Az új belső égésű motort, s ennek következtében öthelyes rajtbüntetést kapó Lewis Hamilton fölényét hozta a Sao Pauló-i Nagydíj időmérője, a Mercedes versenyzője több mint négy tizeddel előzte meg bajnoki riválisát, Max Verstappent, s úgy tűnt, jó esélye lehet rá, hogy a szombati sprintkvalifikáción szerezzen néhány pontot még mielőtt visszasorolják a vasárnapi verseny rajtrácsán.
NOVEMBER 12., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:09.050 | ||||
Időmérő: 1. Hamilton 1:07.934 | ||||
NOVEMBER 13., SZOMBAT | ||||
2. szabadedzés: 1. Alonso 1:11.238 | ||||
Sprintkvalifikáció: 20.30–21.00 | ||||
NOVEMBER 14., VASÁRNAP | ||||
A verseny (71 kör, 305.909 km) rajtja: 18.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
November 21., 15.00 | Katari Nagydíj, Lusail | |||
December 5., 18.30 | Szaúdi Nagydíj, Dzsidda | |||
December 12, 14.00 | Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi |
Péntek este azonban mindez kétségessé vált, hiszen a sportfelügyelők beidézték azt követően, hogy autója fennakadt egy technikai ellenőrzésen. A problémát a hátsó szárny jelentette, hiszen nyitott állapotban a felső és az az alatti elem közötti távolság nem haladhatná meg a 85 millimétert.
Döntés ugyanakkor aznap már nem született, s időközben a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) a fő riválist, Max Verstappent is beidézte meghallgatásra, miután a róla készült videofelvételek tanúsága szerint a parc fermé-szabályokat megsértve tapogatta meg bajnoki ellenfele autóját, méghozzá annak vizsgált hátsó szárnyát.
A sportfelügyelők közép-európai idő szerint 13 óra 30 perckor Verstappent, majd egy órával később a Mercedest hallgatták meg az ügyben, döntés ugyanakkor nem született a második edzés kezdetéig, amelyen az „ezüstnyilak” sokáig nem is hajtottak pályára.
A mezőny jelentős része a lágy vagy a közepes gumin kezdte meg a munkát, egyedül az Aston Martin duója, valamint Nyikita Mazepin hajtott ki a kemény abroncsokon a pályára.
Az első köröket követően Verstappen 1:12.102-es körrel állt az élen, mögötte Esteban Ocon, Sergio Pérez, illetve Cunoda Juki vezérletével az AlphaTauri kettőse alkotta az első ötöst.
A lágyon túlmelegedéssel küzdő Mercedesek közül Valtteri Bottas a nyolcadik, míg Hamilton a 13. pozícióban nyitott, s úgy tűnt, a piros oldalfalú Pirellik nem kifejezetten tartanak sokáig a péntekhez képest naposabb időt hozó Interlagosban, ami azt vetítette előre, hogy a mezőny többsége a közepes mellett teheti le a voksát a sprintkvalifikációra.
Szűk húsz perccel a vége előtt aztán Alonso friss lágyakon ért el 1:11.238-as időt, amivel átvette a vezetést az Alpine-nal, míg a márkatárs Verstappen mögé a harmadik helyre zárkózott fel. Az enstone-iak ráadásul a sebességlistán is meglehetősen előkelő helyeket foglaltak el, ami mindenképpen bizakodásra adhat okot a számukra az esti megmérettetés előtt.
Míg a mezőny szorgosan gyűjtötte a kilométereket, az „ezüstnyilak” az edzés elején tehát nem töltöttek el túl sok időt a pályán, s sokáig nagy hátrányban a mezőny végén foglaltak helyet. Az utolsó percekben aztán Bottas és Hamilton is javított, előbbi bő 1.1 másodperces hátránnyal a harmadik, míg utóbbi másfél másodperces lemaradással az ötödik pozícióba lépett előre.
Az élen nem változott a helyzet: Alonso maradt az első helyen Verstappen előtt, míg a top 5-öt Bottas, Ocon és Hamilton egészítette ki.
Folytatás 20 óra 30 perckor a sprintkvalifikációval.
1. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:11.238 | átlag: 217.754 km/ó | 23 kör |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:12.102 | 0.864 mp h. | 26 |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:12.355 | 1.117 | 24 |
4. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:12.407 | 1.169 | 26 |
5. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:12.741 | 1.503 | 25 |
6. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:12.903 | 1.665 | 29 |
7. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:12.997 | 1.759 | 37 |
8. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:13.078 | 1.840 | 31 |
9. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:13.099 | 1.861 | 33 |
10. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:13.355 | 2.117 | 39 |
11. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:13.426 | 2.188 | 41 |
12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:13.448 | 2.210 | 25 |
13. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:13.581 | 2.343 | 23 |
14. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:13.608 | 2.370 | 32 |
15. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:13.615 | 2.377 | 24 |
16. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:13.726 | 2.488 | 38 |
17. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:13.747 | 2.509 | 42 |
18. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:14.025 | 2.787 | 24 |
19. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:14.066 | 2.828 | 40 |
20. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:14.909 | 3.671 | 37 |