Todt szombaton sajtótájékoztatóttartott Szahírban, és elmondta, Ecclestone-hoz hasonlóan nem szívesen térne vissza a tavalyi időmérős rendszerhez.
Miközben Ecclestone attól sem zárkózna el, hogy az időmérőn többletidőt adjanak hozzá az előző futam dobogósainak eredményeihez, az FIA-elnök szerint két megoldás lehetséges.
Az egyik, hogy a legjobb nyolc közé jutó pilóták nem egy, hanem két extra készlet gumit kapnának, amelyet csak a harmadik szakaszban használhatnak fel, ezzel Todt szerint az utolsó percekre is garantálni lehet, hogy több autó legyen a pályán. Jegyezzük meg, ezzel az a gond, hogy az utolsó másfél percre eleve két autó marad versenyben, és valószínűleg ők sem a legvégére tartogatják gyors körüket.
A másik megoldás, hogy a harmadik szakaszba jutó nyolcas egyesével megy ki a bokszból a pályára, és egymás után fut egy-egy mért kört. A túraautó-vb-n a legjobb öttel alkalmazott módszert korábban az F1-ben is használták, de nem az élbollyal, hanem a teljes mezőnnyel – ez a megoldás inkább garantálná, hogy az utolsó pillanatig nyitva maradjon a kérdés, kié lesz a pole pozíció.
A két verzió közül az utóbbiban van nagyobb fantázia, az F1 szereplőit ismerve gyanítjuk, az elsőt fogják elfogadni.