„Sajnos sokan dobálóznak kritikákkal, miközben csendben kellene maradniuk, ezért elhatároztam, hogy elmondom az én verziómat is. Mintha a Ferrari elfelejtett volna motort építeni...! – csattant fel Marmorini, akit az akasztott ki, hogy sokan kijelentették, az idei Ferrari a motorja miatt nem versenyképes. – Elfogadom a kritikát, de azt senki se mondja, hogy Maranellóban az emberek fogalmatlanok a turbó és a hibrid hajtómű kapcsán."
A Ferrari a 19 futamos idény 11. versenye után 142 ponttal a konstruktőr-vb 3. helyén áll, 251 (!) ponttal kevesebbet szerezve, mint az éllovas Mercedes. Az egyéni pontversenyben Fernando Alonso a 4., Kimi Räikkönen a 12. helyen áll.
Marmorini az F1-ben eddig szokatlan módon az idei F14-T gyenge teljesítményének hátterére is rávilágított, részletezve, miért gyengébb az autó és a motor annál, amit vártak a maranellói vezetők és a Scuderia szurkolói.
„Elmondom, mi történt. Mi, a Ferrarinál kisebb motort építettünk, mint a Mercedes és a Renault, mert Tombazisz úr, a kocsi főtervezője ezt kérte. Egy kicsi hajtóművet kért kis hűtőrendszerrel, mert az volt az elképzelése, hogy a motor ereje úgyis csökken, s az elveszített erőt aerodinamikai megoldásokkal kompenzálhatjuk, és előnybe kerülünk a másik két gyártó csapataival szemben – mondta Marmorini. – Így is tettünk, de amikor találkoztunk a riválisokkal, egyértelműen kiderült, csupán annyit értünk el, hogy nincs elég lóerőnk, miközben aerodinamikával semmit sem lehet kompenzálni."
Az új csapatfőnök, a tavasszal kinevezett Marco Mattiacci egyik első valós beavatkozása az volt a Ferrari élén, hogy Marmorinit többekkel együtt elbocsátotta. Utóbbi aggódik amiatt, hogy a brit csapatoktól szerződtetett mérnökök – James Allison, Pat Fry – átveszik a hatalmat Maranellóban, és elveszik a Ferrari olasz hagyománya.
„Kétszer találkoztam Mattiaccival. Először a beiktatásakor, másodszor pedig amikor odaadta a felmondólevelem – fogalmazott Marmorini. – Nem akarok vádaskodni, de aggasztó, hogy a Ferrarit tapasztalatlan emberek irányítják, akik olyanokra bízzák a fontos döntéseket, akik még semmit sem tettek le az asztalra. A Maranellóban évtizedek óta működő műhely számos remek mérnököt adott a sportágnak, most viszont veszélybe került ez a termékeny organizmus, és nagyon sajnálom azokat a tehetséges mérnököket, akiket a kialakult helyzet demoralizál."
Marmorini cáfolta, hogy aláírt volna a Renault-hoz, szerinte a motorfejlesztések befagyasztása miatt jelenleg nem olyan nagy kihívás az F1-ben tevékenykedni, mint pár éve, amikor mindegyik gyártónál teljes gőzzel dolgoztak az új hajtóműveken. Hozzátette: mivel F1-ről van szó, minden gyorsan változhat, egy hónap múlva meggondolhatja magát.