F1: „Ez a Mercedes és a Red Bull harca, a Ferrari nincs a szintünkön”

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2020.06.11. 12:43
null
A legtöbben Hamilton és Verstappen csatáját várják 2020-ban (Fotó: AFP)
A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko tisztában van azzal, hogy a 2020-as csonka idényben minden egyes hiba felértékelődik, azonban úgy véli, ezúttal elég lesz egy csapatra figyelniük: a Mercedesre. Hasonlóan látja a helyzetet az „ezüstnyilak" finn pilótája, Valtteri Bottas is, aki tudja, hogy nagyon erősek lesznek a „vörös bikák".

 

Mint ismert, a július 5-i Osztrák Nagydíjjal veszi kezdetét a 2020-as idény, nem mellesleg azonnal három egymást követő hétvégén is összecsap a mezőny, kétszer Spielbergben. A kezdeti erősorrend a csonka idényben így a megszokottnál is fontosabb lehet, hiszen továbbra is rengeteg a kérdőjel azzal kapcsolatban, hogy egyáltalán hány további versenyt bonyolíthatnak le az európai szakasz után.

A Mercedes technikai igazgatója nemrég elmondta, hogy a Red Bullt és Max Verstappent tartja a legfőbb riválisuknak, és a csapatnál a helyét Sebastian Vetteltől nem féltő Valtteri Bottas is úgy nyilatkozott, hogy oda kell figyelniük a „vörös bikákra”.

A Red Bull nagyon erős lesz, azonban nem lehet tudni, a többiek mennyit léptek előre a tesztek óta. Melbourne-ben egyetlen edzést sem teljesítettünk, így a csapatok nagy fejlesztési csomagjait sem láthattuk munkában. Ugyanakkor továbbra is úgy hiszem, hogy mi a Red Bull-lal és a Ferrarival alkotjuk majd a top 3-ast, azt azonban nem tudom, mi lehet a sorrend közöttünk" – nyilatkozta a Sky Sportsnak, és azt is elmondta, nem stresszel a spekulációk miatt, határozott céljai vannak 2020-at illetően.

Minden egyes évben ugyanez a sztori. Elég viccesnek találom, hogy még egyetlen versenyt sem futottunk, de egyesek már másnak adták a helyemet. Néha jót nevetek ezeken. Ebből a szempontból nincs rajtam nyomás. Elég világos céljaim vannak az idény kapcsán. A dolgok majd alakulnak a maguk módján, egyik vagy másik irányba. Egyáltalán nem stresszelek rajta" – jelentette ki.

A finn 2019-ben az egyéni összetett második helyén végzett, hátránya azonban jóval nagyobb volt a bajnoki címet nyerő csapattársa mögött, mint amennyivel ő megelőzte a harmadik Max Verstappent. A holland versenyző három alkalommal győzedelmeskedett tavaly, köztük Spielbergben is, ahol nem mellesleg 2018-ban is nyert.

A Red Bull tehát nagyon erős teljesítményt nyújtott hazai pályán az elmúlt években, és a gárda tanácsadója, Helmut Marko abban bízik, hogy ez idén sem lesz másként.

A legfontosabb, hogy végig nyugodtak maradjunk. Nem tudhatjuk, hogy pontosan hány futamunk is lesz, így minden egyes verseny fontossága felértékelődik. Pontosan ezért a megbízhatóság lesz a bajnoki cím kulcsa. Egyetlen meghibásodás a vb-címért folytatott harc végét jelentheti, és felértékelődnek a versenyzői hibák is. Arra számítunk, hogy a Mercedesszel kell megküzdenünk. Véleményem szerint a Ferrari nincs a mi szintünkön" – tette hozzá az F1-Insidernek adott nyilatkozatában.

A korább F1-es versenyző, Marc Surer is hasonló forgatókönyvre számít, és egyetért abban a Ferrari csapatfőnökével, Mattia Binottóval, hogy nem igazán változott az erősorrend a téli tesztek óta.

Nem igazán lesz szignifikáns változás a téli tesztek során látott erősorrendhez képest. Akkor elég egyértelmű volt, hogy a Mercedes és a Red Bull van az élen, míg a Ferrari mögöttük kullogott. A FIA intézkedései miatt vissza kellett fogniuk az erőforrásukat, ami Barcelonában meg is mutatkozott az egyenesekben, hiszen nem volt jó a végsebességük" – utalt az olasz motorokkal kapcsolatban a tesztidényben kirobbanó botrányra.

A szövetség akkor azt is elismerte, hogy kifogásolható volt az olasz erőforrás szabályossága, azonban úgy döntött, inkább lezárja az ügyet, hiszen nem volt biztos benne, hogy a további vizsgálatok egzakt eredményre vezetnek. Surer szerint azonban nem csak a végsebesség hiánya miatt estek vissza a maranellóiak.

A Ferrari megváltoztatta az autó koncepcióját is, és a Red Bullhoz hasonlóan alakította a kocsi hátulját. Az elég bonyolult konstrukció, és rengeteg kilométer és tapasztalat kell a megértéséhez, ami nem áll a Ferrari rendelkezésére. Még a legjobb szimulátor sem tudja pótolni ezt a hiányosságot" – magyarázta.

A tesztidény során mutatott teljesítmény alapján a Ferrari valóban a Mercedes és a Red Bull mögött járt, ráadásul közelebb voltak a középmezőnyhöz, mint az első kettőshöz. Persze messzemenő következtetéseket továbbra sem szabad levonni az akkori forma alapján, azonban a hosszú gyárleállás, a sűrű program, illetve az egyes elemek fejlesztésének befagyasztása mindenképpen megnehezítik a nagy előrelépéseket.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik