„Talán jobb lenne, ha szüneteltetnénk a Malajziai Nagydíjat. A Formula–1 már nem érdekes, évek óta egyetlen csapat uralja” – idézték a helyi lapok a sepangi pálya igazgatóját, aki elmondta, az idei futamra adták el a legkevesebb jegyet, csak a tikettek 60 százaléka kelt el.
Datuk Ahmad Razlan Ahmad Razali nyilatkozata azért is kellemetlen, mert az F1-et uraló Mercedes fő szponzora a malajziai Petronas olajtársaság.
A Malajziai Nagydíj F1-gyel megkötött szerződése 2018-ig szól, de a helyi sportminiszter szerint nem fogják erőltetni a tárgyalásokat.
„Szerintem nem szabad több F1-es futamot rendeznünk, legalábbis a mostani állapotában nem. Túl magasak a költségek, nem térül meg – mondta Khairy Jamaluddin. – Amikor 1999-ben idejött az F1, hatalmas dolog volt, az első ázsiai futam Japánon kívül. Ez a varázs elveszett.”
A politikus szerint minden a MotoGP mellett szól.
„A MotoGP-ben alacsonyabb a rendezési költség. Telt ház van. A Moto2 és a Moto3-ban malajziai pilóták is szerepelnek” – sorolta az érveket Jamaluddin, akinek nyilatkozata ébresztő lehet az F1 számára.
Kérdés, trendet teremtenek-e a malajziaiak?