Lewis Hamilton a pole megszerzésekor érezte a legrosszabbnak az autóját (Fotó: AFP) |
Lewis Hamilton a furcsa időmérőről:
„Az időmérő harmadik szakasza volt a legrosszabb etap az egész hétvégémen. A hosszú meneteinken sokkal jobbnak tűnt az autó, a szuperlágy gumikon nagyon nehéz volt tökéletes kört menni."
Hamilton Rosberg feltámadásáról:
„Nem gondoltam, hogy Nico lesz a legközelebb hozzám, az egész hétvégéje szenvedés volt, nagyon keményen dolgozott, mégsem tudta jól beállítani az autóját. Végül átvette a beállításaimat, és az utolsó pillanatban odaért. Akkor futotta a jó kört, amikor a legjobban kellett, ez is mutatja, milyen nagy küzdő."
Nico Rosberg a Red Bull stratégiájáról:
„A szuperlágy gumik jók lesznek a rajtnál, de nagyon hamar elkopnak, ezért stratégia szempontjából nem előnyösek. Szerintem a mi stratégiánk a nyerő."
OKTÓBER 28., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:20.914 |
2. szabadedzés: 1. Vettel 1:19.790 |
OKTÓBER 29., SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:19.137 |
pole: Hamilton 1:18.704, 2. Rosberg 1:18.958 |
OKTÓBER 30., VASÁRNAP |
20.00: a verseny (71 kör, 305.354 km) rajtja |
A HÁTRALÉVŐ VERSENYEK |
November 13., 17.00: Brazil Nagydíj |
November 27., 14.00: Abu-dzabi Nagydíj |
Christian Horner a Red Bull esélyeiről:
„Mienk a második sor, más stratégián vagyunk, mint a Mercedes, ez az egyetlen esélyünk arra, hogy legyőzzük. A srácok elégedettek voltak a szuperlággyal a hosszú meneteikben. A Mercedes egy kiállást tervez, de akár mi is megcsinálhatjuk a versenyt egy kerékcserével."
Horner Vettel esetleges visszatéréséről:
„A Ferrarinál másféle nyomás nehezedik a pilótákra, mint nálunk, de Seb meg tud küzdeni vele. Az F1 kemény üzlet, a mi pilótáinkkal hosszú távon tervezünk, nincs már üres szoba a szállónkban.”
Max Verstappen a szuperlágy gumikról:
„Valóban nem olyan tartósak, mint a lágyak, de ha jól rajtolok, és az élre kerülök az első kanyarban, csak rajtam múlik, milyen hosszú ideig tartom megfelelő állapotban azokat. Az első kanyar dönti el, milyen lehetőségeink lesznek."
Daniel Ricciardo az időmérős meglepetésről:
„Az utolsó köröm maga volt a rémálom. Az idén talán most volt a legrosszabb az autóm időmérőn, de sokat elmond, hogy így is a második sorba kerültem. Mindenki szenvedett, nem is tudom, a Ferrarinál hogy élték meg."
Ricciardo az óvatos Mercedesekről:
„A Mercedesek a vébécímért csatáznak, óvatosabbak bizonyos helyzetekben, mint máskor. Austinban ezért is tudtam megelőzni Nicót a rajtnál. Most ugyanez lehet, a szuperlágy megint előnyt jelenthet, amit kellő agresszióval kihasználhatok.”
Nico Hülkenberg a Ferrarik legyőzéséről:
„Körről körre jobb lett az autó, szerintem arra is ráéreztem, mikor kerülnek ideális állapotba a szuperlágy gumik. Az első Q3-as körömből nem lehetett volna többet kihozni."
Sebastian Vettel a gumirejtélyről:
„A harmadik szakasz előtt egyértelmű volt, hogy szuperlágy gumikkal kell menni, de semmi előnyünk sem származott ebből, nem gyorsultunk fel. Sőt, úgy tűnt, a lágy gumikon stabilabb és gyorsabb az autó.
Vettel Hamilton feltartásáról:
„Tényleg elé kerültem, de nem tudtam, hogy jön, későn szóltak a rádión. Hibáztam, jogosan büntettek volna meg."
Kimi Räikkönen a Q3 végén történt kisebb műszaki hibáról:
„Az első menet végén volt valami a motorral, azt vizsgálta a csapat. Jó lett volna kimenni még egyszer, mert gyors volt a kocsi, mégsem tudtuk kihasználni."
Fernando Alonso a McLaren helyzetéről:
„Örülök a 11. helynek, ami nem éppen szép dolog, de a helyzetünkben előnyös, hiszen friss gumikról, a tiszta oldalról rajtolhatok, ami sokkal jobb, mint a tizedik rajthely. Jobbra itt nemigen volt esélyünk. Most egyértelműnek tűnik, hogy lágy gumikon kell rajtolni, de a rajtig még át kell gondolni."
Sergio Pérez a hazai pályáról:
„Nagyon csalódott vagyok a 12. rajthely miatt, de holnap így is az év legjobb versenye következik."
Romain Grosjean a szenvedésről:
„Soha életemben nem voltam még utolsó időmérőn, ez volt a legrosszabb kvalim. Ez elfogadhatatlan, nem élhetünk tovább a vasárnapi csodákból. Nem tudom, mi történik, az autó rémes, pedig az első szabadedzésen, sőt, még ma reggel is jónak tűnt."
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:18.704 | átlag: 196.869 km/ó |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:18.958 | 0.254 mp h. |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:19.054 | 0.350 |
4. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:19.133 | 0.429 |
5. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:19.330 | 0.626 |
6. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:19.376 | 0.672 |
7. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:19.381 | 0.677 |
8. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:19.551 | 0.847 |
9. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:20.032 | 1.328 |
10. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:20.378 | 1.674 |
11. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:20.282 | |
12. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:20.287 | |
13. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:20.673 | |
14. | Kevin Magnussen | dán | Renault | 1:21.131 | |
15. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:21.536 | |
16. | Pascal Wehrlein | német | Manor-Mercedes | 1:21.785 | |
17. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Haas-Ferrari | 1:21.401 | |
18. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Ferrari | 1:21.454 | |
19. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:21.692 | |
20. | Esteban Ocon | francia | Manor-Mercedes | 1:21.881 | |
21. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:21.916 | |
Jolyon Palmer (brit, Renault) nem vett részt az időmérőn. |