F1: Nem a mi autónk a legjobb, de mindent kihozunk belőle – Hamilton

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2017.10.01. 13:42
null
Hamilton szívesen csatázott volna Verstappennel, de ma inkább a vb-címre gondolt (Fotó: AFP)
Max Verstappen az idei rengeteg balszerencse után úgy érzi, kijárt neki a győzelem, míg Lewis Hamilton nem büszke arra, hogy olyan könnyen elengedte a hollandot, de a világbajnokságot szem előtt tartva ezt kellett tennie. Sergio Pérez betegen lett hatodik, Stoffel Vandoorne úgy érzi, végre fel tudja venni a versenyt Fernando Alonsóval. Sebastian Vettel nagy mentését tönkretette a leintés utáni ütközése, ami miatt talán még váltót is kell cserélni az autójában, és újabb rajtbüntetés vár rá. Kimi Räikkönen nem is akar belegondolni, nyerhetett volna-e, Valtteri Bottas elismerte, nincs önbizalma. Sepangi nyertesek és vesztesek.

 

NYERTESEK

Max Verstappennek az idén szinte semmi sem jött össze. Az első 14 futam felét fel kellett adnia, több biztos dobogós helyezést szalasztott el ütközés vagy műszaki hiba miatt.

Két hete Szingapúrban azt mondta, a Red Bull legjobb esélye szállt el a rajtkarambol miatt. Erre Malajziában, egy nappal 20. születésnapja után a Ferrari motorhibáit is kihasználva nyerni tudott, mert végigbírta az autója az 56 körös távot.

„Az eddigi idénybeli eredményeim után igen jól jött a győzelem. Nagyon jó volt az autó, amikor akartam, gyorsítottam – mondta a holland. – Az elején tudtam, hogy van esélyem Lewis ellen, a kigyorsításai nem voltak olyan tiszták, mint az enyémek, ez esélyt adott. A célegyenesben több vesztenivalója is volt, mint nekem, ezért bátran belementem a manőverbe. Onnan pedig a saját tempómat diktáltam.”

Lewis Hamilton rendkívül éretten versenyzett vasárnap. Tudta, hogy nem az övé a leggyorsabb autó, ezért ahelyett, hogy csatázni kezdett volna a győzelemért, megelégedett a második hellyel. Persze 28 pontos előnyével megtehette, főleg úgy, hogy vb-riválisának minimális esélye volt arra, hogy Sepangban elé kerüljön.

Hamilton azonban a futam után figyelmeztette csapatát.

„Nem vagyok meggyőződve róla, hogy a mienk a legjobb autó, de mi képesek vagyunk rá, hogy mindent kihozzunk belőle – mondta az immár 34 pontos előnnyel vezető Hamilton. – Most sem mi voltunk a leggyorsabbak, de dolgoznunk kell, mert még vannak versenyek, és van esélyünk további győzelmekre.”

Hamilton elmondta, Verstappennel nem akart kockáztatni, ezért visszafogottan védekezett. Nem büszke rá, de a világbajnokság alakulása szempontjából ez volt a bölcs döntés.

„Max gyorsabb volt nálam, ha akkor magam mögött is tartom, nem sokáig maradok az élen” – ismerte el Hamilton, aki a hátralévő öt helyszín közül négyen tavaly győzelmet aratott.

19. MALAJZIAI NAGYDÍJ
SZEPTEMBER 29., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:48.962
2. szabadedzés: 1. Vettel 1:31.261
SZEPTEMBER 30., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Räikkönen 1:31.880
pole: Hamilton 1:30.076, 2. Räikkönen 1:30.121
OKTÓBER 1., VASÁRNAP
futam: 1. Verstappen, 2. Hamilton, 3. Ricciardo
KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Október 8., 7.00: Japán Nagydíj
Október 22., 21.00: Amerikai Nagydíj
Október 29., 20.00: Mexikói Nagydíj

Sergio Pérez Verstappenhez hasonlóan 68 ponttal érkezett Malajziába, de neki esélye sem volt a győzelemre Sepangban. Főleg azt követően, hogy szombaton súlyos gyomorfertőzést kapott, az időmérő után infúzióra kötötték, és vasárnap begyógyszerezve kellett autóba ülnie.

„Ez a legrosszabb hely arra, hogy lebetegedj a futam előtt. Csak infúzióval sikerült pótolni a folyadékot a szervezetemben. Eleve a szezon legnehezebb versenye volt a mai, közel álltam hozzá, hogy feladjam, de folytatnom kellett” – mondta a hatodik helyen célba érő Pérez, aki számára ez felér a győzelemmel.

Stoffel Vandoorne a szingapúri 7. helyezése után Malajziában megtartotta lendületét. Az időmérőn Fernando Alonsót tiszta csatában legyőzve a 7. helyről rajtolt, és a Honda-motor minden gyengesége ellenére megőrizte pozícióját a befutóig, megismételve két héttel korábbi bravúrját, miközben csapattársa látványosan szenvedett a versenyen.

„Határozottan mondhatom, ez volt F1-es karrierem eddigi legjobb versenye. Sokkal nehezebb futamra számítottunk, de magam mögött tartottam két Williamset és egy Force Indiát, csak Pérez előzött meg. Nyomtam, mint az őrült, de közben figyeltem a fogyasztásra és a gumikra is. Nagyon elégedett vagyok, végre úgy érzem, nyomás alá tudom helyezni Fernandót” – mondta a belga.

Pérez betegen versenyezve lett 6., Vandoorne úgy érzi, végre felnőtt Alonso szintjére (Fotó: AFP)
Pérez betegen versenyezve lett 6., Vandoorne úgy érzi, végre felnőtt Alonso szintjére (Fotó: AFP)

Pierre Gasly a 14. helyen ért célba első versenyén, de a Toro Rosso francia újonca számára jó hír, hogy ennél csak könnyebb lesz. Sepangban nem működött az itókája, elmozdult az ülése, ami miatt a végére szinte kibírhatatlanul fájt a dereka. Végül mégis mosolyogva szállt ki az autójából.

„A csapat úgy gondolta, nem elég kihívás az 56 kör, rátett egy lapáttal – viccelődött Gasly. – Nem volt könnyű így versenyezni, ám nagyon örülök, hogy túl vagyok az első versenyen. Van, amit legközelebb jobban kell csinálnom, de összességében elégedett vagyok.”

VESZTESEK

A 20. rajthelyről pazar versenyzéssel a 4. pozícióig felzárkózó Sebastian Vettel sokáig a nyertesek kategóriába illett volna, de a leintés után a levezető körben elbambult, és összeütközött Lance Stroll-lal. Az esetben mindkét pilóta ugyanannyira hibás, egyik sem várta, hogy ott lesz a másik. Vettel megpróbált elmenni Stroll mellett, a kanadai pedig éppen akkor húzódott jobbra.

Vettel leintés utáni balesete sokba kerülhet – öt rajthelybe Szuzukában (Fotó: AFP)
Vettel leintés utáni balesete sokba kerülhet – öt rajthelybe Szuzukában (Fotó: AFP)

A Ferrari bal hátsó kereke kitört, de nem is ez a legnagyobb baj, hanem az, hogy a váltója is megsérülhetett, és ha ki kell cserélni a Japán Nagydíj előtt, akkor öt rajthelyes büntetést kap Szuzukában. A Ferrari nagyon borúlátó, s az FIA-tól még kért is külön engedményt a szokatlan esetre hivatkozva, de a szövetség nem tesz kivételt: Vettel célba ért az autóval, ilyenkor a váltócsere csak akkor nem von büntetést maga után, ha hat egymást követő futamon ezt használta volna Vettel. Ám ez a szingapúri kiesést követően vadonatúj eszköz volt.

Vettel nyilatkozatát ide kattintva olvashatja el.

Csapattársa szombati motorhibája után a Ferrari Kimi Räikkönenben bízhatott, de a finn esélyt sem kapott arra, hogy véget vessen a 2013-as Ausztrál Nagydíj óta tartó nyeretlenségi sorozatának. A rajtrácsra vezető körében jelezte, valami nem stimmel az autóval, amelyet a célegyenesben megvizsgált a csapat, és a szerelőbrigád úgy döntött, nem lehet elrajtolni.

„Pénteken és szombaton is nagyon jó volt az autó, a felvezető körben a semmiből jött a hiba – mondta az idén negyedszer nullázó finn. – Senkit sem hibáztathatok ezért. Csalódott vagyok, lehetetlen megmondani, talán nyerhettem volna, hiszen nagyon jó az autó. Ki tudja, hol értem volna célba?"

Valtteri Bottas végigment, és a szombati időmérő után a versenyen is messze elmaradt Hamiltontól, a Red Bulloktól, és Vettel Ferrarijával sem volt egy súlycsoportban, képtelen volt rá, hogy maga mögött tartsa a mezőny végéről felzárkózó németet. A Mercedes aggódik a finn visszaesése miatt, hiszen miközben Hamilton feljebb kapcsolt, Bottasnak esélye sincs arra, hogy futamot nyerjen.

„Nem erre számítottam. Már pénteken lassú voltam, és ez a versenyen sem változott. Az autómat nem sikerült jól beállítani az új aerodinamikai elemekkel, de én is lassú voltam. Nem vagyok a legjobb formámban, nincs meg az önbizalmam, mint a szezon első felében” – ismerte el a finn.

A Formula–1 is vesztesnek tekinthető, hiszen utoljára rendeztek futamot a sepangi pályán. Hermann Tilke első ázsiai alkotása számos, azóta bemutatkozó versenyhelyszínt (Isztambul, India, Dél-Korea) túlélt, de a helyi szervezők úgy vannak vele, hogy a MotoGP-hez képest az F1 sokkal kevesebbet tud nyújtani, ráadásul a rendezés is a többszörösébe kerül.

Paróka, jégkrém, Felipe Baby, Multi21 – Sepang legjobbjai

A délkelet-ázsiai ország könnyen mondott le a futamról, amely 19 év alatt 11 győztest látott, itt győzött először Räikkönen, itt állt először dobogón Alonso és Jenson Button, Alonso első pole pozíciója is Sepangban volt meg. Button Nick Heidfeldhez és Hamiltonhoz hasonlóan első leggyorsabb körét is itt futotta.

Zsúfolt lelátók Malajziában – hiányozni fog (Fotó: AFP)
Zsúfolt lelátók Malajziában – hiányozni fog (Fotó: AFP)

A szép emlékek és statisztikák mellett az F1-nek hiányozni fog a lendületes, ritmusos versenypálya, az állandóan változó, teljesen kiszámíthatatlan időjárás, a hasonlóan kiszámíthatatlan eredmények, és Európában a kellemes, nem túl korai, de még délelőtti időpont is.

 

MALAJZIAI NAGYDÍJ, A VÉGEREDMÉNY (56 kör, 310.408 km)
1.
Max Verstappen
hollandRed Bull-TAG Heuer
1:30:01.290
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 12.770 mp h.
3. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-TAG Heuer 22.519 mp h.
4. Sebastian Vettel német Ferrari 37.362 mp h.
5. Valtteri Bottas finn Mercedes 56.021 mp h.
6. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:18.630 p h.
7. Stoffel Vandoorne belga McLaren-Honda 1 kör h.
8. Lance Stroll kanadai Williams-Mercedes 1 kör h.
9. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1 kör h.
10. Esteban Ocon francia Force India-Mercedes 1 kör h.
11. Fernando Alonso spanyol McLaren-Honda 1 kör h.
12. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1 kör h.
13. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1 kör h.
14. Pierre Gasly francia Toro Rosso-Renault 1 kör h.
15. Jolyon Palmer brit Renault 1 kör h.
16. Nico Hülkenberg német Renault 1 kör h.
17. Pascal Wehrlein német Sauber-Ferrari 1 kör h.
18. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 2 kör h.
FELADTA megtett körök
Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Renault 29
NEM INDULT
Kimi Räikkönen finn Ferrari
A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Lewis Hamilton 7 10 15 281
2. Sebastian Vettel 4 10 14 247
3. Valtteri Bottas 2 10 14 222
4. Daniel Ricciardo 1 8 12 177
5. Kimi Räikkönen 4 11 138
6. Max Verstappen 1 2 8 93
7. Sergio Pérez 12 76
8. Esteban Ocon 14 57
9. Carlos Sainz Jr. 9 48
10. Nico Hülkenberg 6 34
11. Felipe Massa 9 33
12. Lance Stroll 1 6 32
13. Romain Grosjean 7 26
14. Stoffel Vandoorne 3 13
15. Kevin Magnussen 3 11
16. Fernando Alonso 2 10
17. Jolyon Palmer 1 8
18. Pascal Wehrlein 2 5
19. Danyiil Kvjat 2 4
KONSTRUKTŐRÖK
1. Mercedes 503
2. Ferrari 385
3. Red Bull-TAG Heuer 270
4. Force India-Mercedes 133
5. Williams-Mercedes 65
6. Toro Rosso-Renault 52
7. Renault 42
8. Haas-Ferrari 37
9. McLaren-Honda 23
10. Sauber-Ferrari 5

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik