Ahogyan azt az utóbbi években megszokhattuk, Szocsiban nem igazán kell tartaniuk a csapatoknak a változékony időjárási körülményektől, és eszerint kezdhette meg a mezőny a munkát ennek a hétvégének a szombati napján is. Akárcsak azt első kettő, a harmadik szabadedzés is napos, kellemes viszonyok között vette kezdetét.
Elsőként a McLaren versenyzői vették birtokba a pályát, és az első mért kört is Lando Norris autózta. Az első negyedóra végén a szocsi szabadedzéseken is jól teljesítő Daniel Ricciardo volt a leggyorsabb. Nem sokkal később Valtteri Bottas állt az élre, aki az első gyors körön hibázott egy kicsit, a második körét azonban már sikerült összeraknia, és egészen az első helyig tört előre.
SZEPTEMBER 25., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:34.923 | |||
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:33.519 | |||
SZEPTEMBER 26., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:33.279 | |||
Időmérő: 14.00–15.00 | |||
SZEPTEMBER 27., VASÁRNAP | |||
A verseny (53 kör, 309.745 km) rajtja: 13.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Október 11., 14.10 | Eifel Nagydíj, Nürburgring | ||
Október 25., 14.10 | Portugál Nagydíj, Portimao | ||
November 1., 13.10 | Emilia Romagna-i Nagydíj, Imola |
A harmadik szabadedzés sem múlt el látványos megforgás nélkül. Ezúttal Pierre Gasly alatt állt keresztbe az AlphaTauri a 15-ös kanyarban, ám a francia versenyző meg tudta állítani az autót, mielőtt azt a gumifal tette volna meg. Nem sokkal később Esteban Ocon is megjárta a bukóteret a pálya utolsó szektorában.
Féltávnál továbbra is Bottas állt az élen, ám Verstappennek sikerült elválasztania a két Mercedest, miután bejött a második pozícióba, ráadásul az ideje alig 17 ezredmásodperccel maradt el Bottas legjobbjától.
Lance Stroll a bokszutcában élt át néhány izgalmas másodpercet, amikor kis híján elütötte a Racing Point egyik szerelőjét. A kanadai autóján kereket cseréltek, majd amikor megkapta a zöld jelzést, hogy mehet vissza a pályára, valaki átsétált előtte. Stroll a csapatrádión jelezte, hogy ő is veszélyesnek találta a helyzetet.
Az utolsó 20 percben Bottas tovább tudott javítani az addigi legjobb idején, és az előnye már több mint két tizedmásodperc volt Verstappennel szemben. Néhány perccel később azonban Hamilton vette át a vezetést, ráadásul csaknem nyolc tizedmásodpercet adott a csapattársának.
Az utolsó percekben sokan mások is javítottak az idejüket, Carlos Sainz Jr. például bejött a harmadik helyre a Mercedes versenyzői mögé, majd Oconnak és Péreznek is sikerült Verstappen elé kerülnie a listán. Az élen nem történt változás: Hamilton bizonyult a leggyorsabbnak Bottas előtt.
Folytatás 14 órakor az időmérővel!
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:33.279 | átlag: 225.697 km/ó | 16 kör |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:34.055 | 0.776 mp. h. | 19 |
3. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 1:34.096 | 0.817 | 17 |
4. | Esteban Ocon | francia | Renault | 1:34.239 | 0.960 | 13 |
5. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:34.252 | 0.973 | 14 |
6. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:34.306 | 1.027 | 11 |
7. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:34.594 | 1.315 | 14 |
8. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:34.732 | 1.453 | 13 |
9. | Danyiil Kvjat | orosz | AlphaTauri-Honda | 1:34.768 | 1.489 | 14 |
10. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:34.787 | 1.508 | 12 |
11. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:34.792 | 1.513 | 12 |
12. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:34.806 | 1.527 | 14 |
13. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:34.979 | 1.700 | 16 |
14. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:35.257 | 1.978 | 14 |
15. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:35.292 | 2.013 | 14 |
16. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:35.451 | 2.172 | 14 |
17. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:35.590 | 2.311 | 15 |
18. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:35.599 | 2.320 | 15 |
19. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 1:35.603 | 2.324 | 14 |
20. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:35.981 | 2.702 | 17 |