Mint ismert, a Mercedes jelentős fejlesztési csomaggal érkezett meg Monte-Carlóba, hiszen többek között új padlólemez, oldalszekrények, valamint első felfüggesztés is debütált a W14-esen. A nagy átalakításra azért volt szükség, mert a csapat már az év elején belátta, zsákutcába került a tavaly elrontott és az erre az évre áthozott autókoncepciójával, így most teljesen új alapokra helyezte át az idén újra feketébe öltözött gépet.
MÁJUS 26., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Sainz 1:13.372 | |||||
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:12.462 | |||||
MÁJUS 27., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:12.776 | |||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:11.365 | |||||
MÁJUS 28., VASÁRNAP | |||||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Alonso, 3. Ocon | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Június 4., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona | ||||
Június 18., 20.00 | Kanadai Nagydíj, Montreal | ||||
Július 2., 15.00 | Osztrák Nagydíj, Spielberg |
Lewis Hamilton a negyedik, míg a büntetést is kapó George Russell az ötödik helyen szelte át a célvonalat vasárnap, és noha az alakulat megelőzte mindkét Ferrarit, és egy-egy Aston Martint és Red Bullt, egy Alpine vette el tőle a dobogós helyezést, vagyis az öröme nem lehetett felhőtlen.
A Mercedes már a hercegségbeli verseny előtt kiemelte, hogy nem lehet messzemenő következtetéseket levonni a hétvégéből, így a csapatfőnök, Toto Wolff is igyekezett óvatos fogalmazni a Monacói Nagydíjon mutatott teljesítményük kapcsán.
„Elég nehéz értékelni a hétvégét, hiszen csatában voltunk a Ferrarival és az Aston Martinnal is. Ez jó hír, és talán biztató is, mert sosem voltunk igazán jók itt. Az idén három tizeddel maradtunk le a pole pozícióról, míg egy évvel ezelőtt hat (igazából 736 ezred) volt a hátrányunk. Az autó tavaly borzalmas volt, ezúttal viszont a versenyzők azt mondták, hogy csak nem jó. Szóval van némi különbség a jellemzésben. Ugyanakkor óvatosnak kell lennünk. Most megyünk Spanyolországba, hogy még több adatot gyűjtsünk. Ez egy új alap, ott sem számítok rá, hogy lehagyjuk az Aston Martint és a Ferrarit."
„Most minden arról szól, hogy megértsük, mit csinál az autó, és hogyan kell beállítanunk. Ha egyszer eldöntöttük a fejlesztési irányt, onnantól nagyon jók vagyunk a finomhangolásban. Ugyanez volt a helyzet a régi csomaggal is, ami egyáltalán nem volt jó: szörnyű volt az év elején, majd Interlagosban eléggé fölényes győzelmet arattunk vele. Szóval oda fogunk érni" – tekintett előre bizakodóan, és hozzátette, Monacóban az első szabadedzésen voltak a legjobbak, ám ahogyan folyamatosan javult a pálya tapadása, úgy romlott a teljesítményük is.
„Itt leginkább az alacsony tempó melletti leszorítóerő számít, amit nem igazán látsz más helyszíneken. Szóval amikor a közepesen gyors és a gyors tempójú kanyarok kerülnek előtérbe, vagyis igazi versenypályákra érkezünk, jó lehet a helyzet. Ezúttal jobbak voltunk az első gyakorláson, mint a másodikon és a hétvége további részén. Ahogyan javult a tapadás, annál kevésbé teljesítettünk jól. Még nagyon sokat kell tanulnunk, mivel minden új. Adatokat kell gyűjtenünk, és be kell állítanunk a kocsit."
A Mercedes hat nagydíjat követően 119 megszerzett ponttal a harmadik helyet foglalja el a konstruktőri bajnokságban. Az „ezüstnyilak" egy pontra közelítették meg a második Aston Martint, a Red Bull előnye ugyanakkor már tetemes. A „vörös bikák" 130 ponttal előzik meg a német alakulatot.