Sokan kritizálták Lance Strollt F1-es debütálásakor. Ennek egyik oka a családi háttere volt, ugyanis egyértelműen jobb helyzetben van, mint más fiatal versenyzők milliomos üzletember édesapja miatt – aki mellesleg a Williamset is jelentősen támogatja anyagilag –, emellett hibákat is bőven elkövetett a fiatal kanadai versenyző, aki az első téli teszttől kezdve sokszor összetörte Williamsét. A hétvégi Azerbajdzsáni Nagydíjon azonban Stroll megszerezte élete első F1-es dobogós helyezését, amikor a kaotikus verseny végén a harmadik helyen intették le, a kanadai viszont kétli, hogy ezzel el tudja hallgattatni a kritikusait.
„Nem hiszem, hogy ez bármit is bizonyít. Nem figyelek a kritikákra, mindez csak zaj a számomra. Tavaly is kritizáltak, amikor tökéletes évem volt, és most is, amikor akadnak nehézségeim. Én viszont elégedett vagyok magammal. Az azeri nagyon komoly és őrült verseny volt, amin sok minden történt. A piros zászlós fázis alatt ki kellett ugrani az autóból, majd az újraindításnál vissza kellett szállni. Minden elég gyorsan történt. Annak köszönhetjük a jó eredményt, hogy kimaradtunk a balhékból, és hagytunk másokat hibázni. El sem tudom mondani, mit érzek most” – nyilatkozta a futamot követően.
Azzal, hogy Strollt a harmadik helyen intették le az Azerbajdzsáni Nagydíjon, ő lett minden idők legfiatalabb pilótája, aki a debütáló évében dobogóra állhatott. Abban, hogy ő legyen az abszolút legfiatalabb dobogós helyezett, 11 nappal maradt el Max Verstappen rekordjától, ugyanis Stroll 18 éves és 239 napos volt az azeri verseny napján, míg a holland 18 évesen és 228 naposan állhatott fel először a dobogóra, amikor is megszerezte élete első és eddigi egyetlen győzelmét a tavalyi Spanyol Nagydíjon.
„Néha átkerülni az F3-ból az F1-be nagyon nehéz, és sok időt vesz igénybe, mire megérted ezt a sportágat – magyarázta Stroll a változások kapcsán. – Bakiban más irányba mentünk el az autó beállításaival, mint mondjuk Bahreinben vagy Barcelonában. A hétvége elejétől nagyon gyors voltam, akárcsak Kínában vagy Bahreinben, ahol az időmérőn bejutottam a Q3-ba.”
„Ezekkel a beállításokkal jobban érzem magam az autóban. Végre jól tudom vezetni azt, és igazán keményen nyomhatom, amitől egyre magabiztosabb leszek. Továbbra is keményen fogok dolgozni, nem állok meg ennyinél. Sokat tudok még fejlődni, ám ez időigényes. Az idei viszonyok meglehetősen nehezek a számomra, így több tapasztalatra van szükségem, és fel kell még fedeznem néhány dolgot.”