Rosberg a versenyen szabálytalanul előzte meg Max Verstappent, a hajtűkanyarban leterelte a pályáról a hollandot, amiért öt másodperces időbüntetést kapott. Ezt a harmadik kerékcseréjénél töltötte le, de öt helyett nyolc másodpercet állt a garázsa előtt, mielőtt lecserélték a négy kerekét.
„Hiszik vagy sem, még a Formula–1-ben is elromolhat egy csapat stopperórája – mondta Toto Wolff csapatfőnök. – Ez történt, aztán inkább túl sokat vártunk, biztos legyen, hogy letelt az öt másodperc. Nem hiszem, hogy ezen múlt, Nico egyébként is negyedik lett volna. Ez ilyen verseny volt, rosszul rajtolt, az első kerékcserénk lassú volt, és az autója sem volt elég gyors ahhoz, hogy megelőzze a Red Bullokat.”
Nico Rosberg szerint is a rajtnál dőlt el a verseny.
„Csalódott vagyok, mert elvesztettem a győzelmet. Nem értem, mi történt a rajtnál, nagyon kipörögtek a kerekeim, ezt előre nem is gondolhattam – mondta Rosberg. – Ami az előzést illeti, nagy csata volt, úgy gondoltam, szépen megelőztem, örültem neki. Meglepett a büntetés, egyáltalán nem számítottam rá. Túlmentem a határon? Nem hinném. Ha nincs a büntetés, simán második vagyok, így versenybe sem szállhattam velük. Ezen múlt. Nagyon nehéz nap volt, eltart egy ideig, míg feldolgozom a történteket.”
Rosberg természetesen nem törődött bele abba, hogy öt másodperces büntetéssel sújtották, így még a csapatát is megkérte a rádión, hogy szóljanak a versenybíráknak, hogy rosszul döntöttek, mikor őt találták vétkesnek.
„Elmondanátok nekik, hogy annyira eltekertem a kormányt, hogy tovább már nem is tudtam volna?" – mondta a német a rádióm, miután tájékoztatták a büntetésről.
Niki Lauda ugyanakkor megérti a büntetést.
„Őszintén szólva elfogadható a döntés. Felfoghatjuk úgy, hogy túl szélesen fordult, a másik versenyző semmit sem tehetett ebben a helyzetben” – mondta a Mercedes elöljárója.
Max Verstappen rögtön az eset után jelezte a csapatrádión, hogy Rosberg letolta őt a pályáról, és azóta sem változott a véleménye arról, hogy a német nem szabályos módon előzte meg őt.
„Nico messze volt, későn fékezett, egy ponton pedig azt hittem, belém fog jönni, szóval szélesebben fordultam, de ő be sem fordult – elemezte az esetet a harmadik helyen végző pilóta. – Elmentem egyenesen, és el kellett hagynom a pályát, különben nekem jött volna. Lewis tudja, miről beszélek."
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint Rosberg nagyon rosszul mérte fel a helyzetet, rosszul kivitelezett előzés volt.
„Az elképzelés jó volt, de Nico rémesen valósította meg – mondta Horner. – Arany szabály, hogy blokkold le az első kerekeidet, mert akkor elhisszük, hogy nem tudsz megállni és befordulni. Az a baj, hogy úgy tűnt, mintha Kölnbe menne, nagyon csúnya volt. Szabályt szegett, a sportfelügyelők is így látták, ma nem fogok panaszkodni rájuk.”
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:30:44.200 |
2. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 6.996 mp h. |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 13.413 mp h. |
4. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 15.845 mp h. |
5. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 32.570 mp h. |
6. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 37.023 mp h. |
7. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:10.049 p h. |
8. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1 kör h. |
9. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
10. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1 kör h. |
11. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
12. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1 kör h. |
13. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
14. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1 kör h. |
15. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Ferrari | 1 kör h. |
16. | Kevin Magnussen | dán | Renault | 1 kör h. |
17. | Pascal Wehrlein | német | Manor-Mercedes | 2 kör h. |
18. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 2 kör h. |
19. | Jolyon Palmer | brit | Renault | 2 kör h. |
20. | Rio Haryanto | indonéziai | Manor-Mercedes | 2 kör h. |
FELADTÁK | megtett körök | |||
Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 57 | |
Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 36 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Lewis Hamilton | 6 | 9 | 11 | 217 |
2. | Nico Rosberg | 5 | 7 | 11 | 198 |
3. | Daniel Ricciardo | – | 3 | 11 | 133 |
4. | Kimi Räikkönen | – | 4 | 10 | 122 |
5. | Sebastian Vettel | – | 5 | 9 | 120 |
6. | Max Verstappen | 1 | 4 | 10 | 115 |
7. | Valtteri Bottas | – | 1 | 10 | 58 |
8. | Sergio Pérez | – | 2 | 7 | 48 |
9. | Felipe Massa | – | – | 7 | 38 |
10. | Nico Hülkenberg | – | – | 7 | 33 |
11. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 8 | 30 |
12. | Romain Grosjean | – | – | 4 | 28 |
13. | Fernando Alonso | – | – | 3 | 24 |
14. | Danyiil Kvjat | – | 1 | 4 | 23 |
15. | Jenson Button | – | – | 5 | 17 |
16. | Kevin Magnussen | – | – | 1 | 6 |
17. | Pascal Wehrlein | – | – | 1 | 1 |
17. | Stoffel Vandoorne | – | – | 1 | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 415 |
2. | Red Bull-TAG Heuer | 256 |
3. | Ferrari | 242 |
4. | Williams-Mercedes | 96 |
5. | Force India-Mercedes | 81 |
6. | Toro Rosso-Ferrari | 45 |
7. | McLaren-Honda | 42 |
8. | Haas-Ferrari | 28 |
9. | Renault | 6 |
10. | Manor-Mercedes | 1 |