Noha Max Verstappen már a rajtnál elvesztette a vezetést, az agresszív korai cseréjének köszönhetően a második etapot az élen kezdhette meg, s annak ellenére is sikerült megtartania a pozícióját, hogy a fő rivális, Lewis Hamilton az utolsó körre DRS-távolságon belülre is felért ráa frissebb gumikon.
A holland az újabb sikerének köszönhetően tizenkét pontra növelte az előnyét a vb-összetettben, s úgy utazhat el a következő két helyszínre, hogy az várhatóan jobban fekszik az autójának, így mindenképpen meghatározó győzelmet aratott Austinban.
OKTÓBER 22., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:34.874 | ||||
2. szabadedzés: 1. Pérez 1:34.946 | ||||
OKTÓBER 23., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Pérez 1:34.701 | ||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:32.910 | ||||
OKTÓBER 24., VASÁRNAP | ||||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Hamilton, 3. Pérez | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
November 7., 20.00 | Mexikói Nagydíj, Mexikóváros | |||
November 14., 18.00 | Sao Pauló-i Nagydíj, Sao Paulo | |||
November 21., 17.00 | Katari Nagydíj, Lusail |
„A rajtnál elvesztettük a vezetést, szóval valami mással kellett próbálkozunk. Eléggé gumigyilkos ez a pálya, és mi agresszív utat választottunk, szóval nem voltam biztos benne, hogy működni fog. Az utolsó néhány köröm igazán szórakoztató volt, eléggé csúszkáltam a nagy sebességű kanyarokban, így nagyon örülök, hogy végül sikerült kitartanom az élen."
Hogy mennyire nem volt egyértelmű Verstappen sikere, jól példázta a csapatfőnök, Christian Horner leintés utáni nyilatkozata. A brit kijelentette, huszonöt évet öregedett a futam alatt, és egyáltalán nem volt biztos benne, hogy a végén ők örülhetnek.
„Tényleg nem hittem, hogy sikerülhet! Lewis nyolc körrel frissebb keményeken jött, és a mi első garnitúránk nagyon rosszul nézett ki az első etap után, szóval arra számítottunk, hogy nagyon el fognak fogyni a gumijaink a hajrában. Max azonban nagyon jól menedzselte az abroncsokat, és biztosította, hogy az utolsó öt körre is maradjon némi tartalék bennük."
„Lewis nagyon erős a verseny végén, és sokáig húzta az előző etapját, így előnybe hozta magát. Ha az utolsó pár körben veszítjük el, az nagyon fájdalmas lett volna Max számára, de kitartott, nagyszerű munkát végzett, és okosan vezetett."
Hamilton a jobb rajtjának köszönhetően hamar az élre ugrott, ám a hosszabb első etapját követően a második pozícióban tért vissza a pályára. A címvédő versenye ezt követően a felkapaszkodásról szólt: először bő hatmásodperces hátrányt kellett ledogoznia, majd a még inkább elnyújtott második etapja után 8.5 szekundumot kellett volna eltüntetnie.
Noha a verseny leggyorsabb körét jegyző címvédő nagy tempóban kezdte meg a felzárkózást, és végül az utolsó körre még DRS-távolságon belülre is felért a riválisához képest, nem igazán került előzési pozícióba, így meg kellett elégednie a második hellyel.
„Először is gratulálok Maxnak, nagyszerű munkát végzett. Elég kemény verseny volt. Jól rugaszkodtunk el, és mindent beleadtam, de egyszerűn gyorsabbak voltak nálunk ezen a hétvégén. Összességében úgy tűnt, jobb volt az autójuk hátsó része. Kevesebbet csúszkáltak, mint mi, és szenvedtünk a melegben is. Nagy gratuláció jár a csapatnak a remek kerékcserékért, és az egész hétvégén mutatott kemény munkáért. Az egyes kanyarig nagyszerű csatát vívtunk, akkor egy pillanatra azt hittem, megnyerhetjük, de legalább a következő futamig várnunk kell."
A címvédőhöz hasonlóan a csapatfőnök, Toto Wolff is úgy érzi, hogy ez volt számukra a maximum Austinban. „Nagyszerű stratégia csata zajlott, és úgy hiszem, ez egy remek verseny volt. Úgy éreztük lehet egy sanszunk, de sajnos nem volt elég. A pillanat, amikor utoléred az előtted haladót, mindig nagyon nehéz"
„Nagyon agresszív taktikát választottak. Igazán merész volt az első kiállásuk időzítése, mi Bahreinben húztunk hasonlót, és nyertünk. Úgy hittük, talán elkaphatjuk őket a végén, de megérdemelt győzelmet arattak ma. Számomra a második hely jobb eredmény, mint amire számítottam."
A megfázással küzdő Sergio Pérez remek hétvégét teljesített Austinban, hiszen végig gyors tempót diktált, s végül sikerült a harmadik helyen befutnia, aminek köszönhetően a Red Bull is jóval több pontot tudott hozni a Mercedesen, s öt nagydíjjal a vége előtt 26 pontra csökkentette a lemaradását a konstruktőri tabellán.
„Nagyon szenvedtem. Már reggel sem éreztem teljesen jól magam. Az első körtől kezdve nem tudtam inni, és a második etapom közepén már éreztem, hogy fogy az erőm. Elszállt az erő a karomból, a lábamból, és csak a túlélésre mentem. Próbáltam kitartani. Volt egy pont, amikor ha lett volna egy rossz pillanatom, nem tudtam volna kontrollálni a kocsit."
„Ez volt életem leghosszabb versenye, és fizikailag is a mostani volt a legkeményebb. Az emberektől kapott engergia vitt tovább. Itt volt a családom is, és nagyon szerettem volna, hogy láthassanak a dobogón. Már nagyon várom Mexikót!"
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:34:36.552 | |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1.333 mp h. | |
3. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 42.223 mp h. | |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 52.246 mp h. | |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:16.854 p h. | |
6. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:20.128 p h. | |
7. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:23.545 p h. | |
8. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:24.395 p h. | |
9. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1 kör h. | |
10. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. | |
11. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. | |
12. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. | |
13. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. | |
14. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
15. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
16. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 2 kör h. | |
17. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 2 kör h. | |
FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 49 | feladta | |
Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 40 | feladta | |
Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 14 | felfüggesztés |