A Török Nagydíj előtt került be az ötödik belső égésű motor a 44-es számú Mercedesbe, így hiába nyerte meg az isztambuli időmérőt Lewis Hamilton, csak a 11. pozícióból vághatott neki annak a versenynek. Mexikóban aztán szárnyra kaptak a pletykák a hétszeres világbajnok újabb motorcseréjének lehetőségéről, ám végül Hamiltonnak nem kellett hátrasorolással szembe néznie az előző versenyhétvégén.
NOVEMBER 12., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 16.30–17.30 | ||||
Időmérő: 20.00–21.00 | ||||
NOVEMBER 13., SZOMBAT | ||||
2. szabadedzés: 16.00–17.00 | ||||
Sprintkvalifikáció: 20.30–21.00 | ||||
NOVEMBER 14., VASÁRNAP | ||||
A verseny (71 kör, 305.909 km) rajtja: 18.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
November 21., 15.00 | Katari Nagydíj, Lusail | |||
December 5., 18.30 | Szaúd-arábiai Nagydíj, Dzsidda | |||
December 12, 14.00 | Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi |
Csakhogy a pletykák nem csillapodnak azzal kapcsolatban, hogy Hamilton nem ússza meg egyetlen plusz motorral a szezont, és erről természetesen magát a versenyzőt is megkérdezték a csütörtöki sajtótájékoztatón Brazíliában.
„Egylőre nem kommentálhatom a híreket. Amennyire tudom, rendben van a motorom, de később minden kiderül. Még nem egyeztettünk a mérnökeimmel” – mondta Hamilton.
Bár Mexikóban állítólag gond adódott a víznyomással a 44-es számú Mercedes erőforrásában, amíg nem szükséges mindenképpen kicserélni a motort az autóban, addig a címvédő istállónál kivárhatnak a legmegfelelőbb helyszínre, ahol Hamilton könnyebben tudná előreverekedni magát a futamon. A hétszeres világbajnok szerint ez a helyszín nem éppen Interlagos.
„Ez a pálya nem túl jó az előzéseket tekintve – vélekedik Hamilton. – Persze van egy elég hosszú egyenes, de ettől függetlenül úgy gondolom, hogy itt az egyik legrosszabb a helyzet az felzárkózást illetően. Nagyjából 1.1 másodperces előnyben kell lennie az autónknak ahhoz, hogy ötven százalék esélyünk legyen az előzésre, ami őrület, szóval itt nem lenne túl jó felzárkózni.”