Michael Schumacher 2004-ben sorozatban az ötödik világbajnoki címét szerezte meg a Ferrarival, az olasz istálló egyeduralmát 2005-ben új szabályokkal igyekeztek megtörni, és sikerrel is járt a kerékcserék betiltása, a fő riválisok által használt Michelin abroncsok jobban bírták a versenytávot. Így a 2005-ös idényben Fernando Alonso (Renault) és Kimi Räikkönen (McLaren-Mercedes) viaskodott egymással, és két versennyel az idény vége előtt a spanyol megszerezte a világbajnoki címet.
Ezt követően Szuzukában szó szerint gálaversenyt rendeztek, a világbajnokság két ászának főszereplésével.
Abban az évben mindenkinek egyetlen köre volt az időmérőn, egyesével mentek ki a pályára, így egy eső szerencsejátékká tette a kvalifikációt. Szuzukában esett szombaton, ráadásul Räikkönen motorcsere miatt tíz rajthelyes büntetést is kapott. Alonso a 16., Räikkönen a 17. helyről rajtolt, ami izgalmas versenyt ígért, és nem is okozott csalódást a vasárnapi 53 kör!
Az első körökben Alonso tört előre hatékonyabban, de a 14. helyről induló Michael Schumacher mögött ragadt, mígnem Räikkönen felzárkózott rájuk. Alonso végül a 20. körben megelőzte Schumachert, a gyors 130R balkanyar külső ívén a korszak talán legnagyszerűbb manőverét mutatta be.
Nem sokkal később a spanyol kiállt a bokszba, de beragadt néhány autó mögé, így miután Schumacher és Räikkönen is – egyszerre – tankolt, a Ferrari és a McLaren is a Renault elé került. A 30. körben Räikkönen, a 33.-ban Alonso előzte meg Schumachert, akinek a Bridgestone-gumijai szokás szerint elfogytak a végére.
ALONSO ELŐZÉSE
Az utolsó húsz körben már a dobogó volt a tét. Alonso korábban állt ki másodszor tankolni, így a 3. helyért Jenson Buttont és Mark Webbert is a pályán kellett megelőznie, míg Räikkönen előtt a 45. körös kiállását követően csak az élen haladó Giancarlo Fisichella állt.
A csattanó az utolsó körre maradt, a McLaren a célegyenes végén előzte meg az olasz Renault-ját, és Räikkönen a 17. helyről indulva megnyerte a futamot.
AZ UTOLSÓ HÉT KÖR: ALONSO–WEBBER ÉS RÄIKKÖNEN–FISICHELLA
„Ez volt az egyik legnagyszerűbb versenyem, kifejezetten élveztem – mondta Räikkönen. – Végig keményen nyomhattam a gázt, a végén a bokszkiállásom is jól jött ki, hogy két autó is eltűnt előlem, és a végén ki kellett használnom az utolsó lehetőséget.”
„Lehet, hogy furcsán hangzik, de nagyon csalódott vagyok – fogalmazott Alonso, aki a finn elől rajtolva Räikkönen mögött ért célba. – Az autó fantasztikus volt, életemben először volt olyan kocsim, amellyel Szuzukában előzni tudtam. Egész évben hármat előztem, most viszont minden jól ment. Schumacher és Webber megelőzése különösen élvezetes volt.”
Räikkönen és Alonso is hat előzést mutatott be a pályán, a versenyen feljegyzett 14 előzésből 12 fűződött a nevükhöz – a DRS előtti korszakban ezeknek a manővereknek sokkal nagyobb volt az értékük.
21. JAPÁN NAGYDÍJ
2005. október 9., Szuzuka
53 kör, a 19 futamos idény 18. versenye
1. rajtsor: Ralf Schumacher (Toyota) és Jenson Button (BAR-Honda)
A dobogósok: 1. Kimi Räikkönen (McLaren-Mercedes), 2. Giancarlo Fisichella (Renault), 3. Fernando Alonso (Renault)
A versenyben vezettek: Giancarlo Fisichella 27 kör (13–20., 27–38., 46–52.), Ralf Schumacher 12 (1–12.), Kimi Räikkönen 6 (41–45., 53.), Jenson Button 4 (21–22.), Michael Schumacher (Ferrari) 3 (24–26.), David Coulthard (Red Bull-Cosworth) 1 (23.)
A TELJES FUTAMOT IDE KATTINTVA TEKINTHETI MEG.
SOROZATUNK KORÁBBI RÉSZEI
8.: Damon Hill csodát tett a Hungaroringen – aztán megszakadt a szíve
9.:Fangio legyőzte a Ferrarikat és a Nordschleifét
10.: Hamilton és Vettel dupla ütközése az azeri káoszfutamon
11.: sosem látott csata egy második helyezésért Dijonban
12.: a sportág első igazi klasszikusa Ferrari-győzelmet hozott
EXTRA, 49.: az eddigi utolsó Holland Nagydíjon nyert utoljára Niki Lauda
13.: Jenson Button nyerte meg az első esős Magyar Nagydíjat
14.: Häkkinen és Schumacher párharcának ikonikus pillanata
15.: Senna parádés első kört futott, majd le is körözte Prostot
16.: Jim Clark körhátrányból állt az élre, de aztán jött az utolsó kör
EXTRA, 45.: Stirling Moss eltüntette az 50 lóerős hátrányt Monacóban
17.: Nigel Mansell óriási hajrája után 14 ezredmásodperc döntött
18.: Vettel hibája a Hamilton elleni harc végét jelentette – talán végleg
19.: Gilles Villeneuve utolsó győzelme az 1980-as évek mesterműve volt
20.: Vettel a sírból hozta vissza a világbajnoki címet Brazíliában