A sorozat vezetősége múlt héten tette hivatalossá a 2020-as idény első nyolc nagydíjának időpontját, az úgynevezett európai szakasz a július 5-i Osztrák GP-vel veszi kezdetét, s a szeptemberi 6-i olasz versennyel zárul. Legalábbis jelen állás szerint, hiszen sajtóhírek szerint rövidesen bejelenthetik az Azeri, a Szingapúri, illetve a Japán Nagydíj törlését, ráadásul a kanadai, a vietnámi és a brazil futam megtartása is veszélyben van. Az említett versenyek pótlásául így újabb európai helyszínek kaphatnak lehetőséget, aminek eredményeképp a kiírás első szakasza is tovább húzódhat.
A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff sem biztos abban, hogyan fog alakulni az ősz, afelől viszont nincs kétsége, hogy Bahrein és Abu-Dzabi vendégül tudja látni a mezőnyt – előbbi helyszín a pletykák szerint kétszer is, és hasonló forgatókönyv játszódhat le Oroszországban is.
„Az európai naptár elég jól néz ki, és úgy tűnik, a két közel-keleti verseny is rendben lesz. Minden arról szól, miként tudjuk kitölteni az őszi szünetet. Remélem, hogy minimum tizenkét futamunk azért lesz. Nem lesz egyszerű, mindannyian tudjuk, hogy miért, azonban tartozunk azzal a rajongóinknak, hogy versenyeket rendezzünk, és szórakoztassuk őket. Valamennyiünk számára kihívást fognak jelenteni a tripla hétvégék, hogy nem mehetünk haza, azonban ez most különleges helyzet” – nyilatkozta az osztrák a Sky Sportsnak.
A Mercedes csapatfőnökével egyetért a Renault vezetője is, Cyril Abiteboul, aki arra hívta fel a figyelmet, hogy nagyobb rizikót jelent Európán kívül nagydíjakat tartani, és kiemelte azt is, hogy továbbra is nagy a bizonytalanság a hosszú repülőutakkal kapcsolatban, továbbá gazdaságilag is sokkal kedvezőtlenebb távolabb merészkedni.
„Úgy érezzük, a világ felkészült a júliusi kezdésre, ami nagyszerű hír. Már csak azt kell látnunk, hogyan tudjuk átültetni a WHO által kijelölt irányelveket a versenyzés világába. Nem kis kihívást jelent” – tette még hozzá a Motorsportnak adott interjújában.
Sajtóhírek szerint Hockenheim, Imola és Mugello is készen áll a futamrendezésre, utóbbi helyszín ráadásul a szeptember eleji monzai eseményt követheti, ami azt jelentené, hogy a Ferrari Olaszországban ünnepelhetné fennállásának 1000. versenyét.