Lewis Hamilton nem aggódik amiatt, hogy elfékezett gumival kell megkezdenie a vasárnapi Olasz Nagydíjat. Az angol az időmérő második szakaszában lágy gumin futotta a leggyorsabb kört, de a mért körében az első kanyar előtt leblokkolt a kereke, amit a rádión is jelzett. Az etap végén egy másik készlet lágy gumin kiment a pályára, de nem tudott javítani korábbi körén. A szabályok szerint az első tíznek azokon a gumikon kell rajtolnia, amelyeken a második szakaszban a leggyorsabb körtét futotta.
„Azért mentem ki még egyszer, mert szerettem volna, hogy minden tökéletes legyen a rajtnál. Éreztem, hogy gyorsabb lehetek, miért ne tettem volna még egy próbát – érvelt a döntése mellett Hamilton, aki elmondta, nagyon büszke rá, hogy Juan Manuel Fangio és Ayrton Senn a után harmadikként indulhat ötször a pole-ból Monzában. – Jobb is volt a második köröm, de az utolsó kanyart elrontottam. Minimális a fékezés nyoma a gumin, nem is rázkódik tőle az autó. Nem hiszem, hogy ez gondot okoz a versenyen."
Hamilton nagyon érzi a monzai pályát, elmondta, szinte tökéletes kört ment, erről árulkodik a Nico Rosberggel szemben elért fél másodperces előnye is. A német nem is magyarázkodott a különbség miatt.
„A legjobb magyarázat az lehet, hogy Lewis nagyon jó köröket ment. Nekem sincs rossz hétvégém, de nem vagyok olyan gyors, mint ő – mondta a német. – Nincs semmi gond, Lewis nagyon régóta nem volt ennyire meggyőző időmérőn."
A Ferrari ugyanolyan magabiztosan szerezte meg a második rajtsor két pozícióját, mint a Mercedes az elsőét, de Sebastian Vettel szerint a Mercedes előnye nemhogy csökkent, nőtt a tavalyihoz képest.
„A Mercedes külön versenyt vív. Jobban lemaradtunk, mint egy évvel ezelőtt. A Mercedes az időmérőn is tud gyorsulni, mi nem tartjuk vele a lépést. Ez az autó és a motor kombinációja, mindkettőben elmaradunk" – mondta Vettel.
Valtteri Bottas egy ezreddel verte meg Daniel Ricciardót az 5. helyért folyó csatában, és az időmérő után a titkot is elmondta.
„Az időmérő előtt a személyi edzőmmel nézegettük a sisakomat, és azt mondtam, ha leveszem róla a kis légterelő elemeket, amelyek a hűtést javítják, nyerek egy ezredet. Hiszek benne, hogy ez döntött" – mondta Bottas.
Daniel Ricciardo péntek este pizza vacsorán vett részt, de szerinte nem ezen múlt.
„Bosszantó, hogy ennyivel kaptam ki, de el kell fogadnom, hogy Valtteri volt a gyorsabb. Tegnap este a szokásos két és fél szelet pizza helyett csak egyet ettem, nem fogom rá a pizzára, hogy kikaptam. Ha a rendes adagot eszem meg, még Max is megelőz" – mondta nevetve Ricciardo.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:21.135 | átlag: 257.038 km/ó |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:21.613 | 0.478 mp h. |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:21.972 | 0.837 |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:22.065 | 0.930 |
5. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:22.388 | 1.253 |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:22.389 | 1.254 |
7. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:22.411 | 1.276 |
8. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:22.814 | 1.679 |
9. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:22.836 | 1.701 |
10. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Haas-Ferrari | 1:23.184 | 2.049 |
11. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:22.967 | |
13. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:23.273 | |
14. | Pascal Wehrlein | német | Manor-Mercedes | 1:23.315 | |
15. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:23.399 | |
16. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:23.496 | |
17. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Ferrari | 1:23.825 | |
17. | Romain Grosjean* | francia | Haas-Ferrari | 1:23.092 | |
18. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:23.956 | |
19. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:24.087 | |
20. | Jolyon Palmer | brit | Renault | 1:24.230 | |
21. | Kevin Magnussen | dán | Renault | 1:24.436 | |
22. | Esteban Ocon | francia | Manor-Mercedes | idő nélkül | |
*váltócsere miatt 5 rajthelyes büntetés |