Napsütéses idő, fenyegetően közelgő sötét felhők és helyenként nedves aszfalt fogadta a Formula–1 mezőnyét a harmadik és egyben utolsó szabadedzésen Monzában. Ennek ellenére a mezőny száraz pályás gumikon vette birtokba a pályát, miközben a pénteki második gyakorláson nagy balesetet szenvedő Marcus Ericsson is zöld jelzést kapott az orvosoktól.
AUGUSZTUS 31., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Pérez 1:34.000 |
2. szabadedzés: 1. Vettel 1:21.105 |
SZEPTEMBER 1.,SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Vettel 1:20.509 |
15.00–16.00: időmérő edzés |
SZEPTEMBER 2.,VASÁRNAP |
15.10: a verseny (53 kör, 306.072 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Szeptember 16., 14.10:Szingapúri Nagydíj |
Szeptember 30., 13.10:Orosz Nagydíj |
Október 7., 07.10:Japán Nagydíj |
A svéd így az elsők között hajtott a pályára a szerelői által éjszaka is szerelt a Sauberrel, amelynek a karosszériáját is kellett cserélni. Ericsson nem futott rögtön mért kört, szemben a két McLarennel, amely a tréning korai szakaszában Fernando Alonso, Stoffel Vandoorne sorrendben elfoglalta az időlista első két helyét.
Ám a wokingiak vezetése nem tartott sokáig, amint megérkeztek a többiek, lassan visszacsúsztak a mezőny hátsó részére. Az első köröket követően először Kimi Räikkönen állt az élre, miközben Sebastian Vettel több hibát is elkövetett, aztán az újabb próbálkozások után már Lewis Hamilton foglalta el az első helyet, igaz, előnye csupán 0.007 másodperc volt a Ferrari finnje előtt.
Bő 20 perccel a tréning vége előtt viszont a maranellóiak újabb időmérős körökre szánták el magukat. Vettel 1:21.035-tel átvette a vezetést, Räikkönen besorolt mögé 87 ezredes lemaradásban, így a két Ferrari állt az élre. Ezzel azonban még nem volt vége, az olaszok ugyanis hirtelen tempót váltottak, és Vettel 1:20.509-re javította a legjobb időt, Hamilton lemaradása így a 9 tizedet is súrolta.
Ám a Mercedesek nem hagyták magukat, a címvédő azonnal válaszolt vb-riválisa körére, amit második próbálkozásra 81 ezredre meg is közelített, s Bottas is javított, 0.603 másodpercre csökkentette hátrányát a jobbik SF71-H mögött.
Az első négy helyen így Ferrari, Mercedes sorminta alakult ki, míg mögöttük Max Verstappen érkezett a Red Bull-lal. A hatodik pozícióban nem márkatársa, Daniel Ricciardo, hanem Kevin Magnussen végzett, sőt az ausztrál elé Esteban Ocon is befért még.
Az első tízes sorát a továbbra is jó formát mutató Charles Leclerc, illetve az amerikai istálló franciája, Romain Grosjean egészítette ki.
Nagyon jó gyakorlást tudhat maga mögött a Williams csapata, hiszen a mezőny legvége helyett a 14-15. helyet foglalta el Szergej Szirotkin, Lance Stroll sorrendben, kisebb meglepetésre így Nico Hülkenberg és Brendon Hartley zárt az utolsó két pozícióban.
Folytatás 15 órakor az időmérővel.
1. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:20.509 | átlag: 259.036 km/ó | 18 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:20.590 | 0.081 mp h. | 14 |
3. | Kimi Räikkonen | finn | Ferrari | 1:20.682 | 0.173 | 16 |
4. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:21.112 | 0.603 | 18 |
5. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Tag Heuer | 1:21.388 | 0.879 | 15 |
6. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:22.011 | 1.502 | 15 |
7. | Esteban Ocon | francia | RPFI-Mercedes | 1:22.055 | 1.546 | 16 |
8. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Tag Heuer | 1:22.310 | 1.801 | 15 |
9. | Charles Leclerc | monacói | Sauber-Ferrari | 1:22.313 | 1.804 | 17 |
10. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:22.357 | 1.848 | 16 |
11. | Sergio Pérez | mexikói | RPFI-Mercedes | 1:22.486 | 1.977 | 13 |
12. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:22.631 | 2.122 | 20 |
13. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1:22.737 | 2.228 | 15 |
14. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1:22.778 | 2.269 | 20 |
15. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:22.860 | 2.351 | 19 |
16. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:22.882 | 2.373 | 25 |
17. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 1:22.892 | 2.383 | 23 |
18. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1:22.987 | 2.478 | 16 |
19. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:23.149 | 2.640 | 10 |
20. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1:23.164 | 2.655 | 19 |