Kimi Räikkönen megorrolt azokra az olasz újságírókra, akik a napokban azt írták, a finn csak akkor tarthatja meg ferraris állását 2016-ban, ha belemegy fizetésének jelentős csökkentésébe.
„Nagyon érdekelne, ki írta ezt. Először is, egyetlen újságíró sem tudhatja, mi van a szerződésemben, és soha nem is fogják megtudni – mondta ingerülten Räikkönen Ausztriában, a hét végi F1-es Osztrák Nagydíj helyszínén. – Ez mind baromság, barom, aki ilyeneket ír, a nélkül, hogy tudná, miről van szó. Előjönnek ezekkel a baromságokkal, nem látják a szerződést, mégis írnak róla? Az azt jelenti, hogy amit írnak, hazugság. Jó lenne, ha olyanokat írnának, aminek van igazságalapja."
PÉNTEK |
10.00–11.30: 1. szabadedzés |
14.00–15.30: 2. szabadedzés |
SZOMBAT |
11.00–12.00: 3. szabadedzés |
14.00–15.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny rajtja |
Az NSO mindegyik edzésről élő, szöveges tudósítással számol be. |
A finn ugyanakkor megerősítette, hogy már csak a Ferrarinál tudja elképzelni magát az F1-ben.
„Ha nem versenyezhetek a Ferrarinál, nem versenyzem az F1-ben. Ez ilyen egyszerű. Önök többet aggódnak ezen, mint én. Nem dől össze a világ, ha nem lehetek az F1-ben jövőre" – mondta a finn.
Egyes szakértők szerint a Red Bull Ring ideális helyszín a Ferrari számára, hogy legyőzze a Mercedest, tavaly a Williams az időmérőn mindkét autójával megverte a világbajnok istállót, így most az olaszok is bízhatnak ebben.
A versenynek otthont adó pálya és a Red Bull-istálló tulajdonosa, Dietrich Mateschitz egyre kevésbé bízik bármiben, ami az F1-gyel kapcsolatos, hazai versenye előtt Helmut Marko korábbi szavait megerősítve arról beszélt, hogy a Renault elvette csapata kedvét, és ez elgondolkodtató a jövőre nézve.
„A Renault miatt nemcsak a pénzünket és az időnket pazaroljuk, elvész az akaratunk és a motivációnk is – mondta Mateschitz. – Ekkora lóerőhátrányon egyetlen kaszni vagy pilóta sem tud felülkerekedni. A motorjainkat elhasználtuk, büntetések sora vár ránk, csoda, hogy az ember kedve elmegy az egésztől? A 2020-ig szóló szerződésünk sem fog itt tartani minket, erőszakkal nem mennek semmire. Nem tudom, mit hoz a jövő, az F1-ben ezt lehetetlen megjósolni. Jövőre biztosan maradunk a Renault-nál, biztosan nem váltunk motorszállítót. Bízunk a Renault-ban, a remény hal meg utoljára."
A tavalyi idényhez képest is hatalmas fordulat történt, egy éve Daniel Ricciardo kanadai győzelme után a Red Bull örömmel érkezett haza, de csütörtökön az ausztrál csak a második sorba került az FIA hivatalos sajtótájékoztatóján. Elöl Sebastian Vettel, Nico Rosberg és a Le Mans-i 24 órást a hét végén megnyerő Nico Hülkenberg ült.
Szintén a hátsó sorba ültették a kétszeres világbajnok Fernando Alonsót, aki megkapja ugyan a McLaren vadonatúj fejlesztéseit, benne a rövidebb orrkúppal (Jenson Button Kínában használhatta aki a kedvezményt, hogy az ő autójára kerültek fel elsőként az új fejlesztések), de ötödik motoralkatrészek miatt rajtbüntetésre számíthat. A továbbra is derűlátó Alonso elmondta, mindez a stratégia része, a McLaren a Magyar Nagydíjra akarja kiélezni a formáját, a Hungaroringen akarja elkerülni a büntetéseket, mert itt lát a legnagyobb esélyt jó eredményre.
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Lewis Hamilton | 4 | 7 | 7 | 151 |
2. | Nico Rosberg | 2 | 7 | 7 | 134 |
3. | Sebastian Vettel | 1 | 5 | 7 | 108 |
4. | Kimi Räikkönen | – | 1 | 6 | 72 |
5. | Valtteri Bottas | – | 1 | 5 | 57 |
6. | Felipe Massa | – | – | 6 | 47 |
7. | Daniel Ricciardo | – | – | 6 | 35 |
8. | Danyiil Kvjat | – | – | 5 | 19 |
9. | Romain Grosjean | – | – | 4 | 17 |
10. | Felipe Nasr | – | – | 3 | 16 |
11. | Sergio Pérez | – | – | 3 | 11 |
12. | Nico Hülkenberg | – | – | 2 | 10 |
13. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 4 | 9 |
14. | Max Verstappen | – | – | 1 | 6 |
14. | Pastor Maldonado | – | – | 1 | 6 |
16. | Marcus Ericsson | – | – | 2 | 5 |
17. | Jenson Button | – | – | 1 | 4 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 285 |
2. | Ferrari | 180 |
3. | Williams-Mercedes | 104 |
4. | Red Bull-Renault | 54 |
5. | Lotus-Mercedes | 23 |
6. | Sauber-Ferrari | 21 |
7. | Force India-Mercedes | 21 |
8. | Toro Rosso-Renault | 15 |
9. | McLaren-Honda | 4 |