Sebastian Vettel karrierje 45. győzelmét aratva 25 pontra növelte előnyét Lewis Hamiltonnal szemben az F1-es vb-pontversenyben. A Ferrari németje az első hat futamon három első és három második helyet szerzett, rendkívül kiegyensúlyozott teljesítményével Red Bull-os önmagát és a ferraris Michael Schumachert idézi.
Monacóban azonban a győzelem ünneplése mellett a Ferrari stratégiáját megkérdőjelezőinek is el kellett magyaráznia, hogy nem megrendezett győzelme volt. A rajt után vezető Kimi Räikkönent a bokszkiállások során utasította maga mögé, miután az F1-ben megszokott „alávágások” ezúttal fordítva sültek el, azaz a friss szuperlágy gumikon száguldók lassabbak voltak a használt ultralágy gumikat használóknál – persze nem mindenki esetében.
MÁJUS 25., CSÜTÖRTÖK |
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:13.425 |
2. szabadedzés: 1. Vettel 1:12.720 |
MÁJUS 27., SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Vettel 1:12.395 |
pole: Räikkönen 1:12.178, 2. Vettel 1:12.221 |
MÁJUS 28., VASÁRNAP |
futam: 1. Vettel, 2. Räikkönen, 3. Ricciardo |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Június 11., 20.00: Kanadai Nagydíj |
Június 25., 15.00: Azeri Nagydíj |
Július 9., 14.00: Osztrák Nagydíj |
„Nem megtervezett pozícióváltás volt, dehogy. Nincs csapatutasítás, nem is tudtuk előre, hogy milyen gyorsak lesznek a gumik. A stratégiánk egyszerű volt, le kell ráznunk a többieket, ami eleinte működött is – mondta Vettel. – Csakhogy Valtteri visszajött ránk, és eljött a kerékcserék ideje. Miután Valtteri kiállt, Kimi szokás szerint követte, én viszont úgy gondoltam, teszek egy próbát a szabad pályán, hiszen nincs mit veszítenem. Nyomtam, ahogy tudtam, engem is meglepett, milyen jó állapotban voltak a gumik, és ki tudtam autózni akkora előnyt, hogy Kimi elé jöjjek vissza. Így is meglepett, hogy vezetek.”
Kimi Räikkönen érthetően csalódott volt a verseny után, és kiemelte, a Ferrari nem jól időzítette a kiállását, amely után Jenson Button és Pascal Wehrlein mögé jött vissza a pályára, így időt veszített.
„Próbálom kitalálni, mi történhetett, számomra érthetetlen, miért akkor kellett a bokszba állnom. Nem volt ideális, hogy lekörözöttek mögé kerültem – mondta Räikkönen. – Ez a végeredmény, el kell fogadni. Most lett vége, nem ismerek minden részletet. A csapat örül, én kevésbé. Továbbra is bízom a csapatban, ha nem hinném el nekik, amit mondanak, túl bonyolulttá válna az egész. Azért dolgozunk, hogy a legjobbak legyünk, az ilyen kettős győzelmekért. Biztos mindennek oka van az életben.”
Vettelhez hasonlóan a szabad pályát használta ki a használt, mégis gyors ultralágy gumikon Daniel Ricciardo, aki néhány rendkívül gyors körnek köszönhetően Max Verstappent és Valtteri Bottast is maga mögé utasította, és az ötödik helyről feljött a dobogóra.
„Itt nem lehet előzni, ezért különösen örülök, hogy egy ilyen stratégiai húzással két pozíciót nyertem. Miután kiálltak előlem, felvehettem a saját ritmusomat, megmutattam, mire lettem volna képes akár már az időmérőn – mondta Ricciardo, aki a biztonsági autós időszak után a falnak koccant, de megúszta. – A safety car majdnem tönkretette a versenyem. Nagyon keményen nekiütköztem a korlátnak, nem tudtam, hogy van az autóm, csak láttam, hogy jön Valtteri. Örülök, hogy eljutottam a célig.
1. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:44:44.340 |
2. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 3.145 mp h. |
3. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 3.745 mp h. |
4. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 5.517 mp h. |
5. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 6.199 mp h. |
6. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 12.038 mp h. |
7. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 15.801 mp h. |
8. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 18.150 mp h. |
9. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 19.445 mp h. |
10. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 21.443 mp h. |
11. | Jolyon Palmer | brit | Renault | 22.737 mp h. |
12. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 23.725 mp h. |
13. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 39.089 mp h. |
14. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 7 kör h. |
15. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 7 kör h. |
FELADTÁK | megtett körök | |||
Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Honda | 66 | |
Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 63 | |
Pascal Wehrlein | német | Sauber-Ferrari | 57 | |
Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 57 | |
Nico Hülkenberg | német | Renault | 15 |
1. | Sebastian Vettel | 3 | 6 | 6 | 129 |
2. | Lewis Hamilton | 2 | 4 | 6 | 104 |
3. | Valtteri Bottas | 1 | 3 | 5 | 75 |
4. | Kimi Räikkönen | – | 2 | 5 | 67 |
5. | Daniel Ricciardo | – | 2 | 4 | 52 |
6. | Max Verstappen | – | 1 | 4 | 45 |
7. | Sergio Pérez | – | – | 5 | 34 |
8. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 5 | 23 |
9. | Felipe Massa | – | – | 4 | 20 |
10. | Esteban Ocon | – | – | 5 | 19 |
11. | Nico Hülkenberg | – | – | 3 | 14 |
12. | Romain Grosjean | – | – | 3 | 9 |
13. | Pascal Wehrlein | – | – | 1 | 6 |
14. | Kevin Magnussen | – | – | 2 | 5 |
15. | Danyiil Kvjat | – | – | 2 | 4 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Ferrari | 196 |
2. | Mercedes | 179 |
3. | Red Bull-TAG Heuer | 97 |
4. | Force India-Mercedes | 53 |
5. | Toro Rosso-Renault | 27 |
6. | Williams-Mercedes | 20 |
7. | Renault | 14 |
8. | Haas-Ferrari | 14 |
9. | Sauber-Ferrari | 6 |