Fernando Alonso és Felipe Massa a Kínai Nagydíj harmadik szabadedzésén is bizonyította, hogy a Pirelli lágy gumijai egy körön a Ferrarinak kedveznek, a Scuderia két pilótája zárt az élen a szombati tréninget, amelyet magyar idő szerint 8 órakor követ az időmérő.
A Ferrari mögött a Mercedes tűnik a második leggyorsabbnak, ezúttal a lágy gumikon is remekelt Lewis Hamilton, igaz, Nico Rosberg autója hidraulikai hibája miatt nem ment gyors kört az edzés hajrájában.
A Red Bull ezúttal a harmadik leggyorsabb volt, de sokan fenntartják kételyeiket, melyek szerint a csapat még nem mutatott meg mindent, s nehéz autóval száguldott a szabadedzéseken. (Sebastian Vettel pedig újra megszegte a csapat utasítását, igaz, ezúttal a korai szakaszban könnyen megbocsátható vétséget követett el: nem ment be a boxba.)
A Lotus ezúttal már nem volt annyira meggyőző, mint a második edzésen, a McLarennél újra jelentkeztek a súlyelosztási problémák.
A legnagyobb gond mégis a Marussiánál volt, ahol Max Chilton elütötte az egyik szerelőjét, aki szerencsére nem sérült meg súlyosan.
PERCRŐL PERCRE
6.00: véget ért az edzés, amely alapján a lágy gumikon a Ferrari a leggyorsabb, megelőzve a Mercedest és a Red Bullt.
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
5.59: Vettel csak egy tizeddel volt gyorsabb csapattárásánál, ő is Hamilton mögé érkezett.
5.58: Webber az első két szektorban gyors volt, de a végén visszaesett, egy másodperccel elmaradt Alonsótól, Hamilton mögé, a 4. helyre jött be.
Mérnöke Chiltonnak: „Az üzemanyag keverékét állítsd hatosra!” Chilton: „Bocsánat, nem értettem.” Mérnök: „Semmi, maradj a kettes keveréken."
A Ferrari átmentette lágy gumis formáját szombatra, de még jött a Red Bull.
5.55: a két Ferrari egymás mögött haladt, Massa, majd Alonso állt az élre. A spanyol ideje 1:35.391 volt, a Hamiltont hajszállal megelőző brazil 622 ezreddel maradt el tőle.
5.53: Sutil a Force Indiával bejött az idénynyitó győztese elé, a német 484 ezreddel volt Hamilton mögött.
5.52: Räikkönen az első szektorban gyorsabb volt Hamiltonnál, de a másodikban és a harmadikban nem tudta hozni a Mercedes tempóját, 54 századdal kikapott az angoltól.
Az utolsó tíz percben a többiek is megkapták a lágy gumikat, zsúfolt hajrá volt várható. Rosberg kiszállt az autójából, amelyet át kellett vizsgálni, az ő edzése véget ért.
5.48: a középső és az utolsó szektorban rekordot ment, 1:36.065-tel ért célba.
5.47: kint maradt a pályán, és újabb gyors körbe kezdett. A pénteki tapasztalatok alapján ez már nem az igazi.
5.46: Hamilton is megkapta a lágy gumikat, legjobb első szektor után lassított, neki sem sikerült úgy az első köre, ahogy gondolta.
5.45: a német az edzés csendesebb szakaszát próbálta meg kihasználni egy gyors körre, nem akarta a hajrára hagyni a próbát, de jelezte a rádión, hogy valami nem stimmel a kocsival, ezért visszament a boxba.
Rosberg Mercedesére felkerültek a lágy gumik.
5.40: Vettel a 11. körében 4 századdal maradt el saját legjobbjától, hat tizeddel Hamilton idejétől.
5.39: a McLaren boxában lázasan szereplét Button McLarenjét, a csapat mindkét pilótája a rossz egyensúlyra panaszkodott.
Alonso a szélviszonyokról számolt be mérnökének – szokás szerint olaszul fejtette ki, hol van hátszél és hol fúj szemből.
A két Mercedes 9-10 kör után is nagyon gyors volt a keményebb gumikon, Hamilton az utolsó mért körében is csak 3 tizeddel maradt el legjobbjától.
5.34: Webber egy lassabb kör után ismét gyorsat ment, a középső szektor legjobbját megjavította, de így is Vettel mögött maradt, Hamiltontól 656 ezreddel maradt el.
5.33: Alonso Webber, Massa Alonso mögé érkezett a listán.
5.31: Webber az első körével Vettel mögé, a 4. helyre jött be.
5.30: Alonso és Massa is munkához látott. Már csak Maldonado várakozott a boxban.
5.28: Webber megunta a várakozást, miközben Hamilton az első és az utolsó szektorban is csúcsidőt futva 1:36.961-re javított.
5.26: a két Ferrari és Webber a körülmények javulására várt, miközben az élen Hamilton, Rosberg, Vettel, Räikkönen, Pérez, Botttas, Grosjean, Sutil, Button sorrend alakult ki.
Chilton elütötte az egyik mérnökét, a mentőautó azért ment a csapat garázsa elé, hogy kivizsgálják – állítólag minden rendben van.
5.24: Rosberg visszaelőzte a világbajnokot, de még mindig 3 tizedre volt Hamiltontól.
5.23: Vettel, aki a Red Bull szokásától eltérően nem nehéz autóval kezdte meg a szombat délelőtti körözést, fél másodperces hátránnyal bejött a 2. helyre.
5.22: Hamilton 1:37.042-vel nyitott, több mint 6 tizedet adott csapattársának.
A Lotus teljesítménye a közepes gumikon nem meggyőző, kérdés, a versenyen mire mennek vele Räikkönenék.
5.20: a közepesen kemény gumikon a Mercedes hozta a formáját, Rosberg 1:37.699-cel állt az élre, 6 tizedet adott Räikkönennek.
Rosberg nehezen döntötte el, hogy már az első mért körét megnyomja, vagy csak a másodikat, végül a mérnöke azt tanácsolta neki, az elsőben adjon bele mindent.
5.18: Grosjean átvette a vezetést a Lotusszal, majd jött Räikkönen, és 1:38.323-malmegelőzte csapattársát.
Megnőtt a forgalom a pályán, a versenyzők elkezdték a munkát a közepesen kemény gumikon. Az aszfalt hőmérséklete folyamatosan emelkedett, már 35 fokos volt.
5.16: Pérez a McLarennel átvette a vezetést (1:38.769). A mexikói pénteken elmondta, a két szabadedzésen elkövetett hibái miatt csökkent az önbizalma.
Egy mentőautó jelent meg a boxutcában, a Marussia-istálló garázsánál állt meg, sokan körülvették a csapattól.
5.12: a két Caterham után Gutiérrez is mért kört futott, de elsőre elmaradt a kezelhetetlennek tűnő zöld autók eredményétől.
A következő körben Vettel átment a boxutcán, s utána fejezte be próbaköreit.
Vettel ismét megszegte a csapatutasítását. A mérnöke arra kérte, az első próbaköre után menjen át a boxutcán,de Vettel a célegyenesen haladt át, nem ment be a boxba. „Én nem így képzeltem el a boxutcán áthajtást" – mondta a mérnök. „Nem kaptam meg az üzenetet" – válaszolt Vettel. „Oké, gyere be a boxba" – zárta le a vitát Guillaume Rocquelin.
5.06: miközben utolsóként Räikkönen is elhagyta a depót, Van der Garde is mért kört futott, alig jobbat, mint csapattársa.
5.05: A pénteki első edzést kihagyó Pic kint maradt a pályán a Caterhammel, 1:41.995-ös kört futott.
Sokan igyekeztek ki a pályára, az edzésen az időjárás miatt nem kell módosítani a programot, napsütés várható egész nap. Valószínűleg mindenki a közepesen kemény gumikon ellenőrzi a beállításait, majd a tréning végén a lágy gumikon megy még egy időmérős szimulációt. Utóbbi Vettel és Hamilton esetében érdekes lehet, hiszen ők pénteken nem futottak tiszta kört akkor, amikor a legjobb állapotukban voltak a lágy gumik.
5.00: két újonc, Bianchi és Gutiérrez ment ki először a pályára.
Már a helyi idő szerint 11 órakor kezdődő szabadedzés előtt melegebb van a sanghaji versenypályán, mint a pénteki nap folyamán bármikor, a levegő 25 fokos, míg az aszfalt 32 – utóbbi érték az időmérő elejére várhatóan még 8-10 fokot emelkedik.
1. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:35.391 | átlag: 205.717 km/ó | 13 kör |
2. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:36.013 | 0.622 mp h. | 11 |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:36.065 | 0.674 | 18 |
4. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:36.286 | 0.895 | 17 |
5. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:36.420 | 1.029 | 15 |
6. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:36.549 | 1.158 | 16 |
7. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:36.605 | 1.214 | 16 |
8. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:36.693 | 1.302 | 16 |
9. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 1:36.777 | 1.386 | 16 |
10. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:36.853 | 1.462 | 15 |
11. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:37.072 | 1.681 | 15 |
12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:37.205 | 1.814 | 18 |
13. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:37.300 | 1.909 | 11 |
14. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:37.349 | 1.958 | 12 |
15. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:37.457 | 2.066 | 16 |
16. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:37.487 | 2.096 | 13 |
17. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:37.740 | 2.349 | 20 |
18. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:37.813 | 2.422 | 16 |
19. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth | 1:38.496 | 3.105 | 17 |
20. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault | 1:38.821 | 3.430 | 18 |
21. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 1:39.627 | 4.236 | 16 |
22. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1:39.652 | 4.261 | 18 |
DRS-ZÓNA
A Nemzetközi Automobil-szövetség két DRS-zónát jelölt ki a sanghaji pályán a Kínai Nagydíjra. A zónákhoz (amelyek az aktiválási ponttól az első fél távig tartanak) külön mérési pontok tartoznak, aki ezeken a pontokon (DRS detection) a versenyen egy másodpercen belül van az előtte haladóhoz képest, kinyithatja a hátsó légterelőjét, hogy nagyobb legyen a végsebessége. S ha a versenyhelyzet úgy hozza, a hátsó egyenesben megelőzött versenyző a célegyenesben visszaveheti a pozícióját.