F1: Ricciardo nem érti, miért az ő stratégiáján változtattak

Vágólapra másolva!
2016.05.15. 18:15
null
Daniel Ricciardo nem érti csapata stratégiai lépését, de együtt tudott nevetni Max Verstappennel (Fotók: AFP)
Miközben az F1 a 18 éves Max Verstappent ünnepli, miután két és fél évvel megdöntötte Sebastian Vettel  korrekordjait, a Red Bullnál ezen a hét végén győzelemmel debütáló holland csapattársa, Daniel Ricciardo nem érti, miért az ő stratégiáját módosította a hátrányos három kiállásra a csapata. Nem akarta árnyalni új társa dicsőségét, de maradtak benne kérdőjelek.

A 18 éves, hét hónapos és 15 napos Max Verstappen történelmi győzelme alaposan felbolygatta az F1-et. Ha csak a statisztikákat nézzük, akkor is. A legfiatalabb győztes lett, a legfiatalabb dobogós volt, a legfiatalabban állt az élen – mindegyik kategóriában Sebastian Vettelt taszította le a trónról.

„Ez csodálatos, el sem hiszem. Nagy verseny volt, köszönöm a csapatnak, hogy ilyen jó autót készített – mondta Verstappen. – Az első versenyt megnyertem a Red Bullnál, ez szuper! Nagyon kicsi voltam, amikor az apám elkezdte terelgetni a pályafutásomat, és idáig jutottunk. Az utolsó tíz kör olyan volt, mint egy megbízhatósági verseny, alig hittem el, hogy az élen állok. Minden jól sült el, a legjobb stratégiát választottuk.”

„Minket is sokkol ez az eredmény – ismerte el Christian Horner csapatfőnök. – Eddig is biztatóak voltak a versenyeink, beváltak a fejlesztéseink, de hogy Max az első versenyén nyerni fog, nem hittük volna. A Mercedes lehetőséget adott nekünk, de a Ferrarikkal meg kellett küzdenünk. Max ellenállt a nyomásnak, tizennyolc évesen az egész hétvégét lehozta hiba nélkül, hihetetlen.”

Verstappen győzelme volt az első a Red Bull F1-es történetében, amely úgy született meg, hogy Sebastian Vettel nem volt az istálló versenyzője. A 2005-ben a Jaguar helyén bemutatkozó istállóban 2009-től 2014-ig versenyzett Vettel, s ebben az időszakban minden évben nyert is futamot a Red Bull, sőt, 2010-től 2013-ig mind a négy világbajnoki címet megszerezte.

Ricciardo a verseny elején az élen állt, úgy érezte, a kezében van az irányítás, mielőtt csapata kivette belőle
Ricciardo a verseny elején az élen állt, úgy érezte, a kezében van az irányítás, mielőtt csapata kivette belőle

2014-ben Vettel csapattársaként Daniel Ricciardo triplázott, őt tavaly óta, egészen eddig a hétvégéig az istálló új vezérének tekinthettünk. De Verstappen érkezésével úgy járhat, mint Mark Webber Vettel mellett. A két Mercedes karambolja után az élre álló ausztrál most úgy érezte, a stratégián ment el a győzelme. Az utolsó előtti körben történt defektje nélkül is eggyel többször állt a depóba, mint Verstappen.

„Ha valaki egy boly végén van, próbálja meg a három kiállást, mert nincs vesztenivalója. De a sor éléről átállni erre, hogy a többi autó mögé kerüljek, nincs sok értelme – mondta Ricciardo. – Irányítottam a versenyt, s bár nem voltam olyan gyors, mint reméltem, nem az a megoldás, hogy hátradobnak. Nem hiszem, hogy Max miatt tették ezt velem, így sikerült a stratégia. Az élen állónak kellene jobb stratégián mennie, még ha nincs is a defektem, akkor sem kerültem volna a dobogóra.”

Ricciardo a szintén háromszor kereket cserélő Vettelt támadta, volt egy tiszta ütközetük, amely után Vettel korábbi csapattárásra panaszkodott. Az ausztrál szerint a német reakciója tipikus volt, s hozzátette, nem érti, mit akar Vettel egy autóversenytől. A Ferrari pilótája abban egyetértett Ricciardóval, hogy hiba volt a három kiállás.

„Mindent megpróbáltunk a végén, kicsit meglepett, milyen előnyös volt a két kiállás, ez mindkét csapat esetében így volt. Érdekes volt, hogy a lágy gumikon mi voltunk a gyorsabbak, a közepesen keményen a Red Bull. A harmadik szektorban is a Red Bull volt a gyorsabb” – mondta Vettel.

Vettel ma elvesztett néhány rekordot, de legalább a dobogóra állt
Vettel ma elvesztett néhány rekordot, de legalább a dobogóra állt

Kimi Räikkönen a második helyezésével a vb-pontversenyben is feljött a második helyre. A verseny hajrájában próbált közel kerülni Verstappenhez, de nem tudott manőverbe kezdeni.

„Örülök Max sikerének, kár, hogy nem tudtam legyőzni, ilyen a versenyzés – mondta a finn. – Gyorsabb voltam, de az utolsó szakaszban nem tudtam követni, vesztetem a tapadásból mögötte. Mindent megpróbáltam, de nem volt elég, a célegyenes előtti kigyorsításom nem volt megfelelő. Az ötödik és a hatodik helyről indultunk, a verseny előtt aláírtam volna a második és a harmadik helyet, de így azért csalódott vagyok.”

46. SPANYOL NAGYDÍJ, A VÉGEREDMÉNY (66 KÖR, 307.104 KM)
1.
Max Verstappen
hollandRed Bull-TAG Heuer
1:41:40.017
2. Kimi Räikkönen finn Ferrari 0.616 mp h.
3. Sebastian Vettel német Ferrari 5.581 mp h.
4. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-TAG Heuer 43.950 mp h.
5. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 45.271 mp h.
6. Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Ferrari 1:01.395 p h.
7. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:19.538 p h.
8. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:20.707 p h.
9. Jenson Button brit McLaren-Honda 1 kör h.
10. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Ferrari 1 kör h.
11. Esteban Gutiérrez mexikói Haas-Ferrari 1 kör h.
12. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 1 kör h.
13. Jolyon Palmer brit Renault 1 kör h.
14. Felipe Nasr brazil Sauber-Ferrari 1 kör h.
15. Kevin Magnussen dán Renault 1 kör h.
16. Pascal Wehrlein német Manor-Mercedes 1 kör h.
17. Rio Haryanto indonéziai Manor-Mercedes 1 kör h.
FELADTÁK megtett körök
Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 56
Fernando Alonso spanyol McLaren-Honda 45
Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 20
Lewis Hamilton brit Mercedes 0
Nico Rosberg német Mercedes 0
A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Nico Rosberg 4 4 4 100
2. Kimi Räikkönen 3 4 61
3. Lewis Hamilton 3 4 57
4. Sebastian Vettel 3 3 48
5. Daniel Ricciardo 4 48
6. Max Verstappen 1 1 4 38
7. Felipe Massa 5 36
8. Valtteri Bottas 5 29
9. Danyiil Kvjat 1 3 22
10. Romain Grosjean 3 22
11. Carlos Sainz Jr. 3 12
12. Fernando Alonso 1 8
13. Sergio Pérez 2 8
14. Nico Hülkenberg 1 6
14. Kevin Magnussen 1 6
16. Jenson Button 2 3
17. Stoffel Vandoorne 1 1
KONSTRUKTŐRÖK
1. Mercedes 157
2. Ferrari 109
3. Red Bull-TAG Heuer 94
4. Williams-Mercedes 65
5.
Toro Rosso-Ferrari
26
6. Haas-Ferrari 22
7. Force India-Mercedes 14
8. McLaren-Honda 12
9. Renault 6

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik