F1: „Elég a vasárnapi csodákból” – a legfontosabb nyilatkozatok

Vágólapra másolva!
2016.10.29. 23:24
A Mercedes-pilóták biztosak benne, hogy lágy gumikon rajtolva stratégiai előnyben vannak a Red Bull párosával szemben, a második rajtsort az idén nyolcadszor kisajátító osztrák csapatnál viszont amondóak, erőből nem lehet megverni a Mercedest, csak eltérő stratégiával. Fernando Alonso nem örül annak, hogy örül a 11. rajthelynek, Romain Grosjean élete legrosszabb időmérőjét futotta.

Lewis Hamilton a pole megszerzésekor érezte a legrosszabbnak az autóját (Fotó: AFP)
Lewis Hamilton a pole megszerzésekor érezte a legrosszabbnak az autóját (Fotó: AFP)
Lewis Hamilton a pole megszerzésekor érezte a legrosszabbnak az autóját (Fotó: AFP)
Lewis Hamilton a pole megszerzésekor érezte a legrosszabbnak az autóját (Fotó: AFP)
Lewis Hamilton a pole megszerzésekor érezte a legrosszabbnak az autóját (Fotó: AFP)

 

Lewis Hamilton a furcsa időmérőről:
„Az időmérő harmadik szakasza volt a legrosszabb etap az egész hétvégémen. A hosszú meneteinken sokkal jobbnak tűnt az autó, a szuperlágy gumikon nagyon nehéz volt tökéletes kört menni."

Hamilton Rosberg feltámadásáról:
„Nem gondoltam, hogy Nico lesz a legközelebb hozzám, az egész hétvégéje szenvedés volt, nagyon keményen dolgozott, mégsem tudta jól beállítani az autóját. Végül átvette a beállításaimat, és az utolsó pillanatban odaért. Akkor futotta a jó kört, amikor a legjobban kellett, ez is mutatja, milyen nagy küzdő."

Nico Rosberg a Red Bull stratégiájáról:
„A szuperlágy gumik jók lesznek a rajtnál, de nagyon hamar elkopnak, ezért stratégia szempontjából nem előnyösek. Szerintem a mi stratégiánk a nyerő."

17. MEXIKÓI NAGYDÍJ
OKTÓBER 28., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:20.914
2. szabadedzés: 1. Vettel 1:19.790
OKTÓBER 29., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:19.137
pole: Hamilton 1:18.704, 2. Rosberg 1:18.958
OKTÓBER 30., VASÁRNAP
20.00: a verseny (71 kör, 305.354 km) rajtja
A HÁTRALÉVŐ VERSENYEK
November 13., 17.00: Brazil Nagydíj
November 27., 14.00: Abu-dzabi Nagydíj

Christian Horner a Red Bull esélyeiről:
„Mienk a második sor, más stratégián vagyunk, mint a Mercedes, ez az egyetlen esélyünk arra, hogy legyőzzük. A srácok elégedettek voltak a szuperlággyal a hosszú meneteikben. A Mercedes egy kiállást tervez, de akár mi is megcsinálhatjuk a versenyt egy kerékcserével."

Horner Vettel esetleges visszatéréséről:
„A Ferrarinál másféle nyomás nehezedik a pilótákra, mint nálunk, de Seb meg tud küzdeni vele. Az F1 kemény üzlet, a mi pilótáinkkal hosszú távon tervezünk, nincs már üres szoba a szállónkban.”

Max Verstappen a szuperlágy gumikról:
„Valóban nem olyan tartósak, mint a lágyak, de ha jól rajtolok, és az élre kerülök az első kanyarban, csak rajtam múlik, milyen hosszú ideig tartom megfelelő állapotban azokat. Az első kanyar dönti el, milyen lehetőségeink lesznek."

Daniel Ricciardo az időmérős meglepetésről:
„Az utolsó köröm maga volt a rémálom. Az idén talán most volt a legrosszabb az autóm időmérőn, de sokat elmond, hogy így is a második sorba kerültem. Mindenki szenvedett, nem is tudom, a Ferrarinál hogy élték meg."

Ricciardo az óvatos Mercedesekről:
„A Mercedesek a vébécímért csatáznak, óvatosabbak bizonyos helyzetekben, mint máskor. Austinban ezért is tudtam megelőzni Nicót a rajtnál. Most ugyanez lehet, a szuperlágy megint előnyt jelenthet, amit kellő agresszióval kihasználhatok.”

Nico Hülkenberg a Ferrarik legyőzéséről:
„Körről körre jobb lett az autó, szerintem arra is ráéreztem, mikor kerülnek ideális állapotba a szuperlágy gumik. Az első Q3-as körömből nem lehetett volna többet kihozni."

Sebastian Vettel a gumirejtélyről:
„A harmadik szakasz előtt egyértelmű volt, hogy szuperlágy gumikkal kell menni, de semmi előnyünk sem származott ebből, nem gyorsultunk fel. Sőt, úgy tűnt, a lágy gumikon stabilabb és gyorsabb az autó.

Vettel Hamilton feltartásáról:
„Tényleg elé kerültem, de nem tudtam, hogy jön, későn szóltak a rádión. Hibáztam, jogosan büntettek volna meg."

Kimi Räikkönen a Q3 végén történt kisebb műszaki hibáról:
„Az első menet végén volt valami a motorral, azt vizsgálta a csapat. Jó lett volna kimenni még egyszer, mert gyors volt a kocsi, mégsem tudtuk kihasználni."

Fernando Alonso a McLaren helyzetéről:
„Örülök a 11. helynek, ami nem éppen szép dolog, de a helyzetünkben előnyös, hiszen friss gumikról, a tiszta oldalról rajtolhatok, ami sokkal jobb, mint a tizedik rajthely. Jobbra itt nemigen volt esélyünk. Most egyértelműnek tűnik, hogy lágy gumikon kell rajtolni, de a rajtig még át kell gondolni."

Sergio Pérez a hazai pályáról:
„Nagyon csalódott vagyok a 12. rajthely miatt, de holnap így is az év legjobb versenye következik."

Romain Grosjean a szenvedésről:
„Soha életemben nem voltam még utolsó időmérőn, ez volt a legrosszabb kvalim. Ez elfogadhatatlan, nem élhetünk tovább a vasárnapi csodákból. Nem tudom, mi történik, az autó rémes, pedig az első szabadedzésen, sőt, még ma reggel is jónak tűnt."

 

MEXIKÓI NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1.Lewis HamiltonbritMercedes1:18.704átlag: 196.869 km/ó
2.Nico RosbergnémetMercedes1:18.9580.254 mp h.
3.Max VerstappenhollandRed Bull-TAG Heuer1:19.0540.350
4.Daniel RicciardoausztrálRed Bull-TAG Heuer1:19.1330.429
5.Nico HülkenbergnémetForce India-Mercedes1:19.3300.626
6.Kimi RäikkönenfinnFerrari1:19.3760.672
7.Sebastian VettelnémetFerrari1:19.3810.677
8.Valtteri BottasfinnWilliams-Mercedes1:19.5510.847
9.Felipe MassabrazilWilliams-Mercedes1:20.0321.328
10.Carlos Sainz Jr.spanyolToro Rosso-Ferrari1:20.3781.674
11.Fernando AlonsospanyolMcLaren-Honda1:20.282
12.Sergio PérezmexikóiForce India-Mercedes1:20.287
13.Jenson ButtonbritMcLaren-Honda1:20.673
14.Kevin MagnussendánRenault1:21.131
15.Marcus EricssonsvédSauber-Ferrari1:21.536
16.Pascal WehrleinnémetManor-Mercedes1:21.785
17.Esteban GutiérrezmexikóiHaas-Ferrari1:21.401
18.Danyiil KvjatoroszToro Rosso-Ferrari1:21.454
19.Felipe NasrbrazilSauber-Ferrari1:21.692
20.Esteban OconfranciaManor-Mercedes1:21.881
21.Romain GrosjeanfranciaHaas-Ferrari1:21.916
Jolyon Palmer (brit, Renault) nem vett részt az időmérőn.
A versenyre megmaradt gumikeverékek (balra típusonként az új, jobbra a használt) – a közepesen keményre nincs javasolt limit
A versenyre megmaradt gumikeverékek (balra típusonként az új, jobbra a használt) – a közepesen keményre nincs javasolt limit
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik