A finn ferraris a kettes kanyarban támadta a hollandot, előbb kívülről, majd belülről próbálkozott az előzéssel, de Verstappen a belső ívre húzódott, és a szokásosnál is nagyobbat fékezett, hogy az ideális ívtől távol is el tudjon kanyarodni. Räikkönen ekkor nekiment, és az első légterelőjéről letört egy darab. Verstappen ötödik lett, a rádión a holland védekezését sportszerűtlennek, sőt szabálytalannak tartó Räikkönen pedig hatodik.
„Ez jó dolog, nem? Jó volt végre Kimit is hallani a rádión – viccelődött Verstappen a futam után. – Szerintem nincs gond, minden sportszerű volt. Egyszer váltottam irányt, furcsa lenne, ha megbüntetnének érte. Láttam, hogy támadni készül, nagyon bátor lett volna tőle, ha a belső íven próbálkozik. Belülre húzódtam, a Ferrari fékjei blokkoltak, Kimi nekem csúszott, van ilyen.”
Räikkönen a verseny után kevésbé volt indulatos, mint a rádióüzenetei során, de szerinte megvizsgálhatták volna az esetet.
„Nem én döntöm el, hogy ez most korrekt volt-e, vagy sem. Láttam már büntetést sokkal kevesebbért is – mondta Räikkönen. – Csalódott vagyok, mert nem tudtam megelőzni, így nem volt esélyem arra, hogy a többiek után eredjek. Az autó nagyon jó volt, de itt nem könnyű előzni.”
„Miért vannak szabályaink, ha a sportfelügyelők bárhogy rendelkezhetnek, egyszer így, máskor úgy? – kérdezte Räikkönen, aki a verseny után nemcsak Verstappen védekezését vélte szabálytalannak, hanem azon is meglepődött, hogy szombaton a két Red Bull, a két Force India és Valtteri Bottas megtarthatta a rajthelyét, pedig az első szakaszban az 107 százalékos időn kívül maradt. – Teljesen felesleges szabályokat alkotni, ha azok nem vonatkoznak mindig mindenkire. Jó példa a szombati 107 százalékos eset. Akik továbbjutottak, azokra nem vonatkozott, akik kiestek az első szakaszban, külön kérvénnyel rajtolhattak. Ez hogy van? Valaki magyarázza már el! Most ilyen az F1, ezen kellene a leggyorsabban változtatni. Ez rossz üzenet a nézőknek, az újságíróknak, mindenkinek. Ha már van egy szabály, akkor annak megfelelően járjunk el!
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:40:30.115 | |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1.977 mp h. | |
3. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 27.539 mp h. | |
4. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 28.213 mp h. | |
5. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 48.659 mp h. | |
6. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 49.044 mp h. | |
7. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1 kör h. | |
8. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1 kör h. | |
9. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
10. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1 kör h. | |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1 kör h. | |
12. | Jolyon Palmer | brit | Renault | 1 kör h. | |
13. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Haas-Ferrari | 1 kör h. | |
14. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1 kör h. | |
15. | Kevin Magnussen | dán | Renault | 1 kör h. | |
16. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Ferrari | 1 kör h. | |
17. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1 kör h. | |
18. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 2 kör h. | |
19. | Pascal Wehrlein | német | Manor-Mercedes | 2 kör h. | |
20. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 2 kör h. | |
21. | Rio Haryanto | indonéziai | Manor-Mercedes | 2 kör h. | |
FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 60 | feladta |
győzelem | dobogó | pontszerzés | pont | ||
1. | Lewis Hamilton | 5 | 8 | 10 | 192 |
2. | Nico Rosberg | 5 | 7 | 10 | 186 |
3. | Daniel Ricciardo | – | 2 | 10 | 115 |
4. | Kimi Räikkönen | – | 4 | 9 | 114 |
5. | Sebastian Vettel | – | 5 | 8 | 110 |
6. | Max Verstappen | 1 | 3 | 9 | 100 |
7. | Valtteri Bottas | – | 1 | 9 | 56 |
8. | Sergio Pérez | – | 2 | 6 | 47 |
9. | Felipe Massa | – | – | 7 | 38 |
10. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 8 | 30 |
11. | Romain Grosjean | – | – | 4 | 28 |
12. | Nico Hülkenberg | – | – | 6 | 27 |
13. | Fernando Alonso | – | – | 3 | 24 |
14. | Danyiil Kvjat | – | 1 | 4 | 23 |
15. | Jenson Button | – | – | 4 | 13 |
16. | Kevin Magnussen | – | – | 1 | 6 |
17. | Pascal Wehrlein | – | – | 1 | 1 |
17. | Stoffel Vandoorne | – | – | 1 | 1 |
1. | Mercedes | 378 |
2. | Ferrari | 224 |
3. | Red Bull-TAG Heuer | 223 |
4. | Williams-Mercedes | 94 |
5. | Force India-Mercedes | 74 |
6. | Toro Rosso-Ferrari | 45 |
7. | McLaren-Honda | 38 |
8. | Haas-Ferrari | 28 |
9. | Renault | 6 |
10. | Manor-Mercedes | 1 |