Rosberget nem zavarták a körülmények, ismét az első helyről rajtolhat

Vágólapra másolva!
2013.05.25. 15:47
null
Az időmérőt Nico Rosberg várhatta a legnagyobb favoritként (Fotó: Reuters)
Miután a Monacói Nagydíj délelőtti szabadedzését követően eleredt az eső, akár a szabadedzések alapján kirajzolódó erőviszonyok felborulását is várhattuk volna a kvalifikációtól, de mivel a Q2 közepére felszáradt a pálya, a pole pozícióért küzdő pilóták már a délelőttihez hasonló körülmények között autózhattak. Ennek megfelelően a Mercedes versenyzői voltak a leggyorsabb, nyomukban a Red Bull sofőrjeivel, Nico Rosberg pedig zsinórban harmadik első rajthelyét szerezte meg.

Miután a szombat délelőtti szabadedzés és az időmérő között eleredt az eső, már a száraz körülmények között kialakult erőviszonyok felborulására is számíthattunk, ettől függetlenül az első percekben nem ez, hanem a délelőtti gyakorlás során autóját összetörő Felipe Massa és Romain Grosjean szerelőinek munkáját figyelte mindenki. A Lotus és a Ferrari szervizcsapata versenyt futott az idővel, és előbbiek győztek, ugyanis a Q1 végén sikerült kiküldeni Grosjeant egy használható autóval, amellyel sikerült is továbbverekednie magát a kvalifikáció második fázisába.

Massa súlyosabban sérült autóját viszont nem sikerült helyrehozni időben, félkész autóval pedig nem is lett volna érdemes kigurulnia a brazilnak, hiszen a délelőtti baleset óta zajlott munkálatok során a sebességváltót is lecserélték versenygépén, amely automatikusan öt rajthelyes büntetést jelent a számára – ez egyébként így nem is ront a sorsán, mivel mért idő nélkül mindenképpen a rajtrács legvégéről kell indulnia, a kivezető körén lerobbanó Jules Bianchi mellől.

A csúszós pályán óvatosabban autóztak a pilóták, így nem láthattunk olyan „roncsderbit”, mint amilyen a harmadik szabadedzés végére alakult ki, de Di Restán és Gutiérrezen kifogtak a körülmények, így ők a Q1 végén elbúcsúztak a további küzdelmektől, ez viszont azt jelentette, hogy például Giedo van der Garde bejutott az időmérő második szakaszába.

A Q2 első felében maradt az enyhe eső, és maradtak az átmeneti esőgumik is, egészen fél távig, amikor a drámai módon száradó pálya már kívánta a slickeket, és elő is kerültek a szuperlágyak. A végén a tűzijátékot Fernando Alonso utolsó mért körnek köszönhetően túlélte, de a sebtében összerakott Lotusszal Romain Grosjean már nem tudott továbbjutni – nem úgy a két McLaren, valamint Sutil és Vergne, akik az élmenőkkel kiegészülve alkották a Q3 mezőnyét.

Az utolsó fázisra – ahogyan az első kettőre is – az egész mezőny azonnal kihajtott, és a szakasz közepén megejtett gyors kerékcseréket leszámítva szinte végig a pályán voltak az autók. Egészen az utolsó percekig úgy tűnt, hogy a Red Bullok el is kaphatják a Mercedeseket, de a leintés után záporozó köridők közül ismételten Nico Rosbergé volt a legjobb, aminek köszönhetően a német pilóta zsinórban harmadszor indulhat az élről. Hamilton és Vettel foglalhatja el a második és a harmadik rajtkockákat, vagyis ugyanúgy alakul a rajtrács első három helye, mint a legutóbbi, barcelonai futamon.

Mivel a Mercedes a szabadedzéseken a hosszú meneteken, versenytempóban is gyorsnak, megbízhatónak bizonyult, és mivel Monte-Carlóban nincsenek nagy igénybevételnek kitéve a gumik, ráadásul az ezüstszínű autók pilótái össze is dolgozhatnak, minden esélyük megvan rá, hogy első győzelmüket is behúzzák az idei szezonban a vasárnapi, száraznak ígérkező futamon.

PERCRŐL PERCRE

3. SZAKASZ

Mercedes első sor, Red Bull második sor, mögöttük Räikkönen és Alonso.

15.01:
Vettel, Webber, Räikkönen, Alonso, Pérez, Sutil, Button, Vergne a további sorrend.

15.00:
Rosberg 1:13.876-tal az élen, mögötte Hamilton és Vettel, csak úgy, mint legutóbb, Spanyolországban.

14.58: A cserék után minden autó ismét kint a pályán, két percnél kevesebb a hátralévő idő.

A belső kamerás felvételeken látszik, hogy Alonso küzd a Ferrarival, hogy felmelegítse gumijait.

14.56: Az pilóták visszatérnek a boxba új gumikért az utolsó roham előtt.

14.54:
Vettel 14.333-ra javít Webber, Rosberg, Hamilton, Alonso a sorrend mögötte.

14.52:
Az első mért körök után Webber az élen 1:15.134-gyel.

14.50:
Ismét sor a boxutca kijáratánál, közvetlenül mielőtt elindul az időmérő 3. szakasza.

Räikkönen hajt ki elsőként a pályára, minden autón vadonatúj szuperlágy abroncsok.

Mind a 10 autó a pályán.

2. SZAKASZ

A Red Bullok és a Marcedesek mellett a két McLaren, Alonso, Hamilton, Sutil és Vergne is bejutott a Q3-ba. Vettel ideje másfél másodperccel marad el Rosberg délelőtti legjobbjától.

14.44:
Az utolsó mért köröket is befejezték a pilóták, Hülkenberg, Ricciardo, Grosjean, Bottas, Van Der Garde és Maldonado esik ki.

14.42: Vettel átveszi a vezetést 1:15.988-al, Alonso újra a veszélyzónába csúszik, majd javít, 5.

14.41:
Hamilton, Räikkönen és Alonso kieső helyen egy percen belül, de mindhárman tudnak javítani, és az első tízbe kerülnek.

14.40:
Webber 1:19.254-et tud a slickeken!

14.39: Három percen belül Alonso gyors körön, szuperlágyon, ahogyan a mezőny nagy része szintén.

14.38:
Webber, Button és Pérez szintén szuperlágyon.

14.37:
Van Der Garde megfutotta első mért körét, majd kimegy a boxba szuperlágy gumikért.

14.36:
Alonso egyelőre csak a 13., kiesést érő helyen.

14.35:
Button, majd Rosberg áll az élre (1:22.119).

Rohamosan elkezd javulni a pálya, az ideális ív közben már egészen száraznak tűnik, de vajon ki próbálkozik meg elsőként slickekkel?

14.32:
Az időeredmények jelentősen romlottak a Q1-hez képest, Rosberg 1:27.790-nel vezet, majd Räikkönen, Pérez és Grosjean ugrik az élre, utóbbi már 1:25.601-nél jár.

14.30:
Rosberg elvéti a sikánt az alagút után, de tudja folytatni az időmérőt, ahogyan az egyes kanyarban hibázó Grosjean is.

14.27:
Az autók a Q1-hez hasonlóan rögtön kihajtanak a pályára, intermediate gumi minden gépen.

14.26:
Elkezdődött a kvalifikáció második szakasza, továbbra is szemerkélő esőben vezethetnek a pilóták.

1. SZAKASZ

A Q1-et Pastor Maldonado nyeri Vergne, Alonso és Grosjean előtt.

14.22:
Di Resta nem tud javítani idején, így sorrendben Pic, Gutiérrez, Chilton, Bianchi és Massa társaságában foglalja majd el holnap a rajtrács hátsó traktusát.

Vége a Q1-nek.

14.21:
Sutil kikerült a veszélyes zónából (12.), Di Resta és Gutiérrez viszont egyelőre kieső helyen.

14.20: Grosjean első mért köre a legjobb, majd Maldonado veszi át a vezetést. Lejárt az idő, a pilóták még befejezhetik megkezdett mért körüket.

14.19:
Massa nem jön ki, így a rajtrács hátuljára kerül.

14.18:
Grosjean óvatos első kör után egy gyorssal próbálkozik. Lesz ideje még egyre.

14.16:
A pálya nagyon gyorsan javul, Hamilton több, mint egy másodpercet ver csapattársára, 1:23.779 az ideje.

14.15:
A Lotus garázsában befejeződtek a munkálatok, így Grosjean is kigurulhat a pályára.

14.14:
Vettel, majd Rosberg a leggyorsabb, 1:24 .826-nál jár már a legjobb köridő.

14.13:
Webber szerint továbbra is nagyon nedves az aszfalt, és az 5-8. kanyarok között mindenképp kellenek az átmeneti esőgumik.

14.11:
Webber veszi át a vezetést, Rosberg a második, miközben Massa és Grosjean sehol.

Sutil elszámolja magát a Mirabeau-nál, de nem sérül az autója.

14.10:
Alonso csapatával folytatott rádióbeszélgetése alapján szárad a pálya.

14.09:
Az aszfalt néhol nagyon csúszós, másutt viszont egészen száraz. Vettel az élen, már 1:32 alatt, majd Sutil és Maldonado veszi át a vezetést 1:30.126-os idővel.

14.06:
Alonso, majd Hamilton a leggyorsabb, folyamatosan javulnak az időeredmények, Hamilton már 1:33 alatt.

14.04:
Massát és Grosjeant leszámítva mindenki a pályán, Button, majd Webber az első helyen, 1:36.5-es időeredménnyel.

14.02:
Bianchi motorja az első körben elfüstölt, így az ő időmérőjének már vége is.

14.00: Sorban állnak az autók a boxutca kijáratánál, minden gépen átmeneti esőgumik (intermediate).

Az időmérő előtt eleredt az eső, így a kvalifikáció kezdetekor a pilóták 17 fokos levegővel, 23 fokos aszfalttal és nedves pályával szembesülhettek.

A Ferrarinál még mindig dolgoznak Felipe Massa autóján, aki a délelőtt a Saint-Devote bejáratánál törte össze versenygépét. Sebességváltót is cseréltek a négykerekűben, így a brazil öt rajthelyes büntetésre számíthat.

1. SZAKASZ 2. SZAKASZ
1. Maldonado 1:23.452 1. Vettel 1:15.988
2. Vergne 1:23.699 2. Räikkönen 1:16.040
3. Alonso 1:23.712 3. Rosberg 1:16.135
4. Grosjean 1:23.738 4. Hamilton 1:16.265
5. Button 1:23.744 5. Alonso 1:16.510
6. Hamilton 1:23.779 6. Sutil 1:17.261
7. Vettel 1:24.243 7. Webber 1:17.322
8. Rosberg 1:24.620 8. Button 1:17.420
9. Bottas 1:24.681 9. Vergne 1:17.623
10. Pérez 1:24.682 10. Pérez 1:17.748
11. Ricciardo 1:24.852 11. Hülkenberg 1:18.331
12. Sutil 1:25.108 12. Ricciardo 1:18.344
13. Webber 1:25.352 13. Grosjean 1:18.603
14. Hülkenberg 1:25.547 14. Bottas 1:19.077
15. Räikkönen 1:25.835 15. Van der Garde 1:19.408
16. Van der Garde 1:26.095 16. Maldonado 1:21.688
17. Di Resta 1:26.322 17.
18. Pic 1:26.633
19. Gutiérrez 1:26.917
20. Chilton 1:27.303
21. Bianchi idő nélkül

 

Rajtsorrend, az időmérő végeredménye
1. Nico Rosberg német Mercedes 1:13.876 átlag: 162.759 km/ó
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:13.967 0.091 mp h.
3. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:13.980 0.104
4. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:14.181 0.305
5. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:14.822 0.946
6. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:14.824 0.948
7. Sergio Pérez mexikói McLaren-Mercedes 1:15.138 1.262
8. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:15.383 1.507
9. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:15.647 1.771
10. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:15.703 1.827
11. Nico Hülkenberg német Sauber-Ferrari 1:18.331 2.343
12. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:18.344 2.356
13. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:18.603 2.615
14. Valtteri Bottas finn Williams-Renault 1:19.077 3.089
15. Giedo van der Garde holland Caterham-Renault 1:19.408 3.420
16. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:21.688 5.700
17. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:26.322 2.870
18. Charles Pic francia Caterham-Renault 1:26.633 3.181
19. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1:26.917 3.465
20. Max Chilton brit Marussia-Cosworth 1:27.303 3.851
21. Jules Bianchi francia Marussia-Cosworth idő nélkül
22. Felipe Massa
brazil
Ferrari
idő nélkül

DRS-ZÓNA

A Nemzetközi Automobil-szövetség a Monacói Nagydíjra csupán egy DRS-zónát jelölt ki, az alagútban ugyanis túl veszélyes lenne a hátsó légterelő kinyitása (az idén csak a Japán Nagydíj lesz még egy DRS-zónás). A szokás szerint a célegyenesben lévő zóna az aktiválási ponttól az első féktávig tart, aki a mérési pontokon (DRS detection) a versenyen egy másodpercen belül van az előtte haladóhoz képest, kinyithatja a hátsó légterelőjét, hogy nagyobb legyen a végsebessége. Az idén már az edzéseken is csak itt lehet kinyitni a légterelőt.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik