Wolff szerint túl korai lenne a Mercedes számára, ha lejátszottnak tekintené az idei párharcot a Red Bull és a Ferrari ellen, hiszen riválisaik bármikor meglephetik őket, amennyiben több figyelmet szentelnek a szezon hátralévő részének, mint a németek.
JÚLIUS 29., PÉNTEK |
10.00–11.30: 1. szabadedzés |
14.00–15.30: 2. szabadedzés |
JÚLIUS 30., SZOMBAT |
11.00–12.00: 3. szabadedzés |
14.00–15.00: időmérő edzés |
JÚLIUS 31., VASÁRNAP |
14.00: a verseny (67 kör, 306.458 km) rajtja |
„Ilyen viselkedéssel alulmaradnánk – jelentette ki. – Figyelned kell a többiek fenyegetésére, és tudatában kell lenned annak, hogy bármelyik pályán lehet valaki, aki jobb munkát végez nálad. Észben kell tartanod, hogy a jövő szezon is fontos, ahogy a szabályváltozások is, szóval higgadtnak kell maradnod."
A Mercedes előnye 154 pont a konstruktőri bajnokságban, az egyéniben pedig Hamiltonnak 77, Rosbergnek pedig 71 ponttal van több egysége, mint a jelenleg harmadik helyen álló Daniel Ricciardónak. Wolff azonban úgy gondolja, hogy még nem jött el az a pillanat, amikor a csapat hátradőlve számolgathatja pontjait.
„Először is az, hogy az első helyen állunk a szezon közepén az összetettben, nem számít – nyilatkozta a csapatfőnök. – Minden hétvégén a lehető legjobb teljesítményt kell nyújtanod, és a legtöbb pontot kell megszerezned. Majd a végén elkezdhetsz számolgatni."
Egy dolog miatt azonban van miről tartania a Mercedesnek, hiszen világbajnoki éllovas Hamilton az Osztrák Nagydíj óta az utolsó motorját használja, így nagy esély van rá, hogy a brit pilótának valamikor új erőforrásra lesz szüksége, ami rajtbüntetést von maga után. Hamiltonhoz hasonlóan Wolff is azt tartja a helyes döntésnek, ha ezt egy olyan pályán vállalja be a csapat, ahol bőven van lehetőség az előzésre, így Hamilton könnyen felzárkózhat a verseny során.
„Ami a motorral kapcsolatos büntetéseket illeti, annyit szeretnénk várni, amennyit csak lehet, mielőtt eldöntenénk, mennyire lesz szükségünk a szezon végéig – szögezte le Wolff. – Választanunk kell egy olyan pályát, ahol a büntetés nem jelent akkora hátrányt a számára, de ezt a döntést még nem hoztuk meg. Várjuk meg, mi lesz a hockenheimi futam után, akkor majd újraértékelhetjük a helyzetünket."
győzelem | dobogó | pontszerzés | pont | ||
1. | Lewis Hamilton | 5 | 8 | 10 | 192 |
2. | Nico Rosberg | 5 | 7 | 10 | 186 |
3. | Daniel Ricciardo | – | 2 | 10 | 115 |
4. | Kimi Räikkönen | – | 4 | 9 | 114 |
5. | Sebastian Vettel | – | 5 | 8 | 110 |
6. | Max Verstappen | 1 | 3 | 9 | 100 |
7. | Valtteri Bottas | – | 1 | 9 | 56 |
8. | Sergio Pérez | – | 2 | 6 | 47 |
9. | Felipe Massa | – | – | 7 | 38 |
10. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 8 | 30 |
11. | Romain Grosjean | – | – | 4 | 28 |
12. | Nico Hülkenberg | – | – | 6 | 27 |
13. | Fernando Alonso | – | – | 3 | 24 |
14. | Danyiil Kvjat | – | 1 | 4 | 23 |
15. | Jenson Button | – | – | 4 | 13 |
16. | Kevin Magnussen | – | – | 1 | 6 |
17. | Pascal Wehrlein | – | – | 1 | 1 |
17. | Stoffel Vandoorne | – | – | 1 | 1 |
1. | Mercedes | 378 |
2. | Ferrari | 224 |
3. | Red Bull-TAG Heuer | 223 |
4. | Williams-Mercedes | 94 |
5. | Force India-Mercedes | 74 |
6. | Toro Rosso-Ferrari | 45 |
7. | McLaren-Honda | 38 |
8. | Haas-Ferrari | 28 |
9. | Renault | 6 |
10. | Manor-Mercedes | 1 |