Valtteri Bottas az első, Lewis Hamilton a második, míg Max Verstappen a harmadik portimaói szabadedzésen zárt az élen, és ez a hármas ugyanebben a sorrendben végzett a szombati időmérőn is. Bottas tehát meglepte a 100. pole pozíciójára készülő csapattársát, illetve az egy körön ezúttal is gyorsabb, de megint hibázó Red Bullokat.
ÁPRILIS 30., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:19.648 | ||||
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:19.837 | ||||
MÁJUS 1., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:18.489 | ||||
Időmérő: 1. Bottas 1:18.348 | ||||
MÁJUS 2., VASÁRNAP | ||||
A verseny: 1. Hamilton, 2. Verstappen, 3. Bottas | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Május 9., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona | |||
Május 23., 15.00 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | |||
Június 6., 14.00 | Azeri Nagydíj, Baki |
A finnek szüksége is volt erre az imolai gyenge teljesítményét, valamint bukását követően, főleg, hogy hátránya már 28 pont az éllovas Hamilton, és 27 pont a második Verstappen mögött. Bár a mostani idényben még nem hozott szerencsét a pole, Bottas abban bízott, hogy jó rajtot vehet, amit követően sikerül az irányítása alatt tartani a Pirelli által egykiállásosra jósolt versenyt.
A futam legnagyobb kérdése így az volt, hogy a finnek sikerül-e visszakapaszkodnia, vagy az idény harmadik versenye is Hamilton és Verstappen párharcáról fog szólni.
Bottas jól rugaszkodott el, s sikerült is megtartania a vezetést, mögé Hamilton, valamint Verstappen sorolt be, vagyis nem változott az első hármas sorrendje. A negyedik helyre Carlos Sainz Jr. lépett előre, miután megelőzte Sergio Pérezt, majd a nagyot csatázó Lando Norris és Esteban Ocon sorakozott az első hetesben.
George Russellnek sikerült megtartania a 11. pozíciót, míg a 16. helyről induló Daniel Ricciardo az első kör végén már tizenharmadikként haladt, miután előtte Kimi Räikkönen szállt bele hátulról csapattársába, Antonio Giovinazziba.
A finn első szárnya letört, s egy része beragadt a bal első alá, aminek következményeként fel kellett adnia a futamot. Az eset miatt a pályára hajtott a biztonsági autó is, amely hat körön keresztül vezette fel a versenyt.
Bottas nagyon jó ütemben jött el az újraindításnál, míg Hamilton olyannyira beragadt, hogy a harmadik Verstappennek még a gázról is el kellett emelnie a lábát, hogy ne előzzön a safety car vonal előtt. A holland így vesztett némi lendületet, azonban ez sem állította meg, hogy megelőzze a hétszeres világbajnokot. Mögöttük Sainz bukott több pozíciót, miután Norris és Pérez is maga mögé utasította, míg hátrébb Ricciardo egészen a 11. helyig lépett előre, miközben Russell több helyet is bukott.
A következő körökben Verstappen próbálta támadni Bottast, azonban nem igazán tudott előzési pozícióba kerülni, ráadásul elkövetett egy kisebb hibát is, amit Hamilton azonnal kihasznált, s visszavette a második pozíciót a 11. körben. A brit innentől fogva magasabb tempóra kapcsolt, s megközelítette DRS-távolságon belülre Bottast, miközben hamar 2 másodperces előnyt épített ki Verstappen előtt.
Hamilton próbálkozásai a 20. körben fizetődtek ki, amikor külső ívről sikerült elmennie Bottas mellett, s átvette a vezetést! A mercedeses pozíciócsere után nagyon közel került egymáshoz az első hármas, de a britnek néhány kör után sikerült csaknem 2 szekundumos előnyt kiépítenie, amit később tovább is növelt, míg Verstappen egészen a kiállásáig nem eresztette Bottast.
A holland a 36. körben állt ki friss keményekért, amire a Mercedes azonnal reagált, s már a következő körben kihívta Bottast. A finn ugyancsak a fehér oldalfalú Pirelliken tért vissza, igaz, az övéi használtak voltak. Bár a pilóta Verstappen előtt tért vissza, szemmel láthatóan küszködött a hideg abroncsokon, amit a Red Bull-os azonnal ki is használt, s lehagyta a 77-es rajtszámú „ezüstnyilat”. A kint maradó Hamilton ezt nem hagyhatta figyelmen kívül, így a 38. körben ő is kiállt, aminek következményeként Pérez vette át a vezetést.
A mexikói ezt követően nagyon elnyújtotta az etapját, s rendíthetetlen menetelését egyedül Nyikita Mazepin zavarta meg, aki a lekörözésnél figyelmen kívül hagyta a kék zászlót. A nagy hátrányban az utolsó helyen autózó orosz 5 másodperces időbüntetést kapott az eset miatt.
Pérez végül egészen az 52. körig várt, cseréjét azt követően hajtotta végre, hogy Hamilton felért rá, és megelőzte. A Red Bull-os lágy abroncsokat kapott, amelyen megkezdhette a felzárkózást a negyedik helyről. A mexikói azonban amellett, hogy nem tudott javítani már a pozícióján, még a hátrányát sem sikerült annyira lecsökkentenie, hogy a Mercedes ne hívja ki megint Bottast, hogy rá tudjon menni a pluszpontot érő leggyorsabb körre. Az „ezüstnyilak" cseréjére a következő körben reagált Verstappen is, aki bár az utolsó körben megfutotta a leggyorsabb kört, pályakiszélesítés okán később törölték a körét, az egy pontot így Bottas örökölte meg.
Míg a vetélytársak az egy pontért csaptak össze, Hamilton magabiztosan, csaknem 30 másodperces előnnyel szelte át elsőként a célvonalat. A brit pályafutása 97. győzelmét aratta, s nyolc pontra növelte az előnyét az egyéni összetettben. A második Verstappen lett, míg a dobogó alsó fokára Bottas állt fel, aminek köszönhetően fellépett Norris mögé a vb-pontversenyben.
A negyedik Pérez lett, majd Norris, Leclerc, Ocon vezérletével az Alpine kettőse, a szép felzárkózást bemutató Ricciardo, valamint Gasly zárta az első tízes sorát.
A 11. pozícióból induló Russell tehát nem tudta megszerezni az első pontjait a Williamsszel, a pilóta tizenhatodikként látta meg a kockás zászlót. Viszonylag jó versenyt tudhat maga mögött Sebastian Vettel, a négyszeres világbajnok csapattársa, Lance Stroll előtt végzett a 13. helyen.
Pozitív futamot zárt még Mick Schumacher is, a német pilóta Nicholas Latifi előtt haladt át a célvonalon, ami remek teljesítmény a Haastól.
Folytatás jövő hétvégén a Spanyol Nagydíjjal.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:34:31.421 | |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 29.148 mp h. | |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 33.530 mp h. | |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 39.735 mp h. | |
5. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 51.369 mp h. | |
6. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 55.781 mp h. | |
7. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:03.749 p h. | |
8. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:04.808 p h. | |
9. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:15.369 p h. | |
10. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:16.463 p h. | |
11. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:18.955 p h. | |
12. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. | |
13. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. | |
14. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. | |
15. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1 kör h. | |
16. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
17. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 2 kör h. | |
18. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 2 kör h. | |
19. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 2 kör h. | |
FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 | karambol |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LEGGYORSABB KÖRÖK | PONT | |
1. | Lewis Hamilton | 2 | 3 | 3 | 1 | 69 |
2. | Max Verstappen | 1 | 3 | 3 | – | 61 |
3. | Lando Norris | – | 1 | 3 | – | 37 |
4. | Valtteri Bottas | – | 2 | 2 | 2 | 32 |
5. | Charles Leclerc | – | – | 3 | – | 28 |
6. | Sergio Pérez | – | – | 2 | – | 22 |
7. | Daniel Ricciardo | – | – | 3 | – | 16 |
8. | Carlos Sainz | – | – | 2 | – | 14 |
9. | Esteban Ocon | – | – | 2 | – | 8 |
10. | Pierre Gasly | – | – | 2 | – | 7 |
11. | Fernando Alonso | – | – | 2 | – | 5 |
11. | Lance Stroll | – | – | 2 | – | 5 |
13. | Cunoda Juki | – | – | 1 | – | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 101 |
2. | Red Bull-Honda | 83 |
3. | McLaren-Mercedes | 53 |
4. | Ferrari | 42 |
5. | Alpine-Renault | 13 |
6. | AlphaTauri-Honda | 9 |
7. | Aston Martin-Mercedes | 5 |
8. | Haas-Ferrari | 0 |
8. | Alfa Romeo-Ferrari | 0 |
8. | Williams-Mercedes | 0 |