Bár Imolában sok korábbi győzelmével ellentétben jobban meg kellett dolgoznia Lewis Hamiltonnak a diadalért, azután, hogy az élre állt, magabiztosan vezette a 44-es számú Mercedest az első helyen egészen az utolsó kör legvégéig. Ez ráadásul hozzájárult ahhoz, hogy a Mercedes már öt futammal az idény vége előtt biztossá tette a konstruktőri világbajnoki címet.
„Ez egyszerűen hihetetlen! Éveken át mindig visszatértünk az élre, és bár a teljesítményünk remek, nem könnyű hétről hétre szállítani a jó eredményeket – vallotta be Hamilton. – Amikor az emberek minket néznek, talán azt gondolják, hogy már hozzászoktunk a győzelemhez, de számomra minden alkalom az elsőnek tűnik ezzel a csapattal, és ez szerintem az elhatározottságunk miatt van így. Mindenkinek hálás vagyok, és mindig is hálás leszek, aki része ennek a csapatnak és a rekorddöntéseknek. Erre korábban egy csapat sem volt képes.”
OKTÓBER 31., SZOMBAT | |||
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:14.726 | |||
Időmérő: 1. Bottas 1:13.609 | |||
NOVEMBER 1., VASÁRNAP | |||
A verseny: 1. Hamilton, 2. Bottas, 3. Ricciardo | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
November 15., 11.10 | Török Nagydíj, Isztambul | ||
November 29., 16.10 | Bahreini Nagydíj, Szahír | ||
December 6., 18.10 | Szahíri Nagydíj, Szahír |
Hamilton a futam után a jövőjéről is beszélt, ugyanis még nincs szerződése a 2021-es idényre. Arra nem sok esély van, hogy a Mercedes megválna a lassan hétszeres világbajnoktól, viszont könnyen lehet, hogy maga Hamilton dönt úgy, hogy búcsút int a Formula–1-nek.
„Sokat beszélgettünk erről Totóval, és tisztában vagyok azzal, hogy mit gondol erről – mondta a 35 éves versenyző. – Ennek a súlynak a nagy részét együtt cipeljük. Már nagyon hosszú ideje vagyok itt, és megértem magam, amiért szeretnék egy kicsit visszavenni, és több időt szentelni a családomra és az egyéb dolgokra. Ami a fizikai állapotomat illeti, nagyon erősnek érzem magam, és még sok hónapon át tudnék versenyezni. Rengeteg tényező van, ami átfut az agyamon. Szeretnék itt lenni jövőre, erre azonban nincs garancia. Nagyon sok minden érdekel az F1 utáni életemet tekintve, úgyhogy az idő majd eldönti, mi lesz.”
Hamilton a dobogón egyébként bevállalta azt, amiről korábban azt mondta, hogy sohasem tenné meg. A Renault-val immár második dobogós helyezését megszerző Daniel Ricciardóval közösen teljesítették a shoeyt (azaz a cipőből való ivást – a szerk.), amiről később az ausztrál versenyző elárulta: nem hitte volna, hogy Hamilton ezt valaha is bevállalja.
„Szerintem az ausztrálok örömtáncot jártak, amiért most nem felejtettem el a shoeyt – viccelődött Ricciardo. – Viszont amikor készültem, hogy igyak a cipőmből, hallottam, hogy Lewis azt mondja, vegyem le a másik cipőmet is. Nemet akartam mondani, mert három évvel ezelőtt egyszer azt mondta a dobogón, hogy sohasem tenné ezt meg. Most viszont megkért rá, és ez engem nagyon meglepett. 2020 amúgy is a furcsa dolgok éve, szóval jót mulattunk ezen.”
Daniel Ricciardo and Lewis Hamilton shoey together | 2020 Imola Grand Prix
A pole-ból induló Valtteri Bottasnak nem sikerült győzelemre váltania a rajtelsőségét Imolában, s az elmondása szerint már a futam második körében megpecsételődött a sorsa. Bottas ugyanis áthajtott a Sebastian Vettel Ferrarijáról letört apró törmeléken, amelyből egy-két darab beragadt az autója alá, és emiatt igen nehezen vezethetővé vált a Mercedes.
„A rajt jól sikerült, és ez volt a legfőbb dolog, ami jól ment a mai napon – mondta a versenyéről a finn. – A második körben azonban a hetes kanyarból kijövet törmelék volt a pályán. Nem volt esélyem kikerülni. Legalább azt próbáltam megtenni, hogy az autó közepével menjek át rajta, és ne a kerekekkel, hogy elkerüljem a defektet. Viszont nyilván okozott némi sérülést az autón, ami miatt hirtelen nehéz lett vezetni.”
A Mercedesnél egyébként sikerült leszedni Bottas autójának az aljáról a Ferrari elemét, amelyet később vissza is adtak a maranellóiaknak. Az alábbi képen jól látszik, hogy nem éppen apró darab tört le a rajt utáni helyezkedésben Vettel négykerekűjéről.
Igen jól alakult a futam Max Verstappen számára egészen addig, amíg nem kapott durrdefektet, és nem esett ki az 50. körben. Pedig úgy tűnt, a Red Bull tartani tudja a Mercedes tempóját az imolai versenyen, így Verstappen kifejezetten sajnálja, hogy fel kellett adnia a futamot.
„Jól sikerült a rajtom, és el tudtam kapni Lewist – emlékezett vissza a holland. – Ezután megpróbáltam közel maradni Valtterihez, de volt némi sérülés a padlólemezén, ezért mindketten időt veszítettünk. Lewis elénk tudott vágni a kerékcserékkor, de mikor megelőztem Valtterit, a sebességem elég jó volt. Aztán hirtelen elveszítettem az uralmat az autóm felett az egyenesben, mert felrobbant a gumim. Nem tudom, hogy pontosan mi történt, mert amikor megnéztem az autót, nem láttam rajta, hogy bármi eltört volna. Ez elég szörnyű, mert megpróbáltam tartani a tempót a Mercedesekkel, és élveztem a versenyt. Kár, hogy végül nem állhattam fel a dobogóra.”
Verstappen Crashes Out of Podium Position After Right Rear Failure | 2020 Emilia Romagna Grand Prix
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:28.32.430 |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 5.783 mp h. |
3. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 14.320 mp h. |
4. | Danyiil Kvjat | orosz | AlphaTauri-Honda | 15.141 mp h. |
5. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 19.111 mp h. |
6. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 19.652 mp h. |
7. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 20.230 mp h. |
8. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 21.131 mp h. |
9. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 22.224 mp h. |
10. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 26.398 mp h. |
11. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 27.135 mp h. |
12. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 28.453 mp h. |
13. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 29.163 mp h. |
14. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 32.935 mp h. |
15. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 57.284 mp h. |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
George Russell | brit | Williams-Mercedes | 51 | |
Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 50 | |
Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 47 | |
Esteban Ocon | francia | Renault | 27 | |
Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 8 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Lewis Hamilton | 9 | 11 | 13 | 6 | 282 |
2. | Valtteri Bottas | 2 | 10 | 11 | 2 | 197 |
3. | Max Verstappen | 1 | 9 | 9 | 2 | 162 |
4. | Daniel Ricciardo | - | 2 | 10 | 1 | 95 |
5. | Charles Leclerc | - | 2 | 8 | - | 85 |
6. | Sergio Pérez | - | - | 11 | - | 82 |
7. | Lando Norris | - | 1 | 9 | 1 | 69 |
8. | Carlos Sainz Jr. | - | 1 | 8 | 1 | 65 |
9. | Alexander Albon | - | 1 | 8 | - | 64 |
10. | Pierre Gasly | 1 | 1 | 8 | - | 63 |
11. | Lance Stroll | - | 1 | 7 | - | 57 |
12. | Esteban Ocon | - | - | 7 | - | 40 |
13. | Danyiil Kvjat | - | - | 6 | - | 26 |
14. | Sebastian Vettel | - | - | 6 | - | 18 |
15. | Nico Hülkenberg | - | - | 2 | - | 10 |
16. | Kimi Räikkönen | - | - | 2 | - | 4 |
17. | Antonio Giovinazzi | - | - | 3 | - | 4 |
18. | Romain Grosjean | - | - | 1 | - | 2 |
19. | Kevin Magnussen | - | - | 1 | - | 1 |
1. | Mercedes* | 479 |
2. | Red Bull-Honda | 226 |
3. | Renault | 135 |
4. | McLaren-Renault | 134 |
5. | Racing Point-Mercedes** | 134 |
6. | Ferrari | 103 |
7. | AlphaTauri-Honda | 89 |
8. | Alfa Romeo-Ferrari | 8 |
9. | Haas-Ferrari | 3 |
10. | Williams-Mercedes | 0 |
*: Már világbajnok | ||
**: A Racing Pointtől 15 pont levonva |