkvóta átlépéséért | |||
****nem ért el időeredményt, ezért mindenképpen a mezőny végéről rajtol |