Mint ismert, a július 5-i Osztrák Nagydíjjal veszi kezdetét a 2020-as idény, nem mellesleg azonnal három egymást követő hétvégén is összecsap a mezőny, kétszer Spielbergben. A kezdeti erősorrend a csonka idényben így a megszokottnál is fontosabb lehet, hiszen továbbra is rengeteg a kérdőjel azzal kapcsolatban, hogy egyáltalán hány további versenyt bonyolíthatnak le az európai szakasz után.
A Mercedes technikai igazgatója nemrég elmondta, hogy a Red Bullt és Max Verstappent tartja a legfőbb riválisuknak, és a csapatnál a helyét Sebastian Vetteltől nem féltő Valtteri Bottas is úgy nyilatkozott, hogy oda kell figyelniük a „vörös bikákra”.
„A Red Bull nagyon erős lesz, azonban nem lehet tudni, a többiek mennyit léptek előre a tesztek óta. Melbourne-ben egyetlen edzést sem teljesítettünk, így a csapatok nagy fejlesztési csomagjait sem láthattuk munkában. Ugyanakkor továbbra is úgy hiszem, hogy mi a Red Bull-lal és a Ferrarival alkotjuk majd a top 3-ast, azt azonban nem tudom, mi lehet a sorrend közöttünk" – nyilatkozta a Sky Sportsnak, és azt is elmondta, nem stresszel a spekulációk miatt, határozott céljai vannak 2020-at illetően.
„Minden egyes évben ugyanez a sztori. Elég viccesnek találom, hogy még egyetlen versenyt sem futottunk, de egyesek már másnak adták a helyemet. Néha jót nevetek ezeken. Ebből a szempontból nincs rajtam nyomás. Elég világos céljaim vannak az idény kapcsán. A dolgok majd alakulnak a maguk módján, egyik vagy másik irányba. Egyáltalán nem stresszelek rajta" – jelentette ki.
A finn 2019-ben az egyéni összetett második helyén végzett, hátránya azonban jóval nagyobb volt a bajnoki címet nyerő csapattársa mögött, mint amennyivel ő megelőzte a harmadik Max Verstappent. A holland versenyző három alkalommal győzedelmeskedett tavaly, köztük Spielbergben is, ahol nem mellesleg 2018-ban is nyert.
A Red Bull tehát nagyon erős teljesítményt nyújtott hazai pályán az elmúlt években, és a gárda tanácsadója, Helmut Marko abban bízik, hogy ez idén sem lesz másként.
„A legfontosabb, hogy végig nyugodtak maradjunk. Nem tudhatjuk, hogy pontosan hány futamunk is lesz, így minden egyes verseny fontossága felértékelődik. Pontosan ezért a megbízhatóság lesz a bajnoki cím kulcsa. Egyetlen meghibásodás a vb-címért folytatott harc végét jelentheti, és felértékelődnek a versenyzői hibák is. Arra számítunk, hogy a Mercedesszel kell megküzdenünk. Véleményem szerint a Ferrari nincs a mi szintünkön" – tette hozzá az F1-Insidernek adott nyilatkozatában.
A korább F1-es versenyző, Marc Surer is hasonló forgatókönyvre számít, és egyetért abban a Ferrari csapatfőnökével, Mattia Binottóval, hogy nem igazán változott az erősorrend a téli tesztek óta.
„Nem igazán lesz szignifikáns változás a téli tesztek során látott erősorrendhez képest. Akkor elég egyértelmű volt, hogy a Mercedes és a Red Bull van az élen, míg a Ferrari mögöttük kullogott. A FIA intézkedései miatt vissza kellett fogniuk az erőforrásukat, ami Barcelonában meg is mutatkozott az egyenesekben, hiszen nem volt jó a végsebességük" – utalt az olasz motorokkal kapcsolatban a tesztidényben kirobbanó botrányra.
A szövetség akkor azt is elismerte, hogy kifogásolható volt az olasz erőforrás szabályossága, azonban úgy döntött, inkább lezárja az ügyet, hiszen nem volt biztos benne, hogy a további vizsgálatok egzakt eredményre vezetnek. Surer szerint azonban nem csak a végsebesség hiánya miatt estek vissza a maranellóiak.
„A Ferrari megváltoztatta az autó koncepcióját is, és a Red Bullhoz hasonlóan alakította a kocsi hátulját. Az elég bonyolult konstrukció, és rengeteg kilométer és tapasztalat kell a megértéséhez, ami nem áll a Ferrari rendelkezésére. Még a legjobb szimulátor sem tudja pótolni ezt a hiányosságot" – magyarázta.
A tesztidény során mutatott teljesítmény alapján a Ferrari valóban a Mercedes és a Red Bull mögött járt, ráadásul közelebb voltak a középmezőnyhöz, mint az első kettőshöz. Persze messzemenő következtetéseket továbbra sem szabad levonni az akkori forma alapján, azonban a hosszú gyárleállás, a sűrű program, illetve az egyes elemek fejlesztésének befagyasztása mindenképpen megnehezítik a nagy előrelépéseket.