Megoszlott a csapatok véleménye arról, mennyire érdemes erőltetni az autózást a Kínai Nagydíj harmadik szabadedzésén, amelyet esőben, vizes pályán tartottak meg. Az időmérő is ilyen körülmények között zajlik majd, de a versenyen megint száraz pálya várható vasárnap.
A többség ment mért kört, közülük Daniel Ricciardo volt a leggyorsabb Felipe Massa és Romain Grosjean előtt, de a pénteki száraz pályás edzéseken remeklő Mercedes-pilóták és Fernando Alonso nem teljesített mért kört.
Azok közül, akik kimentek, Pastor Maldonado megint a pálya szélén zárta a tréninget, pénteki kicsúszása után ezúttal műszaki hiba miatt. Sebastian Vettel pedig a Red Bull elektronikai rendszerének kábelezése miatt lehangoltan beszélt mérnökével.
Hogy végül az időmérőn mennyire jelent előnyt az, hogy valaki mért körön is kipróbálta magát a vizes pályán, a 8 órakor kezdődő kvalifikáción kiderül.
1. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:53.958 | átlag: 172.200 km/ó | 5 kör |
2. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:54.492 | 0.534 mp h. | 5 |
3. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:54.514 | 0.556 | 4 |
4. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:55.032 | 1.074 | 6 |
5. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:55.062 | 1.104 | 4 |
6. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | 1:55.228 | 1.270 | 12 |
7. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:55.235 | 1.277 | 7 |
8. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:55.381 | 1.423 | 5 |
9. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:55.673 | 1.715 | 4 |
10. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:56.019 | 2.061 | 6 |
11. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:56.233 | 2.275 | 8 |
12. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 1:56.380 | 2.422 | 9 |
13. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1:56.760 | 2.802 | 8 |
14. | Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari | 1:56.841 | 2.883 | 13 |
15. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:57.468 | 3.510 | 9 |
16. | Kobajasi Kamui | japán | Caterham-Renault | 1:57.812 | 3.854 | 12 |
17. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Ferrari | 1:57.976 | 4.018 | 14 |
18. | Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | 1:59.507 | 5.549 | 6 |
19. | Nico Rosberg | német | Mercedes | idő nélkül | 4 | |
20. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | idő nélkül | 3 | |
21. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | idő nélkül | 1 | |
22. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | idő nélkül | 3 |
AZ EDZÉS TUDÓSÍTÁSA
6.01 Vége az edzésnek, Ricciardo, Massa, Grosjean az első három sorrendje, Alonso, Magnussen és a két Mercedes nem ment mért kört.
5.59 Kevesen vannak kint, Kvjat arról számolt be, hogy most már szakad az eső.
5.57 Vettel gyors körön volt, sokat javított volna a 11. helyről, de a végén a célegyenes helyett a boxutcát választotta.
5.54 Räikkönen feljött az ötödik helyre, Hamilton a pályán, Rosberg kiszállt a Mercedesből.
5.50 Räikkönen és Magnussen is követi a vb-éllovast, aki azonban mért kör teljesítése nélkül visszatért a boxba.
PÉNTEK |
1. szabadedzés: Alonso az élen, Räikkönen mért kör nélkül kezdett Sanghajban |
2. szabadedzés: Hamilton egy tizeddel Alonso előtt Sanghajban |
Hamilton: Ma nem éreztem jól magam az autóban |
SZOMBAT |
8.00–9.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
9.00: a verseny rajtja |
Az időpontok magyar idő szerint értendők, az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be. |
Alonso: Tiszteletben tartjuk Domenicali döntését |
Maldonado: Mindenért büntetnek, senki sem mer versenyezni |
Rosberg: Meg kell beszélnünk Hamiltonnal, hol a határ |
5.49 Rosberg végül csak elindult.
5.48 Ricciardo már biztosan nem jön ki. A Caterhamnél Ericsson autójának meghibásodását vizsgálják.
5.46 Nincs sok esemény, csak Kobajasi van a pályán. A pilóták tartalékolják abroncsaikat az időmérőre. A Mercedes és a Ferrari pilótái pedig talán nem akarják az esőben variálni a beállításaikat.
5.42 Ricciardo, Massa, Grosjean, Hülkenberg, Maldonado, Kvjat, Bottas, Button, Pérez, Vettel az első tíz sorrendje.
5.39 Maldonado, aki egy ideje használhatta a „bűvös nyomógombot” a kormányán, a pálya szélére parkolt. A mérnöke tanácsolta neki, hogy álljon meg.
5.36 Rosberghez hasonlóan Magnussen is az autójától távol beszélget a csapat tagjaival, nem siet ki a pályára. Rajta és a németen kívül Hamilton és a két Ferrari vár még a depóban.
5.33 Hülkenberg a rádión: „Menjek még egy kört?” Bradley Joyce versenymérnök: „Ezt már megbeszéltük, már korábban megmondtam.” Hülk: „Igen? Nem jött át.”
5.30 A két Ferrari és a két Mercedes nem jött ki mért körre, mint ahogy Pérez, Magnussen és Sutil sem. A többiek intermediate gumikon száguldanak, itt-ott van akkora víz, hogy vízfüggönyt húzzon maga után az autó.
5.29 Ricciardo meg tudta dönteni Grosjean idejét, 1:53.958-cal az élen.
5.27 Bottas az első szektorban abszolút leggyorsabb volt, de a pálya második felében megpördült. A pályán maradt, és továbbment. Iszonyatosan csúsznak a kerékvetők.
5.24 A két Mercedes a garázsban vár még, Hamilton az autóban ülve figyeli az eseményeket, Rosberg viszont kiszállt, amíg szerelik a W05-ösét.
A helyszín: Sanghaj A pálya hossza: 5451 méter Kanyarok száma: 16 (7 bal és 9 jobb) A verseny hossza: 56 kör (305.066 km) Gumitípusok: közepesen kemény, lágy |
Körrekord: 1:32.238 (Michael Schumacher, Ferrari, 2004) Tavalyi pole pozíció: 1:34.484 (Lewis Hamilton, Mercedes) Tavalyi leggyorsabb kör: 1:36.808 (Sebastian Vettel, Red Bull) Tavalyi dobogó: 1. Fernando Alonso (Ferrari), 2. Kimi Räikkönen (Lotus), 3. Lewis Hamilton (Mercedes) |
Eddigi versenyek Sanghajban: 10 Győzelmek a pole-ból: 5 Győzelem a legrosszabb rajthelyről: Michael Schumacher (2006) 6. Győztesek a jelenlegi mezőnyből: Alonso (2), Hamilton (2), Vettel, Button, Räikkönen, Rosberg |
5.23 A Ferrari a Twitteren közölte, biztosra veszi, hogy az időmérőt is vizes pályán tartják meg. Az idén a négyből a harmadikat, az egyetlen kivétel Bahrein.
5.22 Már nyolc pilótának van mért köre, köztük Vettelnek és Buttonnak, de még mindig Grosjean az élen.
5.19 Azért is lehet nehéz a mai nap, mert vasárnapra ismét derűsebb időt jósolnak, azaz a verseny várhatóan száraz pályán zajlik, és ahogy Hamilton is mondta, Sanghajban az érzékeny első gumik miatt kritikus lehet, ki tökéletesíti inkább az esős pályára, és ki a száraz aszfaltra az autó egyensúlyát. A leggyorsabb autó mindkét körülményben a leggyorsabb?
5.16 Grosjean 1:54.514-gyel csapattársa elé ugrott. Többen is kijöttek a pályára, köztük Button.
5.14 Maldonado első köre 1:56.676 perc.
5.11 A Ferrari és a Red Bull pilótái is intermediate gumikon tették meg próbakörüket. A két Lotus visszatért a pályára, már mért kör is várható tőlük.
5.09 Rosberget figyelmeztette a mérnöke, vigyázzon a fékjeire és a váltójára, mert ezek már azok, amelyeket a versenyen is használnia kell. Már csak a két Sauber nem ment ki.
5.05 A versenyzők egy-egy ellenőrző kört tettek meg, a Lotusokon kívül szinte mindenki a kék oldalú esőgumikat használta, de Bottas jelezte, jobb döntés az intermediate.
5.02 Többen is a pályára hajtottak, vegyesek az elképzelések, láthatóak intermediate és vizes pályás abroncsok is.
5.00 Maldonado az első a pályán, intermediate gumikat használ. A venezuelai péntek délután száraz pályán törte össze az autóját a boxba menet.
4.58 Reggel esett, vizes a pálya, és a lelátón ismét előkerültek az esőkabátok és az esernyők. A jelek szerint a slick gumikra nemigen lesz szükség.
4.55 A pénteki edzések elemzéséből kiderült, hogy a Ferrari egykörös tempója csalóka lehet. A hosszabb menetek során a Mercedes mellett a Red Bull volt a leggyorsabb, és még a Williams párosa is meggyőzőbb volt, mint Fernando Alonso. Lewis Hamilton és Daniel Ricciardo a gyors köre után, a hosszabb, elméletileg teli tankos menete elején 4.7 másodpercet veszített korábbi tempójából, míg a Ferrari 5.4-et – ebből akár arra is lehetne következtetni, hogy Alonso autójában korábban kevesebb üzemanyag volt. De arra is, hogy a Ferrari teli tankkal bizonytalanabb, mint ahogy ezt már több korábbi versenyen is láthattuk.
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Nico Rosberg | 1 | 3 | 3 | 61 |
2. | Lewis Hamilton | 2 | 2 | 2 | 50 |
3. | Nico Hülkenberg | – | – | 3 | 28 |
4. | Fernando Alonso | – | – | 3 | 26 |
5. | Sebastian Vettel | – | 1 | 2 | 23 |
Jenson Button | – | 1 | 2 | 23 | |
7. | Kevin Magnussen | – | 1 | 2 | 20 |
8. | Valtteri Bottas | – | – | 3 | 18 |
9. | Sergio Pérez | – | 1 | 2 | 16 |
10. | Daniel Ricciardo | – | – | 1 | 12 |
11. | Felipe Massa | – | – | 2 | 12 |
12. | Kimi Räikkönen | – | – | 2 | 7 |
13. | Jean-Éric Vergne | – | – | 1 | 4 |
14. | Danyiil Kvjat | – | – | 2 | 3 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 111 |
2. | Force India-Mercedes | 44 |
3. | McLaren-Mercedes | 43 |
4. | Red Bull-Renault | 35 |
5. | Ferrari | 33 |
6. | Williams-Mercedes | 30 |
7. | Toro Rosso-Renault | 7 |