Az új keret rúdjai keskenyebbek, elhelyezkedésük magasabb és tágabb a tavasz elején Barcelonában bemutatott változatnál, amely már eleve nem zavarta a versenyzőket a kilátásban. Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója elmondta, hogy amíg egy oldalra eldőlő fej már biztosan nem ütközne bele, egy frontális ütközésnél előrecsukló bukósisak még nekiütődne. Ahhoz, hogy ezt is biztonsággal kizárják, két centiméterrel előrébb kellene tolni a keret elejét.
Az FIA szerint a töréstesztek eredményei egyébként minden tekintetben kedvezőek, de a csapatok találtak kifogásolható részleteket. A Red Bull rámutatott, hogy Felipe Massa 2009-es hungaroringi rugós balesetének a glóriakerettel a legjobb esetben is ugyanaz lett volna a következménye, mint a nélkül. A rosszabb verzió, hogy a rugó a váz tetejéről lefelé pattanva a pilóta mellkasát találja el.
A Ferrari és a Force India az oldalirányú ütközésektől tart. Ebben az esetben az oldalról érkező autó orra vagy padlólemeze beakadhat a keretbe, amely egyenesen a versenyző feje felé irányítaná az alkatrészt.
„Nem kérdés, hogy ebben az esetben ki járna rosszul: a pilóta vagy a padlólemez. Utóbbi gyakorlatilag guillotine-ként funkcionálna" – mondta Andy Green, a Force India technikai igazgatója.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke úgy véli, a glóriakeret bevetését úgyis megszavaztatják a nagyobb csapatok műszaki vezetőiből álló testülettel (ez a stratégiai bizottság), amelynek tagjai jelenleg nem hajlanak az igenre. Az elutasító határozat már júliusban megszülethet.