Az előző bajnokságot a kilencedik helyen záró Haas nem tűzött ki nagy célokat maga elé erre az évre: a csapatfőnök, Günther Steiner már a tél folyamán kijelentette, nem tervezik fejleszteni az új névadó szponzor, az Uralkali által új külsőt kapó, de az elődjéhez képest nagyon kevés módosításon áteső VF-21-est annak érdekében, hogy a 2022-ben érvénybe lépő nagy szabályváltoztatásokra összpontosíthassanak.
MÁRCIUS 26., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 12.30–13.30 | ||||
2. szabadedzés: 16.00–17.00 | ||||
MÁRCIUS 27., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 13.00–14.00 | ||||
Időmérő: 16.00–17.00 | ||||
MÁRCIUS 28., VASÁRNAP | ||||
A verseny (57 kör, 308.238 km) rajtja: 17.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Április 18., 15.00 | Emilia Romagna Nagydíj, Imola | |||
Május 2., 16.00 | Portugál Nagydíj, Portimao | |||
Május 9., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona |
A két újonccal, a hétfőn 22 éves Mick Schumacherrel, illetve Nyikita Mazepinnal induló csapat így egyedül abban bízhat, hogy motorbeszállítója, a Ferrari előrelépett a tavalyi kudarcok után, s sikerült ledolgoznia az erőforrásból fakadó teljesítményhátrányát. A maranellói istállót irányító Mattia Binotto úgy fogalmazott, a teszten a várt eredményeket kapták, s hogy többé nem fognak hátrányt szenvedni az egyenesekben. Steiner bízik benne, hogy valóban sikerült fejlődnie az olaszoknak.
„Számunkra nagyon nehéz összehasonlításokat végezni az előző erőforrással, de bízunk abban, amit a Ferrari mond, s az ő autóján látjuk, hogy valóban jobb lett a motor – jelentette ki a RaceFans.netnek adott nyilatkozatában, majd kitért arra is, mik voltak a céljaik a bahreini felkészülés során. – Számunkra arról szólt a teszt, hogy a két újoncunk minél több kört tehessen meg" – tette hozzá, és elmondta, mi nehezíti a helyzetüket.
„Összehasonlításokat nem nagyon tudtunk végezni, hiszen Mick például tavaly csupán egyetlen napon vezethette a kocsit az abu-dzabi teszten, míg Nyikita a filmforgatási napon ülhetett először autóba az idén. Szóval teljes mértékben bízom a Ferrariban, és biztos vagyok benne, hogy erősebb lesz a hajtáslánca az idén."
A csapat azonban az erősebb Ferrari-motorral sem vár sokat ettől az évtől, inkább előretekint.
„Már látjuk a fényt az alagút végén, amit 2022 jelent, amikor újra teljes erőbedobással szállunk harcba, miután sok átszervezést eszközöltünk meg, s visszaléptünk egyet annak érdekében, hogy kettőt léphessünk előre. Nyilván lesznek nehézségek, főleg, hogy végig motiváltak maradjunk, de úgy hiszem, képesek leszünk rá. Végül is csak kilenc hónap lesz, igaz, ezalatt 23 nagydíjat kell teljesítenünk., de felkészültünk, és végig fogjuk vinni."
Az amerikai istálló mindössze három pontot gyűjtött tavaly a Romain Grosjean, Kevin Magnussen kettőssel, az idén azonban még ennél is kisebbek az elvárásai.
„Bízom benne, hogy a versenyzőink minél többet tanulnak, hogy felkészültek legyenek 2022-ben. Már az fantasztikus eredmény lenne, ha sikerülne egy-két pontot szereznünk. Ugyanakkor reálisak vagyunk, és tudjuk, nagyon nehéz lesz a pontszerzés. Egészen addig, amíg tanulunk, fejlődünk, s sikerül visszatérnünk a régi formánkhoz, elégedett leszek. Nehéz lesz ez az év, azonban biztos vagyok benne, hogy sikerül valami jót kihozni belőle, mint ahogyan eddig is tettük" – zárta a gondolatait.