Miután a szombat délelőtti szabadedzés és az időmérő között eleredt az eső, már a száraz körülmények között kialakult erőviszonyok felborulására is számíthattunk, ettől függetlenül az első percekben nem ez, hanem a délelőtti gyakorlás során autóját összetörő Felipe Massa és Romain Grosjean szerelőinek munkáját figyelte mindenki. A Lotus és a Ferrari szervizcsapata versenyt futott az idővel, és előbbiek győztek, ugyanis a Q1 végén sikerült kiküldeni Grosjeant egy használható autóval, amellyel sikerült is továbbverekednie magát a kvalifikáció második fázisába.
Massa súlyosabban sérült autóját viszont nem sikerült helyrehozni időben, félkész autóval pedig nem is lett volna érdemes kigurulnia a brazilnak, hiszen a délelőtti baleset óta zajlott munkálatok során a sebességváltót is lecserélték versenygépén, amely automatikusan öt rajthelyes büntetést jelent a számára – ez egyébként így nem is ront a sorsán, mivel mért idő nélkül mindenképpen a rajtrács legvégéről kell indulnia, a kivezető körén lerobbanó Jules Bianchi mellől.
A csúszós pályán óvatosabban autóztak a pilóták, így nem láthattunk olyan „roncsderbit”, mint amilyen a harmadik szabadedzés végére alakult ki, de Di Restán és Gutiérrezen kifogtak a körülmények, így ők a Q1 végén elbúcsúztak a további küzdelmektől, ez viszont azt jelentette, hogy például Giedo van der Garde bejutott az időmérő második szakaszába.
A Q2 első felében maradt az enyhe eső, és maradtak az átmeneti esőgumik is, egészen fél távig, amikor a drámai módon száradó pálya már kívánta a slickeket, és elő is kerültek a szuperlágyak. A végén a tűzijátékot Fernando Alonso utolsó mért körnek köszönhetően túlélte, de a sebtében összerakott Lotusszal Romain Grosjean már nem tudott továbbjutni – nem úgy a két McLaren, valamint Sutil és Vergne, akik az élmenőkkel kiegészülve alkották a Q3 mezőnyét.
Az utolsó fázisra – ahogyan az első kettőre is – az egész mezőny azonnal kihajtott, és a szakasz közepén megejtett gyors kerékcseréket leszámítva szinte végig a pályán voltak az autók. Egészen az utolsó percekig úgy tűnt, hogy a Red Bullok el is kaphatják a Mercedeseket, de a leintés után záporozó köridők közül ismételten Nico Rosbergé volt a legjobb, aminek köszönhetően a német pilóta zsinórban harmadszor indulhat az élről. Hamilton és Vettel foglalhatja el a második és a harmadik rajtkockákat, vagyis ugyanúgy alakul a rajtrács első három helye, mint a legutóbbi, barcelonai futamon.
Mivel a Mercedes a szabadedzéseken a hosszú meneteken, versenytempóban is gyorsnak, megbízhatónak bizonyult, és mivel Monte-Carlóban nincsenek nagy igénybevételnek kitéve a gumik, ráadásul az ezüstszínű autók pilótái össze is dolgozhatnak, minden esélyük megvan rá, hogy első győzelmüket is behúzzák az idei szezonban a vasárnapi, száraznak ígérkező futamon.
PERCRŐL PERCRE
3. SZAKASZ
Mercedes első sor, Red Bull második sor, mögöttük Räikkönen és Alonso.
15.01: Vettel, Webber, Räikkönen, Alonso, Pérez, Sutil, Button, Vergne a további sorrend.
15.00: Rosberg 1:13.876-tal az élen, mögötte Hamilton és Vettel, csak úgy, mint legutóbb, Spanyolországban.
14.58: A cserék után minden autó ismét kint a pályán, két percnél kevesebb a hátralévő idő.
A belső kamerás felvételeken látszik, hogy Alonso küzd a Ferrarival, hogy felmelegítse gumijait.
14.56: Az pilóták visszatérnek a boxba új gumikért az utolsó roham előtt.
14.54: Vettel 14.333-ra javít Webber, Rosberg, Hamilton, Alonso a sorrend mögötte.
14.52: Az első mért körök után Webber az élen 1:15.134-gyel.
14.50: Ismét sor a boxutca kijáratánál, közvetlenül mielőtt elindul az időmérő 3. szakasza.
Räikkönen hajt ki elsőként a pályára, minden autón vadonatúj szuperlágy abroncsok.
Mind a 10 autó a pályán.
2. SZAKASZ
A Red Bullok és a Marcedesek mellett a két McLaren, Alonso, Hamilton, Sutil és Vergne is bejutott a Q3-ba. Vettel ideje másfél másodperccel marad el Rosberg délelőtti legjobbjától.
14.44: Az utolsó mért köröket is befejezték a pilóták, Hülkenberg, Ricciardo, Grosjean, Bottas, Van Der Garde és Maldonado esik ki.
14.42: Vettel átveszi a vezetést 1:15.988-al, Alonso újra a veszélyzónába csúszik, majd javít, 5.
14.41: Hamilton, Räikkönen és Alonso kieső helyen egy percen belül, de mindhárman tudnak javítani, és az első tízbe kerülnek.
14.40: Webber 1:19.254-et tud a slickeken!
14.39: Három percen belül Alonso gyors körön, szuperlágyon, ahogyan a mezőny nagy része szintén.
14.38: Webber, Button és Pérez szintén szuperlágyon.
14.37: Van Der Garde megfutotta első mért körét, majd kimegy a boxba szuperlágy gumikért.
14.36: Alonso egyelőre csak a 13., kiesést érő helyen.
14.35: Button, majd Rosberg áll az élre (1:22.119).
Rohamosan elkezd javulni a pálya, az ideális ív közben már egészen száraznak tűnik, de vajon ki próbálkozik meg elsőként slickekkel?
14.32: Az időeredmények jelentősen romlottak a Q1-hez képest, Rosberg 1:27.790-nel vezet, majd Räikkönen, Pérez és Grosjean ugrik az élre, utóbbi már 1:25.601-nél jár.
14.30: Rosberg elvéti a sikánt az alagút után, de tudja folytatni az időmérőt, ahogyan az egyes kanyarban hibázó Grosjean is.
14.27: Az autók a Q1-hez hasonlóan rögtön kihajtanak a pályára, intermediate gumi minden gépen.
14.26: Elkezdődött a kvalifikáció második szakasza, továbbra is szemerkélő esőben vezethetnek a pilóták.
1. SZAKASZ
A Q1-et Pastor Maldonado nyeri Vergne, Alonso és Grosjean előtt.
14.22: Di Resta nem tud javítani idején, így sorrendben Pic, Gutiérrez, Chilton, Bianchi és Massa társaságában foglalja majd el holnap a rajtrács hátsó traktusát.
Vége a Q1-nek.
14.21: Sutil kikerült a veszélyes zónából (12.), Di Resta és Gutiérrez viszont egyelőre kieső helyen.
14.20: Grosjean első mért köre a legjobb, majd Maldonado veszi át a vezetést. Lejárt az idő, a pilóták még befejezhetik megkezdett mért körüket.
14.19: Massa nem jön ki, így a rajtrács hátuljára kerül.
14.18: Grosjean óvatos első kör után egy gyorssal próbálkozik. Lesz ideje még egyre.
14.16: A pálya nagyon gyorsan javul, Hamilton több, mint egy másodpercet ver csapattársára, 1:23.779 az ideje.
14.15: A Lotus garázsában befejeződtek a munkálatok, így Grosjean is kigurulhat a pályára.
14.14: Vettel, majd Rosberg a leggyorsabb, 1:24 .826-nál jár már a legjobb köridő.
14.13: Webber szerint továbbra is nagyon nedves az aszfalt, és az 5-8. kanyarok között mindenképp kellenek az átmeneti esőgumik.
14.11: Webber veszi át a vezetést, Rosberg a második, miközben Massa és Grosjean sehol.
Sutil elszámolja magát a Mirabeau-nál, de nem sérül az autója.
14.10: Alonso csapatával folytatott rádióbeszélgetése alapján szárad a pálya.
14.09: Az aszfalt néhol nagyon csúszós, másutt viszont egészen száraz. Vettel az élen, már 1:32 alatt, majd Sutil és Maldonado veszi át a vezetést 1:30.126-os idővel.
14.06: Alonso, majd Hamilton a leggyorsabb, folyamatosan javulnak az időeredmények, Hamilton már 1:33 alatt.
14.04: Massát és Grosjeant leszámítva mindenki a pályán, Button, majd Webber az első helyen, 1:36.5-es időeredménnyel.
14.02: Bianchi motorja az első körben elfüstölt, így az ő időmérőjének már vége is.
14.00: Sorban állnak az autók a boxutca kijáratánál, minden gépen átmeneti esőgumik (intermediate).
Az időmérő előtt eleredt az eső, így a kvalifikáció kezdetekor a pilóták 17 fokos levegővel, 23 fokos aszfalttal és nedves pályával szembesülhettek.
A Ferrarinál még mindig dolgoznak Felipe Massa autóján, aki a délelőtt a Saint-Devote bejáratánál törte össze versenygépét. Sebességváltót is cseréltek a négykerekűben, így a brazil öt rajthelyes büntetésre számíthat.
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Maldonado | 1:23.452 | 1. | Vettel | 1:15.988 |
2. | Vergne | 1:23.699 | 2. | Räikkönen | 1:16.040 |
3. | Alonso | 1:23.712 | 3. | Rosberg | 1:16.135 |
4. | Grosjean | 1:23.738 | 4. | Hamilton | 1:16.265 |
5. | Button | 1:23.744 | 5. | Alonso | 1:16.510 |
6. | Hamilton | 1:23.779 | 6. | Sutil | 1:17.261 |
7. | Vettel | 1:24.243 | 7. | Webber | 1:17.322 |
8. | Rosberg | 1:24.620 | 8. | Button | 1:17.420 |
9. | Bottas | 1:24.681 | 9. | Vergne | 1:17.623 |
10. | Pérez | 1:24.682 | 10. | Pérez | 1:17.748 |
11. | Ricciardo | 1:24.852 | 11. | Hülkenberg | 1:18.331 |
12. | Sutil | 1:25.108 | 12. | Ricciardo | 1:18.344 |
13. | Webber | 1:25.352 | 13. | Grosjean | 1:18.603 |
14. | Hülkenberg | 1:25.547 | 14. | Bottas | 1:19.077 |
15. | Räikkönen | 1:25.835 | 15. | Van der Garde | 1:19.408 |
16. | Van der Garde | 1:26.095 | 16. | Maldonado | 1:21.688 |
17. | Di Resta | 1:26.322 | 17. | ||
18. | Pic | 1:26.633 | |||
19. | Gutiérrez | 1:26.917 | |||
20. | Chilton | 1:27.303 | |||
21. | Bianchi | idő nélkül |
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:13.876 | átlag: 162.759 km/ó |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:13.967 | 0.091 mp h. |
3. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:13.980 | 0.104 |
4. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:14.181 | 0.305 |
5. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:14.822 | 0.946 |
6. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:14.824 | 0.948 |
7. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 1:15.138 | 1.262 |
8. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:15.383 | 1.507 |
9. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:15.647 | 1.771 |
10. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:15.703 | 1.827 |
11. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:18.331 | 2.343 |
12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:18.344 | 2.356 |
13. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:18.603 | 2.615 |
14. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:19.077 | 3.089 |
15. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1:19.408 | 3.420 |
16. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:21.688 | 5.700 |
17. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:26.322 | 2.870 |
18. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault | 1:26.633 | 3.181 |
19. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:26.917 | 3.465 |
20. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 1:27.303 | 3.851 |
21. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth | idő nélkül | |
22. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | idő nélkül |
DRS-ZÓNA
A Nemzetközi Automobil-szövetség a Monacói Nagydíjra csupán egy DRS-zónát jelölt ki, az alagútban ugyanis túl veszélyes lenne a hátsó légterelő kinyitása (az idén csak a Japán Nagydíj lesz még egy DRS-zónás). A szokás szerint a célegyenesben lévő zóna az aktiválási ponttól az első féktávig tart, aki a mérési pontokon (DRS detection) a versenyen egy másodpercen belül van az előtte haladóhoz képest, kinyithatja a hátsó légterelőjét, hogy nagyobb legyen a végsebessége. Az idén már az edzéseken is csak itt lehet kinyitni a légterelőt.