F1: Jó volt végre Kimit is hallani a rádión – Verstappen

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2016.07.24. 17:29
Hiába öntötte ki mérgét a rádión Kimi Räikkönen a Magyar Nagydíj alatt, Max Verstappen nem érzi úgy, hogy szabálytalanul védekezett volna a Ferrari finnjével szemben, amikor összeértek.

A finn ferraris a kettes kanyarban támadta a hollandot, előbb kívülről, majd belülről próbálkozott az előzéssel, de Verstappen a belső ívre húzódott, és a szokásosnál is nagyobbat fékezett, hogy az ideális ívtől távol is el tudjon kanyarodni. Räikkönen ekkor nekiment, és az első légterelőjéről letört egy darab. Verstappen ötödik lett, a rádión a holland védekezését sportszerűtlennek, sőt szabálytalannak tartó Räikkönen pedig hatodik.

„Ez jó dolog, nem? Jó volt végre Kimit is hallani a rádión – viccelődött Verstappen a futam után. – Szerintem nincs gond, minden sportszerű volt. Egyszer váltottam irányt, furcsa lenne, ha megbüntetnének érte. Láttam, hogy támadni készül, nagyon bátor lett volna tőle, ha a belső íven próbálkozik. Belülre húzódtam, a Ferrari fékjei blokkoltak, Kimi nekem csúszott, van ilyen.”

Räikkönen a verseny után kevésbé volt indulatos, mint a rádióüzenetei során, de szerinte megvizsgálhatták volna az esetet.

„Nem én döntöm el, hogy ez most korrekt volt-e, vagy sem. Láttam már büntetést sokkal kevesebbért is – mondta Räikkönen. – Csalódott vagyok, mert nem tudtam megelőzni, így nem volt esélyem arra, hogy a többiek után eredjek. Az autó nagyon jó volt, de itt nem könnyű előzni.”

„Miért vannak szabályaink, ha a sportfelügyelők bárhogy rendelkezhetnek, egyszer így, máskor úgy? – kérdezte Räikkönen, aki a verseny után nemcsak Verstappen védekezését vélte szabálytalannak, hanem azon is meglepődött, hogy szombaton a két Red Bull, a két Force India és Valtteri Bottas megtarthatta a rajthelyét, pedig az első szakaszban az 107 százalékos időn kívül maradt. – Teljesen felesleges szabályokat alkotni, ha azok nem vonatkoznak mindig mindenkire. Jó példa a szombati 107 százalékos eset. Akik továbbjutottak, azokra nem vonatkozott, akik kiestek az első szakaszban, külön kérvénnyel rajtolhattak. Ez hogy van? Valaki magyarázza már el! Most ilyen az F1, ezen kellene a leggyorsabban változtatni. Ez rossz üzenet a nézőknek, az újságíróknak, mindenkinek. Ha már van egy szabály, akkor annak megfelelően járjunk el!

MAGYAR NAGYDÍJ, A HIVATALOS VÉGEREDMÉNY (70 KÖR, 306.63 km)
1.
Lewis Hamilton brit Mercedes 1:40:30.115
2. Nico Rosberg német Mercedes 1.977 mp h.
3. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-TAG Heuer 27.539 mp h.
4. Sebastian Vettel német Ferrari 28.213 mp h.
5. Max Verstappen holland Red Bull-TAG Heuer 48.659 mp h.
6. Kimi Räikkönen finn Ferrari 49.044 mp h.
7. Fernando Alonso spanyol McLaren-Honda 1 kör h.
8. Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Ferrari 1 kör h.
9. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 1 kör h.
10. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1 kör h.
11. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1 kör h.
12. Jolyon Palmer brit Renault 1 kör h.
13. Esteban Gutiérrez mexikói Haas-Ferrari 1 kör h.
14. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1 kör h.
15. Kevin Magnussen dán Renault 1 kör h.
16. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Ferrari 1 kör h.
17. Felipe Nasr brazil Sauber-Ferrari 1 kör h.
18. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 2 kör h.
19. Pascal Wehrlein német Manor-Mercedes 2 kör h.
20. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 2 kör h.
21. Rio Haryanto indonéziai Manor-Mercedes 2 kör h.
FELADTÁK megtett körök kiesés oka
Jenson Button brit McLaren-Honda 60 feladta
A VB ÁLLÁSA
győzelemdobogó
pontszerzés
pont
1. Lewis Hamilton 5 8 10 192
2. Nico Rosberg 5 7 10 186
3. Daniel Ricciardo 2 10 115
4. Kimi Räikkönen 4 9 114
5. Sebastian Vettel 5 8 110
6. Max Verstappen 1 3 9 100
7. Valtteri Bottas 1 9 56
8. Sergio Pérez 2 6 47
9. Felipe Massa 7 38
10. Carlos Sainz Jr. 8 30
11. Romain Grosjean 4 28
12. Nico Hülkenberg 6 27
13. Fernando Alonso 3 24
14. Danyiil Kvjat 1 4 23
15. Jenson Button 4 13
16. Kevin Magnussen 1 6
17. Pascal Wehrlein 1 1
17. Stoffel Vandoorne 1 1
KONSTRUKTŐRÖK
1. Mercedes 378
2. Ferrari 224
3. Red Bull-TAG Heuer 223
4. Williams-Mercedes 94
5. Force India-Mercedes 74
6. Toro Rosso-Ferrari 45
7. McLaren-Honda 38
8. Haas-Ferrari 28
9. Renault 6
10. Manor-Mercedes 1

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik