A Mercedes elöljárójaként dolgozó Niki Lauda első felindulásából a paddockban tett nyilatkozata szerint Hamilton hibázott. „Ez butaság volt, megnyerhettük volna a versenyt. Lewis túl agresszív volt. Beszélnem kell velük, mielőtt többet mondanék” – mondta az osztrák.
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
Más korábbi pilóták közül Damon Hill és Rubens Barrichello is inkább Rosberget találta vétkesnek.
„Mintha Rosberg lemezt cserélt volna a kocsi lejátszójában” – írta Hill a Twitteren.
„Versenybaleset volt, mindketten tehettek volna érte, hogy elkerüljék. Inkább Rosberg hibázott, túl későn csukta be a kaput” – írta Barrichello.
A felvételek alapján Hamilton első kerekei Rosberg hátsó kerekei mellett voltak, amikor még lett volna egy autónyi hely a pálya jobb oldalán, de Rosberg teljesen kiment a szélre, és leszorította Hamiltont. Ugyanakkor sokan úgy vélik, az angolnak sem kellett volna az első körben belemennie az előzésbe, de a versenyen később láthattuk, hogy nagyon nehéz volt előzni.
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke sem foglalt állást.
„Nagyon nehéz elemezni a történteket, nem egyértelmű az eset. Most egyiküket sem mondanám hibásnak – mondta Wolff. – Niki korábbi pilótaként állást foglalt. Benne van a vérében, az ő szempontjából ez érthető. Az adatokat figyelve és a pilótákkal beszélve azonban bonyolultabbá válik a kép. Mindkét pilótánk mérges, a saját szemszögéből igaza van, de még sok mindent elemeznünk kell, és újra át kell beszélnünk. Bocsánatot kértek a csapattól, mert nulla ponttal zárta a hétvégét kettős győzelem helyett. Tudtuk, hogy ez megtörténhet, most jött el a napja.”
Wolff elmondta, hogy a történtek ellenére nem tervezik a két versenyző egymás elleni csatáinak megtiltását.
Hamilton és Rosberg a sportfelügyelő testület előtt felelt a karambolért, amely egyébként nagyon jót tett a versenynek, és új színt hozott az elmúlt két évben el-elszürkülő F1-be. Amikor ennyire bizonytalan a helyzet, a legbölcsebb döntés, ha egyik pilótát sem büntetik meg, és versenybalesetnek kiáltják ki a történteket.
Így is lett, a Spanyol Nagydíj sportfelügyelő testülete versenybalesetnek nyilvánította az ütközést. Kiderült, hogy Rosberg Mercedesének motorja rossz üzemmódban volt, ezért lassan gyorsított ki a 3-as kanyar után. Mindkét pilóta elfogadja a történteket.
„Jól kaptam el a rajtot, de Nico a szélárnyékomat kihasználva megelőzött az egyes kanyar előtt – mondta Hamilton. – A hármas kanyarból kijövet éreztem, hogy a D-módban volt, véletlenül a rossz üzemmódot állíthatta be. Ezt a rajt előtt be kell állítanunk, és úgy tűnt, akkor 180 lóerőt vesztett. Gyorsan közeledtem hozzá, láttam, hogy a jobb oldalon van több hely, onnan akartam előzni. Ha 17 kilométer per órával gyorsabb vagy nála, meg kell próbálnod bemenni mellé. A kerekeim a hátsó kerekei mellé értek, amikor még volt hely a pályán, de el kellett kerülnöm az ütközést. Nem megyek bele abba, ki volt a hibás.”
Az angol elmondta, elsősorban azért érezte rosszul magát, mert a csapat 1300 dolgozójának munkáját tették tönkre ezzel a balesettel.
„Valóban rossz motormódban voltam, de tudtam, mit kell tennem. Láttam, hogy Lewis jobbról támad, ezért lezártam az ívet. Nem maradt helye, mégis próbálkozott. Nem hibáztatom, a viszonyunk ettől semmit sem változik” – mondta Rosberg, aki megőrizte 43 pontos előnyét csapattársával szemben.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:41:40.017 |
2. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 0.616 mp h. |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 5.581 mp h. |
4. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 43.950 mp h. |
5. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 45.271 mp h. |
6. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:01.395 p h. |
7. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:19.538 p h. |
8. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:20.707 p h. |
9. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1 kör h. |
10. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Ferrari | 1 kör h. |
11. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
12. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
13. | Jolyon Palmer | brit | Renault | 1 kör h. |
14. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
15. | Kevin Magnussen | dán | Renault | 1 kör h. |
16. | Pascal Wehrlein | német | Manor-Mercedes | 1 kör h. |
17. | Rio Haryanto | indonéziai | Manor-Mercedes | 1 kör h. |
FELADTÁK | megtett körök | |||
Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 56 | |
Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 45 | |
Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 20 | |
Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 0 | |
Nico Rosberg | német | Mercedes | 0 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Nico Rosberg | 4 | 4 | 4 | 100 |
2. | Kimi Räikkönen | – | 3 | 4 | 61 |
3. | Lewis Hamilton | – | 3 | 4 | 57 |
4. | Sebastian Vettel | – | 3 | 3 | 48 |
5. | Daniel Ricciardo | – | – | 4 | 48 |
6. | Max Verstappen | 1 | 1 | 4 | 38 |
7. | Felipe Massa | – | – | 5 | 36 |
8. | Valtteri Bottas | – | – | 5 | 29 |
9. | Danyiil Kvjat | – | 1 | 3 | 22 |
10. | Romain Grosjean | – | – | 3 | 22 |
11. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 3 | 12 |
12. | Fernando Alonso | – | – | 1 | 8 |
13. | Sergio Pérez | – | – | 2 | 8 |
14. | Nico Hülkenberg | – | – | 1 | 6 |
14. | Kevin Magnussen | – | – | 1 | 6 |
16. | Jenson Button | – | – | 2 | 3 |
17. | Stoffel Vandoorne | – | – | 1 | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 157 |
2. | Ferrari | 109 |
3. | Red Bull-TAG Heuer | 94 |
4. | Williams-Mercedes | 65 |
5. | Toro Rosso-Ferrari | 26 |
6. | Haas-Ferrari | 22 |
7. | Force India-Mercedes | 14 |
8. | McLaren-Honda | 12 |
9. | Renault | 6 |