Az első kanyarban történt baleset után mindhárom pilóta visszaesett a mezőny végére, és felzárkózásuk során többször összeakadtak a pályán. Verstappen egyszer ki is terelte az aszfaltcsíkról az előzni szándékozó Räikkönent, aki nem volt elragadtatva.
„Szívesen csatázom, szeretem a szoros versenyeket, de azt nem tartom korrektnek, ha az Eau Rouge után az egyenesben el kell vennem a gázt, mert az előzési manőver megkezdése után cikáznak előttem – mondta Räikkönen. – Sajnos ebből egyszer hatalmas baleset lesz."
A finn azzal vádolta Verstappent a rádión a verseny alatt, hogy szerinte a holland egyetlen célja, hogy kilökje őt a pályáról. Megerősítette, hogy Verstappent nem tartja sportszerűnek.
„Teljes gázzal megyek egy egyenesben, erre fékeznem kell. Senki más nem csinál ilyet. Ha nem fékezek, hanem teljes gázzal megyek tovább, összeütközünk. Valami nem stimmel – fogalmazott Räikkönen, aki a verseny közben történt csatákra utalt, a rajtbalesetet nem fogta a hollandra. – Nem tudok mit mondani a rajtról, nem láttam visszajátszást, két autó közé szorultam, semmit sem tehettem."
Verstappent szembesítették Raikkönen mérges rádióüzeneteivel (a finn többször mondta, hogy amit a Red Bull pilótája tesz, az „kib..ott nevetséges"), de nem hökkent meg.
„Az egyes kanyarról beszélt már? Az a nevetséges! Jót tesz a futam nézettségének, ha valaki a rádión siránkozik – mondta a holland, aki jelezte, tudatosan volt agresszív Räikkönennel szemben. – Azok után, amit ez a két autó az egyes kanyarban velem tett, nem fogom könnyen megadni magam nekik. Nagy hazugság, hogy veszélyesen vezetek. Csak védem a pozíciómat. Ha valakinek ez nem tetszik, az az ő baja."
A szuperlágy gumikon meglepően lassan induló Verstappen elmondta, mi történt a rajtnál.
„Rosszul indultam, de az egyes kanyar belső ívén rengeteg hely volt, simán elfértem, nem blokkoltak a kerekeim, könnyen elfordulhattam volna. Ám a másik két autó befelé zárt, Kimi egyre szűkebben fordult, Sebastian meg ráhúzta a kocsiját. Azt hitte, elfér ott, ahol már volt másik két autó. Az első légterelőm eltört, a padlólemezem tönkrement, a versenyemnek annyi volt."
A külső ívről szűken forduló Vettel azt mondta, nem érzékelte, hogy ketten is vannak belül, és azt hitte, marad elég helye Räikkönennek.
„Tökéletesen startoltam, másodikként értem az egyes kanyarba. Nem láttam Kimit, de tudtam, hogy ott van mellettem. Úgy fordultam el, hogy még neki is maradjon hely, azt azonban nem tudtam, hogy ketten vannak belül – mondta Vettel, aki szerint ráfér egy beszélgetés Verstappenre. – Amit Max próbált tenni a belső íven, nem működött volna. Nem fért el belül Kimi, ami rossz hír volt mindhármunknak. Pontosan tudjuk, hogy aki a belső íven próbál befordulni, túlcsúszik. Meg kell értenie, hogy akik elöl vannak, előnyt élveznek. Ha szélesebben fordulok, én megúszom, de Kimi nem. Max mindenképpen nekiment volna.”
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:44:51.058 |
2. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 14.113 mp h. |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 27.634 mp h. |
4. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 35.907 mp h. |
5. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 40.660 mp h. |
6. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 45.394 mp h. |
7. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 59.445 mp h. |
8. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:00.151 p h. |
9. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:01.109 p h. |
10. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:05.873 p h. |
11. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:11.138 p h. |
12. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Haas-Ferrari | 1:13.877 p h. |
13. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:16.474 p h. |
14. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Ferrari | 1:27.097 p h. |
15. | Jolyon Palmer | brit | Renault | 1:33.165 p h. |
16. | Esteban Ocon | francia | Manor-Mercedes | 1 kör h. |
17. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
FELADTÁK | megtett körök | |||
Kevin Magnussen | dán | Renault | 5 | |
Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 3 | |
Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1 | |
Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1 | |
Pascal Wehrlein | német | Manor-Mercedes | 0 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Lewis Hamilton | 6 | 10 | 12 | 232 |
2. | Nico Rosberg | 6 | 8 | 12 | 223 |
3. | Daniel Ricciardo | – | 4 | 12 | 151 |
4. | Sebastian Vettel | – | 5 | 10 | 128 |
5. | Kimi Räikkönen | – | 4 | 11 | 124 |
6. | Max Verstappen | 1 | 4 | 10 | 115 |
7. | Valtteri Bottas | – | 1 | 11 | 62 |
8. | Sergio Pérez | – | 2 | 8 | 58 |
9. | Nico Hülkenberg | – | – | 8 | 45 |
10. | Felipe Massa | – | – | 8 | 39 |
11. | Fernando Alonso | – | – | 4 | 30 |
12. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 8 | 30 |
13. | Romain Grosjean | – | – | 4 | 28 |
14. | Danyiil Kvjat | – | 1 | 4 | 23 |
15. | Jenson Button | – | – | 5 | 17 |
16. | Kevin Magnussen | – | – | 1 | 6 |
17. | Pascal Wehrlein | – | – | 1 | 1 |
17. | Stoffel Vandoorne | – | – | 1 | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 455 |
2. | Red Bull-TAG Heuer | 274 |
3. | Ferrari | 252 |
4. | Force India-Mercedes | 103 |
5. | Williams-Mercedes | 101 |
6. | McLaren-Honda | 48 |
7. | Toro Rosso-Ferrari | 45 |
8. | Haas-Ferrari | 28 |
9. | Renault | 6 |
10. | Manor-Mercedes | 1 |